Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Kariyerim hakkındaki kararların, ihtiyaçların belirlenmesi, yöntemler |
Ders notları |
2) |
Günümüz iş dünyasına genel bakış, kişisel kaynakları keşfetme, başarının tanımı |
Ders notları |
3) |
Kişisel kaynakları keşfetme, olumlu özellikler |
Ders notları |
4) |
İş değerleri, aktarılabilir beceriler, becerilerin iş dünyasındaki önemi |
Ders notları |
5) |
Bireysel SWOT Analizi |
Ders notları |
6) |
İnovasyon – Global Deneyimler |
Ders notları |
7) |
Başarılı İş Arama Süreci – CV Hazırlık |
Ders notları |
8) |
Networking |
Ders notları |
9) |
Yurtdışında İmkanlar Yaratabilmek |
Ders notları |
10) |
Girişimcilik - İnkubasyon |
Ders notları |
11) |
Organizasyonların Yapısı, kurum kültürü, iş etiği hakkında, ilişki yönetimi, iş yaşamının dili |
Ders notları |
12) |
Karar vermenin önündeki engeller, “başetme” becerileri |
Ders notları |
13) |
Parçaları Birleştirme “Personal Development Plan” |
Ders notları |
14) |
Sonlandırma ve Revizyonlar |
Ders notları |
Ders Notları / Kitaplar: |
Çalışma Kağıtları, kontrol listeleri, güncel İK dergi ve gazetelerden haberler, bazı makale, kitap bölümlerinden ( örnek: Peterson & Gonzalez, “The role of work in people’s lives”, Dowd & Gong “Ultimate guide to getting the career you want”, Davis & Blass, “The future workplace”, Coming alive from Nine to five in a 24/7 World” vb. ) oluşan derleme ders notları ,
Working papers, control lists, news from up-to-date HR magazines and newspapers, course notes consist of some article and book parts( ex: Peterson & Gonzalez, “The role of work in people’s lives”, Dowd & Gong “ Ultimate guide to getting the career you want”, Davis & Blass, “The future workplace”, Coming alive from Nine to five in a 24/7 World” etc. ) |
Diğer Kaynaklar: |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
- Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma |
|
2) |
- Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
|
|
3) |
Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme.
- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
-Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme.
- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme.
- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
|
|
4) |
- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme,
- Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
-Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. |
|
5) |
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme.
- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
|
|
6) |
Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme.
|
|