Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Derse Giriş.
• Selamlama, tanıtım ve veda
• Konuştuğunuz kişiyi tanımak için kullanılan telaffuz ve basit sorular ve cevaplar. • Öğrenciler selamlama ve tanışma ifadelerini tekrar ve diyalog yoluyla öğrenirler.
• Öğrenciler sesleri duyarak ve telaffuz ederek öğrenirler. |
|
2) |
• Şahıs Zamirleri
• Tanışma
• Kişisel Bilgiler
• Alfabe • Dinleme ve telaffuz yoluyla dildeki seslerin öğrenilmesi.
|
|
3) |
• Meslekler, ülkeler ve uyruklar.
• Cins (Eril, dişil), Tekil, çoğul.
• Fiiller: Çağrılmak, sahip olmak ve olmak fiili.
• Tekrar, basit cümleler içinde ve alıştırmalar vasıtasıyla fiil çekimlerinin öğretilmesi. |
|
4) |
• Sayılar (0-100)
• Fiiller: Çağrılmak, sahip olmak ve olmak fiili.
• Geniş Zaman düzenli fiil çekimleri.
• Tekrar, basit cümleler içinde ve alıştırmalar vasıtasıyla fiil çekimlerinin öğretilmesi.
• Kahoot oyunuyla sayıların öğrenilmesi.
|
|
5) |
• Aula Internacional Plus -2.ünite
• İstemek fiili çekimi ve kullanımı
• Belirli, belirsiz edat (el,la,los,las)
• İstemek fiilinin kullanımı ve alıştırmalarala belirli , belirsiz edatların öğretilmesi. |
|
6) |
• Geniş zamanda düzenli fiiller (-ar, -er, -ir)
• Neden, için ve çünkü kullanımı.
• Tekrar, basit cümleler içinde ve alıştırmalar vasıtasıyla fiil çekimlerinin öğretilmesi. |
|
7) |
• Geniş zamanda düzenli fiiller (-ar, -er, -ir)
• Neden, için ve çünkü kullanımı.
• Boş zaman aktiviteleri
• Genel tekrar
• Tekrar, basit cümleler içinde ve alıştırmalar vasıtasıyla fiil çekimlerinin öğretilmesi. |
|
8) |
ARA SINAV HAFTASI |
|
9) |
• Aula Internacional Plus -3.ünite
• Olmak, sahip olmak ve var olmak fiilleri çekimleri ve aralarındaki fark.
• Tekrar, basit cümleler içinde ve alıştırmalar vasıtasıyla fiil çekimlerinin öğretilmesi. |
|
10) |
• Olmak, sahip olmak ve var olmak fiilleri çekimleri ve aralarındaki fark.
• Muy /mucho /mucha /muchos /muchas arasındaki farklar.
• Tekrar, basit cümleler içinde ve alıştırmalar vasıtasıyla fiil çekimlerinin öğretilmesi. |
|
11) |
• Soru kalıpları
• Hava durumu
• Alıştırmalar ve kahoot ile hava durumunun öğretilmesi. |
|
12) |
• Aula Internacional Plus -4.ünite
• “Giymek” fiili çekimi
• “Yapmalıyım” kalıbı
• Renkler
• İşaret sıfatları
• Giysiler ile ilgili ispanyolca video izlenmesi
• Renkler ile ilgili oyun oynanması.
• İşaret sıfatları ile ilgili alıştırmaların çözülmesi. |
|
13) |
• Bir mağazada diyaloğa girmek
• Kelime Bilgisi: Giyim
• Sayılar
• Öğrenciler sınıfta etkileşimli diyaloglar oluşturabilirler.
• Kahoot aracılığıyla sayıları öğrenmek. |
|
14) |
• Tercih etmek, gitmek düzensiz fiillerin kullanımı ve çekimi.
• -meli, -malı yapısı.
• Genel tekrar
• Tekrar, basit cümleler içinde ve alıştırmalar vasıtasıyla fiil çekimlerinin öğretilmesi.
|
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. |
3 |
2) |
Toplumsal sorumluluk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. |
3 |
3) |
Güncel, etkili iletişim becerilerini kullanabilmek. |
3 |
4) |
Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda, ilgili model/kuramları kullanarak, Odyoloji uygulamaları gerektiren durumlarda kanıta dayalı uygulamaları tanımlamak ve problem çözme yöntemlerini belirlemek. |
3 |
5) |
Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. |
3 |
6) |
Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak. |
3 |
7) |
Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. |
3 |
8) |
Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olmak.
|
3 |
9) |
Çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve yaşadığı topluma örnek olmak. |
3 |
10) |
Odyoloji uygulamaları için gerekli olan modern alet, teknik ve modaliteleri seçme ve kullanma becerisi; sağlık bilişimi teknolojilerini etkin düzeyde kullanma becerisi kazanmak. |
3 |
11) |
En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. |
3 |
12) |
Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. |
3 |