MÜZİK | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GEP1415 | Rusça I | Bahar | 3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Rusça |
Dersin Türü: | GE-Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme |
Dersin Koordinatörü: | Dr. BURCU ALARSLAN ULUDAŞ |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. TUĞBA AKSU |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | yok |
Dersin Amacı: | • Öğrencilere sözel ve yazınsal anlamda Rusça başlangıç seviyesinde iletişim kurmaları için gerekli olan dil araçlarını sağlamak • Öğrencilerin güvenini ve yeni bir dilde iletişim kurabilmelerini, çeşitli, bağlayıcı ve interaktif aktiviteler ile güçlendirmek • Öğrencilerin Rus kültürünü, şarkılar, filmlerden ve çizgi filmlerden seçilmiş bölümler ile tanımalarını sağlamak • Yeni bir kültürün içine girerek öğrencilerin küresel çalışma alanındaki farkındalıklarını arttırmak |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. RUSÇA Kendinizi ve ailenizi tanıtabileceksiniz. 2. TEMEL RUSÇA dilbilgisi kurallarını öğreneceksiniz. 3. Rusça kelimeler, fiiller ,zamirler öğreneceksiniz. 4. Doğru telaffuz kurallarını ve vurguları öğreneceksiniz. 5. Rusça selamlaşma, tanışma, vedalaşma ve temel soru kalıplarını öğreneceksiniz. 6. Rusça eril, dişil, nötr ayrımı yapabileceksiniz. 7. Rusça çoğul yapabileceksiniz. 8. Öğrendiğimiz dilbilgisi kurallarını metin içinde ve kısa videolarda analiz edeceğiz. 9. Rusça okuma, dinleme, konuşma, yazma becerileri kazanacaksınız. 10. Rusça içerikler izleyeceğiz(şarkı,kısa videolar vs)izlediğimiz videolar hakkında konuşacağız. Dil konuştukça gelişir. 11. Dikte becerisi kazanacaksınız. 12. Rusça sözcük dağarcığınız gelişmiş olacak ve güzel bir temel atmış olacaksınız. |
Rusça başlangıç seviyesi için konular ‘’Test of Russian As a Foreign Language (TORFL Elementary level)’’ gerekliliklerini ve Common European Framework of Reference for languages yönergelerini dikkate alacaktır. Rus yaşam şekillerinin farklı açıları öğrencilere hem motive etmek için hem de dil öğrenmelerine yardımcı olmak için kültürel materyaller ve aktiviteler ile verilecektir. Derste kullanılan öğretim yöntem ve teknikleri: anlatım, uygulama, bireysel çalışma, grup çalışması, teknoloji destekli öğrenme ve dijital kaynakların kullanımıdır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Urok 1: 1. Derse Giriş. 2. Fonetik: • Sesli harfler (а, о, у, э, и, ы); • Sessiz harfler (л, м, н, п, б, ф, в, т, д); • Sesli ve sessiz harfler; • Sözcük uyumları; • Heceleme, düşme kuralları, vurgu; • Ses yapıları I, III.3. Diyalog Örnekleri: Это Иван. Он тут. Это Анна? Анна дома? Здрáвствуйте! Как вас зовýт? Меня зовýт ...Очень приятно познакомиться! 5. Dilbilgisi: • İşaret sözcükleri yapısı это; • Üçüncü tekil şahıs zamirleri (он, она). | |
2) | RUS ALFABESİ Fonetik çalışmaları ALFABE TEKRARI, FONETİK ÇALIŞMALARI TEK HECELİ SÖZCÜKLERİ YAZMA, TEK HECELİ SÖZCÜKLERİ OKUMA 1.Д /З | 1.Д /З |
3) | 0-10 sayılar Günlük Selamlaşma ifadeleri Temel vurgu ve dilbilgisi kurallarına giriş(İsimlerin cinsleri) yeni kelimeler Bu Kim? Bu ne? Bu Anna. Bu ev. ERİL, DİŞİ, NÖTR isimler | 2.Д/З |
4) | Şahıs (kişi)Zamirleri, Durum zarfları,Sorular(Nerede?Nasıl?)İsimlerin cinsleri tekrar ve alıştırma,yeni kelimeler Verilen isimlerin yanına cinslerini (Eril,dişi,nötr) yazınız Где бабушка? Она дома. Где Антон? Он там . | 3.Д/ З |
