ANESTEZİ (TÜRKÇE)
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GEP1416 Rusça II Bahar 3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: GE-Elective
Dersin Seviyesi: ÖNLİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. BURCU ALARSLAN ULUDAŞ
Opsiyonel Program Bileşenleri: yok
Dersin Amacı: • Öğrencilere sözel ve yazınsal anlamda Rusça başlangıç seviyesinde iletişim kurmaları için gerekli olan dil araçlarını sağlamak
• Öğrencilerin güvenini ve yeni bir dilde iletişim kurabilmelerini, çeşitli, bağlayıcı ve interaktif aktiviteler ile güçlendirmek
• Öğrencilerin Rus kültürünü, şarkılar, filmlerden ve çizgi filmlerden seçilmiş bölümler ile tanımalarını sağlamak
• Yeni bir kültürün içine girerek öğrencilerin küresel çalışma alanındaki farkındalıklarını arttırmak

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrencilerin farklı kısa ve basit metinleri okumaları mümkün olacak
kaynaklar: uyarlanmış temel ve ek bilgileri anlamak
çapraz-kültürel, gazetecilik ve sosyal metinler;
• öğrencilerin kısa bir mektup, bir not, bir tebrik kartı yazmaları mümkün olacak
kaynak metnine ana içerik sunmak için
sorular;
• öğrenciler ana temayı anlyabilecek (tema,
yer, zaman, neden, vb.) tek diyaloglar sunulan ve
gündelik üzerinde monologlar;
•öğrenciler basit standart bir diyalog başlatabileceği
durumlarda; kendiniz hakkında diyalog, arkadaşlarınızı, ailenizi korumak,
çalışma, iş, yabancı dil öğrenme, iş günü serbest zaman,
memleketi, hava durumu ve metini kendi ifadenize göre uyarlayınız

