ÖZEL GÜVENLİK VE KORUMA (TÜRKÇE) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GEP1502 | Bilim Tarihinde Büyük Buluşlar ve Keşifler | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 4 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | GE-Elective |
Dersin Seviyesi: | ÖNLİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi DERYA TARBUCK |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | yok |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı tarihsel bağlam çerçvesinde bilimin ve teknolojinin gelişimini tartışmaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Öğrenci bu derste: 1. Bilim tarihi ve bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri açıklar. 2. Tarih boyunca yapılan önemli bilimsel buluşlardan örnekler verir. 3. Uygarlıkların bilime katkılarını belirlemede tarihsel yöntem uygular. 4. Tarihçilerin bilimsel devrime ilişkin düşüncelerini belirler. 5. Tarihsel verilere göre bilimsel buluşların teknolojiye uygulanabilirliklerine karar verir. 6. Endüstri devriminin ortaya çıkış nedenlerini açıklar. |
Ders en erken bilimsel fikirlerin çıkışından Ortaçağ, Yeniçağ ve Modern Dönemi kapsamaktadır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş: Rehber Temalar | Dersin kitabi |
2) | Aletler ve Alet Yapıcılar, Çiftçinin Hanedanlığı | dersin kitabi |
3) | Firavunlar ve Mühendisler | dersin kitabi |
4) | Yunan Bilimi | dersin kitabi |
5) | İskenderiye ve Doğu Bilimi | dersin kitabi |
6) | Çin'de ve Hindistan’da Bilim | dersin kitabi |
7) | Yeni Dünya’da Bilim | dersin kitabi |
8) | Yeni Dünyada Bilim II | dersin kitabi |
9) | Kopernik ve Galileo | dersin kitabi |
10) | Isaac Newton | dersin kitabi |
11) | Endüstri Devrimi | dersin kitabi |
12) | Devrimin Mirasi | dersin kitabi |
13) | Yeni Aristocular | dersin kitabi |
14) | Atom Bombası ve Genom | dersin kitabi |
Ders Notları / Kitaplar: | James E. McLellan ve Harold Dorn, Science and technology in world history: an introduction (The Johns Hopkins University Press, 2006) |
Diğer Kaynaklar: | Seçme Okuma Parçaları |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 20 |
Ara Sınavlar | 2 | % 40 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınavlar | 2 | 15 | 30 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 92 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Özel güvenlik alanındaki teorik bilgileri çalışma hayatında kullanabilme becerisini geliştirir. | 4 |
2) | Ekip halinde çalışma becerisini geliştirir. | 3 |
3) | Özel güvenlik uygulamalarında karşılaşılan sorunları tanımlama, analiz etme ve çözüm önerileri getirtebilme becerisini geliştirir. | 3 |
4) | Meslek etik ilkelerine uygun davranma bilincini geliştirir. | 3 |
5) | Yaşam boyu öğrenme bilincini ve fiziksel gelişimi geliştirir. | 2 |
6) | Özel güvenlik ile ilgili güncel gelişmeler ve sorunlar hakkında bilgi sahibi olma becerisini geliştirir. | 3 |
7) | Özel güvenlik alanında mesleki yasal mevzuatı kavrayabilir. | 2 |
8) | İş yaşamında etkin iletişim kurma becerisine sahip olur. | 3 |
9) | Özel güvenlik teknolojisi araçları ile diğer mesleki araçları ve teknikleri kullanabilme becerisine sahip olur. | 3 |
10) | Özel güvenlik ile ilgili süreçleri yönetme becerisi kazanır. | 2 |
11) | Girişimcilik becerisine sahip olur. | 4 |
12) | Özel güvenlik hakkında yabancı dil bilgi ve becerisine sahip olur. | 3 |