Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Derse Giriş |
|
2) |
Oryantalizm: Tanımlar, Görüşler, Yaklaşımlar |
Okuma |
3) |
Batı ve Doğu: Batılı aydınların Doğu Algısı |
Okuma |
4) |
Doğu: Gerçek vs. Hayal |
Okuma |
5) |
Edebiyat: Batı'yı ve Doğu'yu Kurgulamak |
Okuma |
6) |
Politika: Batı ve Doğu |
Okuma |
7) |
Kültür: Oryantalist Filmler |
Okuma |
8) |
Geçmişten ve Günümüzden örneklerle Oryantalist Sanat |
Okuma, Araştırma |
9) |
Medya'da Oryantalizm |
Okuma |
10) |
Cinsiyet, Irk, Güç ve Oryantalizm |
Okuma |
11) |
Emperyalizm, Milliyetçilik ve Oryantalizm |
Okuma |
12) |
Terrör, Ayrımcılık ve Oryantalizm |
Okuma |
13) |
Avrupa Birliği ve Türkiye |
Okuma |
14) |
Globalleşme: Amerika ve Orta Doğu |
Okuma |
15) |
Final Sınavı |
|
16) |
Final Sınavı |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Temel bilgisayar bilgisini geliştirmek, ofis ve paket programların kullanılmasını sağlamak. |
|
2) |
Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine kurulan temel matematik ile ilgili materyalleri kullanabilme yeteneğine ve bilgi donanımına sahip olmak, |
|
3) |
İmalatta kullanılan makine elemanlarının genel yapılarını ve şekillendirilme özelliklerini tanımak, |
|
4) |
İmalat usullerini ve kesici takım gereçlerini kavrayabilmek, Malzeme, statik, mekanik ve akışkanlar bilim dalında temel bilgileri kavrayabilmek, |
|
5) |
Birleştirme ve hareket elemanlarının imalat resimlerini çizebilmek, bir sistemin komple ve detay yapım resimlerini çizebilmek, |
|
6) |
Temel imalat işlemlerini, tornalama, frezeleme, delme, taşlama ve kaynak teknikleri hakkında bilgi sahibi olmak. Ve bu tezgâhlarda çalışabilecek güvene sahip olmak, |
|
7) |
Bilgisayarlı sayısal kontrollü tezgâhlarda yapılacak işin programını yazabilmek, ve Bilgisayar Destekli çizim yapabilmek, |
|
8) |
Proje raporu hazırlayabilmek, projenin imalatı takip edip, projeyi gerçekleştirebilmek, |
|
9) |
Elektronik devre elemanlarının kullanım alanlarını ve çalışma karakteristiklerini öğrenebilmek. Mikrodenetleyici entegrelerinin programlama mantıklarını kavramak ve programlayabilmek, ayrıca bu programa uygun devre tasarımı yapabilmek. |
|
10) |
Elektrik motorlarının çalışma prensiplerini ve AC-DC analizlerini yapabilmek, |
|
11) |
Bir görsel programlama diline hakimiyet kazandırmak. |
|
12) |
Türk dilini iyi kullanarak etkili iletişim kurabilmek ve meslektaşları ve müşterileriyle iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilmek, |
3 |