İNGİLİZ DİLİ EĞİTİMİ (İNGİLİZCE, TEZSİZ, UZAKTAN ÖĞRETİM)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ELT5999 Proje Güz 0 0 0 16

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi AYLİN TEKİNER TOLU
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Zorunlu derslerin tamamlanması sonunda, program katılımcıları daha ileri bir araştırma ve inceleme için bir konu seçerler. Bir dönem boyunca, öğrenci seçtiği konu üzerinde bir araştırma yürütür. Projenin derslerden farkı, bağımsız bir çalışma olmasıdır; ancak öğrenci danışmanından da yardım alır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Proje, öğrenciye ilgi duyduğu bir konuyu uygulamaya dökme imkanı sağlar. Bu süreç boyunca, öğrenci o konuda bilgilenir ve o alanda uzmanlaşmanın temellerini atar.

Dersin İçeriği

Öğrenci çalışması boyunca aşağıdaki adımları takip eder. Haftada bir kendisine yardımcı olacak bir danışmanla çalışır.

1.Projenin gerekçelerini belirten, araştırma sorularını içeren, veri toplama planı ve veri inceleme tekniklerini kapsayan bir taslaktan oluşan proje teklifi
2. İkna edici bir formatta ilgili tüm kaynakları özetleyen literatür taraması
3.Veri toplanması
4.Veri analizi
5. Araştırma sorularının cevapları ve sonuçlar
6. Proje raporunun yazılıp düzenlenmesi
7. Proje rapor teslimi

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse giriş
2) Proje planını yazma
3) Proje planının üstünden geçme
4) Literatür taraması yapmak ve yazıya dökmek
5) Araştırma metodları Projenin mtod bölümünü yazmak
6) Veri toplama araçları Çalışmanın verisini toplama
7) Veri toplama prosedürleri Proje datasını toplamak
8) Veri analiz yöntemleri
9) Veri analizleri
10) Sonuçları yazma tekniği
11) Sonuçları yazmak ve öğretmenden geribildirim almak
12) Tartışma bölümünü yazma teknikleri
13) geribildirime göre tartışma bölümünü gözden geçirme
14) Proje taslağının teslimi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Reference will vary according to the chosen topic of the specific project.

Brown, J. D. 1988: Understanding research in second language learning. Cambridge: Cambridge University Press.

Brown, J. D. and T. S. Rodgers. 2003: Doing second language research. Oxford: Oxford University Press.
Diğer Kaynaklar: Gass, S. 2001: Innovations in second language research methods. Annual Review of Applied Linguistics 21.

Gass, S. M. and L. Selinker. 2001: Second language acquisition. An introductory course. 2nd edition ed. Hillsdale, NJ: Lawrence Erlbaum. (Chapter 2)

Gass, S., A. Sorace and L. Selinker. 1999: Second language learning data analysis. 2nd edition. Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 5 % 30
Projeler 1 % 50
Juri 1 % 20
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Sınıf Dışı Ders Çalışması 6 12 72
Sunum / Seminer 1 3 3
Proje 1 50 50
Ödevler 8 16 128
Juri 1 5 5
Toplam İş Yükü 258

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı