| Week |
Subject |
Related Preparation |
| 1) |
“Barbaros Hayreddin Paşa” |
(Cevdet Paşa, Tarih-i Cevdet) |
| 2) |
“Barbaros Hayreddin Paşa” |
(Cevdet Paşa, Tarih-i Cevdet) |
| 3) |
“Barbaros Hayreddin Paşa” |
(Cevdet Paşa, Tarih-i Cevdet) |
| 4) |
“Ulemâya Dâir”
* İsm-i fâ‘il, İsm-i mef‘ûl
|
(Koçi Bey Risâlesi’nden) |
| 5) |
“16. Yüzyılın Siyaset Bilimcisi Lütfi Paşa’nın Devlet Adamlarına Tavsiyeleri”
* Aksâm-ı seb‘a.
|
(Lütfi Paşa, Âsafnâme) |
| 6) |
“16. Yüzyılın Siyaset Bilimcisi Lütfi Paşa’nın Devlet Adamlarına Tavsiyeleri”–
*Aksâm-ı seb‘a.
|
(Lütfi Paşa, Âsafnâme) |
| 7) |
“İstanbul’da Çarşı ve Pazarların Düzeni Hakkında”
*Sıfat-ı müşebbehe, İsm-i tafdîl, Arapça ve Farsça edatlar.
|
(Anonim, Kitâb-ı Mesâlih) |
| 8) |
“Evliyâ Çelebi’ye Göre Amasya”-
*Arapça ay ve gün adları, Sayılar
|
|
| 9) |
“Pîrî Reis’e Göre Bozcaada” |
(Pîrî Reis, Kitâb-ı Bahriye) |
| 10) |
“Yazı ve Belge Çeşitlerine Dair Örnek Metinler I”; El yazması eser tanıtımı.
*Arapça ve Farsça tamlamalar - Ebced hesabı, Mekân ve zaman isimleri vb.
|
|
| 11) |
“Yazı ve Belge Çeşitlerine Dair Örnek Metinler I”; El yazması eser tanıtımı.
*Arapça ve Farsça tamlamalar - Ebced hesabı, Mekân ve zaman isimleri vb.
|
|
| 12) |
“Yazı ve Belge Çeşitlerine Dair Örnek Metinler I”; El yazması eser tanıtımı.
*Arapça ve Farsça tamlamalar - Ebced hesabı, Mekân ve zaman isimleri vb.
|
|
| 13) |
Oruç Bey yazmalarına göre Ankara Savaşı (1402). |
|
| 14) |
Âşık Paşazade, Neşrî, |
|
| |
Program Outcomes |
Level of Contribution |
| 1) |
To be able to evaluate and apply the knowledge gained from theoretical and practical courses related to the field professionally |
1 |
| 2) |
To be able to use terminology specific to the health field effectively |
1 |
| 3) |
To know the legislation regarding his/her duties, rights and responsibilities and to act in accordance with professional ethical rules |
1 |
| 4) |
To be able to use information and communication technologies on issues related to his/her field and effectively convey his/her professional knowledge through written, verbal and non-verbal communication |
1 |
| 5) |
To be able to follow information in his/her field using a foreign language at a basic level |
1 |
| 6) |
To be able to apply changing techniques and use new tools and devices depending on developing technology |
1 |
| 7) |
To be able to update his/her knowledge, skills and competencies related to his/her field with the awareness of lifelong learning and improve himself/herself personally and professionally |
1 |
| 8) |
To have knowledge of basic vision devices such as glasses, contact lenses and low vision devices (telescopic products, etc.) |
1 |
| 9) |
To be able to select, sell and prepare basic vision devices according to the prescription and ensure their adaptation to the user |
1 |
| 10) |
To be able to measure the diopter of prescription glasses and contact lenses and make the necessary adjustments for their fitting |
1 |