Dersin İçeriği

Rusça başlangıç seviyesi için konular ‘’Test of Russian As a Foreign Language (TORFL Elementary level)’’ gerekliliklerini ve Common European Framework of Reference for languages yönergelerini dikkate alacaktır. Tüm bunlar Road to Russia 1 ders kitabında bulunmaktadır. Ayrıca dersin amaçlarına ulaşmak için temel kitabın yanı sıra farklı ders materyalleri de kullanılacaktır.
Rus yaşam şekillerinin farklı açıları öğrencilere hem motive etmek için hem de dil öğrenmelerine yardımcı olmak için kültürel materyaller ve aktiviteler ile verilecektir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse Giriş. 2.Birinci dönem gözden geçirilmesi. . Дорога в Россию 1, В.Е.Антонова, М.М.Нахабина, М.В.Сафронова, А.А.Толстых
2) Urok 8: 1. Dilbilgisi: • Konuşma ve parçaları; Rakamlar (100-1000); • ikinci birleşme şimdiki zamanda fiiller. 2. Okuma. "MoskovaRusya'nın başkenti "dir. Дорога в Россию 1, В.Е.Антонова, М.М.Нахабина, М.В.Сафронова, А.А.Толстых
3) Urok 8: 1.Dilbilgisi : • Kompleks yapılı cümle. 2.Konuşma «Benim şehirim». Дорога в Россию 1, В.Е.Антонова, М.М.Нахабина, М.В.Сафронова, А.А.Толстых
4) Urok 8: 1.Dilbilgisi. • Emir cümleleri; • yer anlamında edat durumda; •edatların değeri В НА. 2.Okuma «Gezi Kremlin». Дорога в Россию 1, В.Е.Антонова, М.М.Нахабина, М.В.Сафронова, А.А.Толстых
5) İl k quiz öncesi genel tekrar. Quiz 1. Дорога в Россию 1, В.Е.Антонова, М.М.Нахабина, М.В.Сафронова, А.А.Толстых
6) Urok 9. 1.Dilbilgisi : • Özellikler fiil;• parçacık СЯ konjugasyon; • durumların karşılaştırılması fiilleri kullanmakучить ve учиться; • hâli isimler doğrudan nesne anlamında. 2.Konuşma «Yabancı Diller». Дорога в Россию 1, В.Е.Антонова, М.М.Нахабина, М.В.Сафронова, А.А.Толстых
7) Urok 9: 1. Dilbilgisi: • Hâli kişiselanlamda doğrudan nesne zamirler;•. negatif zamirler НИКОГО, НИЧЕГО;• fiilden sonra mastar ЛЮБИТЬ 2. Söyleşi: «Boş ne yapmalıyımzaman? » Дорога в Россию I В.Е.Антонова, М.М.Нахабина, М.В.Сафронова, А.А.Толстых
8) Urok 9 1. Dilbilgisi: • МОЖНО Zamirler; • karmaşık cümlebirlikte ПОЭТОМУ. 2.Konuşma: «Nereden hediyelik eşya satın alabilirim». Дорога в Россию 1, В.Е.Антонова, М.М.Нахабина, М.В.Сафронова, А.А.Толстых
9) 10: 1.Dilbilgisi : • Geçmişte gergin fiil, fiil БЫТЬ; • özellikle kullanımı geçmişte zaman zaman; • zarflar kullanım özellikleri fiillerin СМОТРЕТЬ ve ВИДЕТЬ. 2. Okuma: «Müze Ziyareti Puşkin». Urok 10: 1. Dilbilgisi: • Hareket fiilleri (şimdiki zamanda); tespit etmek • edat ulaşım modları. 2. Konuşma: «Ulaşım». Дорога в Россию 1, В.Е.Антонова, М.М.Нахабина, М.В.Сафронова, А.А.Толстых
10) Urok 10: 1. Dilbilgisi: • Hareket fiilleri (şimdiki zamanda); tespit etmek • edat ulaşım modları. 2. Konuşma: «Ulaşım». Дорога в Россию 1, В.Е.Антонова, М.М.Нахабина, М.В.Сафронова, А.А.Толстых
11) Urok 10: 1 Dilbilgisi: • hareket fiilleri (geçmiş zaman). 2.: Okuma «Mevsimler» Дорога в Россию 1, В.Е.Антонова, М.М.Нахабина, М.В.Сафронова, А.А.Толстых
12) Urok 11: 1. Dilbilgisi: • yön fiilleri (bitmişlik ve bitmemişlik), • yönlerin kullanımı (geçmiş zaman). 2. Konuşma örnekleri: Что ты читал вчера? Ты прочитал всю книгу? Как долго ты читал? Quiz 2. В.Е.Антонова, М.М.Нахабина, М.В.Сафронова, А.А.Толстых
13) Genel tekrar Дорога в Россию I В.Е.Антонова, М.М.Нахабина, М.В.Сафронова, А.А.Толстых
14) Urok 11: 1. Dilbilgisi: • yön fiilleri (bitmişlik ve bitmemişlik), • yönlerin kullanımı (geçmiş zaman). 2. Konuşma örnekleri: Что ты читал вчера? Ты прочитал всю книгу? Как долго ты читал? Дорога в Россию 1, В.Е.Антонова, М.М.Нахабина, М.В.Сафронова, А.А.Толстых
15) Final Sınavı
16) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Дорога в Россию 1, В.Е.Антонова, М.М.Нахабина, М.В.Сафронова, А.А.Толстых
Diğer Kaynaklar: Дорога в Россию 1, В.Е.Антонова, М.М.Нахабина, М.В.Сафронова, А.А.Толстых

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 10
Uygulama 1 % 15
Küçük Sınavlar 1 % 15
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Uygulama 1 3 3
Sınıf Dışı Ders Çalışması 7 1 7
Küçük Sınavlar 3 6 18
Ara Sınavlar 1 10 10
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Teorik alan bilgilerini uygulamada kullanabilme 1
2) Alan terminolojisini etkin kullanabilme 1
3) Alanıyla ilgili temel mesleki yasal mevzuata uygun davranabilme 1
4) Alanıyla ilgili konularda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme, mesleki bilgilerini yazılı, sözlü/sözsüz iletişim yoluyla aktarabilme 1
5) Toplumsal, bilimsel, kültürel ve mesleki etik değerleri ifade edebilme 1
6) Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranıp bu süreçlere katılabilme 1
7) Bir yabancı dilde temel düzeyde iletişim kurabilme 1
8) Gelişen teknolojiye bağlı olarak değişen teknikleri uygulayabilme, yeni araç ve cihazları kullanabilme 1
9) Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirebilme 1
10) Anestezi uygulaması öncesinde hastanın değerlendirilmesini ve hazırlanmasını sağlayabilme 1
11) Anestezi uygulaması öncesinde ameliyat odasında gerekli hazırlıkları yapabilme 1
12) Anestezi uygulaması sırasında hastanın takibini yapabilme gerektiğinde müdahale edebilme 1
13) Cerrahi sonunda hastanın uyandırılması döneminde hastanın havayolu değerlendirmesini yapabilme ve hastanın odasına alınmasına kadar ki süreçte hasta güvenliğini sağlayabilme 1