5) | İyelik(sahiplik ) Zamirleri, yeni kelimeler FONETİK VE DİKTE ÇALIŞMASI İyelik zamirleri tablosu Мой моя моё Как вас зовут? Как дела? У МЕНЯ ЕСТЬ …….. (Eril,dişi ve nötr iyelik zamirleri,) | 4.Д/З |
6) | ЧЕЙ?ЧЬЯ?ЧЬЁ?KİMİN? SORULARI, iyelik zamirleri tüm formları yeni kelimeler FONETİK VE DİKTE ÇALIŞMASI ALIŞTIRMALAR Твой твоя твоё Наш наша наше Ваш ваша ваше Его её их Как ваше имя? | 5.Д/ З |
7) | ÇOĞUL ve Fiil KONUSUNA GİRİŞ ИЗУЧАТЬ РАБОТАТЬ ДЕЛАТЬ ERİL VE DİŞİ İSİMLERİ ÇOĞUL YAPINIZ (KURALLI VE İSTİSNALAR ) Öğrenmek, Çalışmak, Yapmak fiilleri ile şimdiki ve geniş zamanda cümle kurma) | 6.Д/ З |
8) | Ara Sınav Haftası | |
9) | Nötr isimlerin Çoğul formları ve istisnalar Yeni fiiller (ИГРАТЬ , ГУЛЯТЬ , КУШАТЬ) OLUMLU OLUMSUZ SORU KALIPLARI VE CEVAPLARI Fonetik ve dikte çalışmaları Metin ve diyalog okumaları ALIŞTIRMALAR ТЫ КУШАЕШЬ СУП? ТЫ КУШАЕШЬ САЛАТ? | 7.Д /З |
10) | İyelik (sahiplik )zamirlerinin çoğul sorusu ve tüm formları ОТДЫХАТЬ ЧИТАТЬ ПОНИМАТЬ Dikte çalışması Чьи ? Мои твои наши ваши ТЫ ЧИТАЕШЬ ЖУРНАЛ? Где ты отдыхаешь? Ты понимаешь урок? Ты понимаешь по- русски? | 8. Д /З |
11) | Meslekler, yeni kelimeler, yeni fiiller 11- 20 Sayılar. Я и МОИ ДРУЗЬЯ KONULU KOMPOZİSYON ÇALIŞMASI | 9.Д/З |
11) | Meslekler, yeni kelimeler, yeni fiiller 11- 20 Sayılar. Я и МОИ ДРУЗЬЯ KONULU KOMPOZİSYON ÇALIŞMASI | 9.Д/З |
12) | Genel Tekrar | |
13) | 10.Ders sözlü sınav metinleri FİNALE HAZIRLIK ALIŞTIRMALAR | 10.Д /З |
14) | Sunumlar (READİNG and SPEAKİNG) |
Ders Notları / Kitaplar: | Дорога в Россию 1, В.Е.Антонова, М.М.Нахабина, М.В.Сафронова, А.А.Толстых |
Diğer Kaynaklar: | Дорога в Россию 1, В.Е.Антонова, М.М.Нахабина, М.В.Сафронова, А.А.Толстых |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 2 | % 20 |
Ödev | 3 | % 10 |
Sunum | 1 | % 10 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 2 | 24 |
Sunum / Seminer | 1 | 5 | 5 |
Ödevler | 3 | 10 | 30 |
Küçük Sınavlar | 2 | 10 | 20 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 120 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Ana dalına bağlı olarak müzik alanında icra bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme. | |
2) | Müzik alanına içkin olan disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. Alt-disiplinleri bir arada değerlendirebilme. | |
3) | Müzik alanında yetkin teknik bilgilerini özgünleştirebilme. | |
4) | Müzik alanında hakim olan evrensel ölçütleri takip edebilme becerisi kazanma ve uluslararası platformlarda yer alabilecek donanıma sahip olma. | |
5) | Müzik alanındaki teorik ve pratik birikimini sanat teorisi ve estetik alanlarındaki kavramsal ve soyut düşünme becerileri ile birlikte değerlendirebilme. | |
6) | Eser üretimi ve icrasının gerektirdiği çalışma sürecini tasarlayabilme ve zaman yönetimi yapabilme becerisini kazanma. | |
7) | Müzik tarihine hakim olarak, kendi ana dalı ve diğer disiplinler arasındaki tarihsel ve toplumsal ilişkiler hakkındaki farkındalığı arttırma | |
8) | Sanatsal eleştirinin eser ile ilgili soyutlama becerilerini kazanma ve bunu kendi pratikleri üzerinde değerlendirebilme. | |
9) | Yaratıcı düşüncenin müzik alanındaki karşılıklarını bulma ve geliştirme hakkında tecrübe sahibi olma. | |
10) | Konser ve konsept etkinlikler gibi farklı alanlarda projeler yapabilme, bunun organizasyonu ve pratiği ile ilgilenebilme. Öncesi ve sonrasındaki gereklerini yerine getirebilme. |