İNGİLİZ DİLİ EĞİTİMİ (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ELT5999 | Proje | Güz | 0 | 0 | 0 | 16 |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi AYLİN TEKİNER TOLU |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Zorunlu derslerin tamamlanması sonunda, program katılımcıları daha ileri bir araştırma ve inceleme için bir konu seçerler. Bir dönem boyunca, öğrenci seçtiği konu üzerinde bir araştırma yürütür. Projenin derslerden farkı, bağımsız bir çalışma olmasıdır; ancak öğrenci danışmanından da yardım alır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Proje, öğrenciye ilgi duyduğu bir konuyu uygulamaya dökme imkanı sağlar. Bu süreç boyunca, öğrenci o konuda bilgilenir ve o alanda uzmanlaşmanın temellerini atar. |
Öğrenci çalışması boyunca aşağıdaki adımları takip eder. Haftada bir kendisine yardımcı olacak bir danışmanla çalışır. 1.Projenin gerekçelerini belirten, araştırma sorularını içeren, veri toplama planı ve veri inceleme tekniklerini kapsayan bir taslaktan oluşan proje teklifi 2. İkna edici bir formatta ilgili tüm kaynakları özetleyen literatür taraması 3.Veri toplanması 4.Veri analizi 5. Araştırma sorularının cevapları ve sonuçlar 6. Proje raporunun yazılıp düzenlenmesi 7. Proje rapor teslimi |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse giriş | |
2) | Proje planını yazma | |
3) | Proje planının üstünden geçme | |
4) | Literatür taraması yapmak ve yazıya dökmek | |
5) | Araştırma metodları Projenin mtod bölümünü yazmak | |
6) | Veri toplama araçları Çalışmanın verisini toplama | |
7) | Veri toplama prosedürleri Proje datasını toplamak | |
8) | Veri analiz yöntemleri | |
9) | Veri analizleri | |
10) | Sonuçları yazma tekniği | |
11) | Sonuçları yazmak ve öğretmenden geribildirim almak | |
12) | Tartışma bölümünü yazma teknikleri | |
13) | geribildirime göre tartışma bölümünü gözden geçirme | |
14) | Proje taslağının teslimi |
Ders Notları / Kitaplar: | Reference will vary according to the chosen topic of the specific project. Brown, J. D. 1988: Understanding research in second language learning. Cambridge: Cambridge University Press. Brown, J. D. and T. S. Rodgers. 2003: Doing second language research. Oxford: Oxford University Press. |
Diğer Kaynaklar: | Gass, S. 2001: Innovations in second language research methods. Annual Review of Applied Linguistics 21. Gass, S. M. and L. Selinker. 2001: Second language acquisition. An introductory course. 2nd edition ed. Hillsdale, NJ: Lawrence Erlbaum. (Chapter 2) Gass, S., A. Sorace and L. Selinker. 1999: Second language learning data analysis. 2nd edition. Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 5 | % 30 |
Projeler | 1 | % 50 |
Juri | 1 | % 20 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 6 | 12 | 72 |
Sunum / Seminer | 1 | 3 | 3 |
Proje | 1 | 50 | 50 |
Ödevler | 8 | 16 | 128 |
Juri | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 258 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |