TIBBİ LABORATUVAR TEKNİKLERİ (TÜRKÇE) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GEP1508 | Tarihi Değiştiren Savaşlar | Güz | 3 | 0 | 3 | 4 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | GE-Elective |
Dersin Seviyesi: | ÖNLİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. BURCU ALARSLAN ULUDAŞ |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, Antik Yunandan günümüze Dünya Tarihine damgasını vurmuş, siyasi ve kültürel sistemleri değiştirip yerlerine yenilerinin kurulmasına neden olmuş belli başlı savaşları incelemektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu derste başarılı olan öğrencileri. 1-Savaş dönemlerinde vatandaş br birey olarak ve devletin bir kurum olarak ne tür deneyimlerden geçtiğini algılayabileceklerdir. 2-Tarihi öneme sahip gelişmeleri tarih ve politika perspektifinden inceleyecek bilgiye sahip olacaklardır. 3-Hem askeri hem de sivil sistemlerde savaş olgusunu analiz edebileceklerdir. 4-Ulus-devlet, millet, milliyetçilik ve savaş kavramlarını irdeleyebileceklerdir. 5-Savaş ve barış süreçlerinde dünya politikasının nasıl değiştiğini gözlemleyebileceklerdir. |
Dünya Tarihinden önemli savaşlar |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Savaş ve Savaş Tarihine Giriş | |
2) | Pers Savaşları: Pers İmparatorluğu vs. Yunan Şehir-Devletleri, 499-448 BC. | Okuma |
3) | Haçlı Seferleri | Okuma |
4) | Amerikan Bağımsızlık Savaşı ve Fransız İhtilali: Benzerlikler, Farklılıklar | Okuma |
5) | Napolyon Savaşları ve Avrupa'nın yeni siyasi yapısı | Okuma |
6) | Birinci Dünya Savaşı | Okuma |
7) | Çanakkale Savaşları ve Kurtuluş Savaşı | Okuma |
8) | İkinci Dünya Savaşı | Okuma |
9) | İkinci Dünya Savaşı ve Türkiye | Okuma |
10) | Yeni Dünya Düzeni: Soğuk Savaş, 1946-1991 | Okuma |
11) | Vietnam Savaşı | Okuma |
12) | Amerika Birleşik Devletleri ve İran-Irak Savaşı | Okuma |
13) | Afganistan ve Taliban Yönetimi | Okuma |
14) | El Kaide ve 11 Eylül Saldırıları | Okuma |
15) | Final Sınavı | |
16) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | My own lecture notes to be photocopied |
Diğer Kaynaklar: | Neiberg, Michael. Warfare in World History. London ; New York: Routledge, 2001 Bernard Brodie, War and Politics (NY: Macmillan, 1973), pp. 276-340 Michael W. Doyle, Ways of War and Peace. New York: W.W. Norton, 1997. Chap. 1 Jack S. Levy, War in the Modern Great Power System, 1495-1975. Lexington: University Press of Kentucky, 1983. Chap. 3-4 (especially pp. 50-53). David Ziegler, War, Peace and International Politics, 2nd ed., (Boston: Little, Brown, 1981),chapter 15 ("Disarmament"), pp. 249-26 Michael Howard, War in European History. 2nd edit. Oxford University Press, 2001. Peter Paret, ed. Makers of Modern Strategy: from Machiavelli to the Nuclear Age. Princeton:Princeton University Press, 1986 Theodore Ropp, War in the Modern World. Revised ed. JHU Press, 2000. Ali M. Ansari, Confronting Iran. New York: Basic Books, 2006. Dilip Hiro, War without End. London: Routledge, 2005. Phebe Marr, The Modern history of Iraq. Boulder, Co.: Westview, 2004. Bing West, The Strongest Tribe: War,Politics and the Endgame in Iraq. New York: Random House, 2008. John C. Campbell, "The Soviet Union and the United States in the Middle East," Annals of the American Academy of Political and Social Science, Vol. 401, America and the Middle East (May, 1972), pp. 126-135 Douglas Little, "The Making of a Special Relationship: The United States and Israel, 1957-68." International Journal of Middle East Studies, Vol. 25, No. 4. (Nov., 1993), pp. 563-585. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 5 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 10 | 2 | 20 |
Küçük Sınavlar | 5 | 5 | 25 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 91 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Tıbbi laboratuara özgü tıbbi terim ve terminolojiye hakim olabilmek | 1 |
2) | Tıbbi laboratuarın her alanındaki testleri ilgili testlerin analizlerini yapabilecek bilgiye sahip olmak | 1 |
3) | İnsan vücudunun metabolizması ve çalışma prensibi hakkında hakkında bilgi sahibi olmak ve tıbbi laboratuarın her alanındaki testler ve sonuçları ile metabolizma arasındaki ilişkiyi kurabilecek bilgiyi ve düşünsel yapıyı kazanmak | 1 |
4) | Analiz öncesi hazırlık işlemlerini yapabilmek ve sonrasında dezenfeksiyon ile sterilizasyon tekniklerini uygulayabilme | 1 |
5) | Testlerin uygulaması sırasında oluşan hataları ayıklamak ve oluşan sorunları giderebilmek | 1 |
6) | Mesleki yetki ve sorumluluklarına sahip olmak | 1 |
7) | Mesleki etik kurallar çerçevesinde laboratuar çalışmalarını düzgün ve uygun şekilde yapabilmek | 1 |
8) | Tarihi ve sosyal değerlere saygılı, sağlık hizmetlerinin uygun şekilde yürütülebilmesi açısından sağlık personeli ve hasta ile etkili iletişimi kurabilen, gerektiğinde sağlık personeli ile takım çalışmasını yapabilen sorumluluk bilincine sahip olabilmek | 1 |
9) | Hayat boyu yeni bilgilere ve değişimlere açık bir birey olabilme ve ülke ve dünyada değişen teknolojik gelişmelere ayak uydurabilme kabiliyetinin gelişmesi | 1 |