REKLAMCILIK | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
EDT5019 | Eğitimde Bilgi ve İletişim Teknolojileri | Bahar | 3 | 0 | 3 | 8 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi YAVUZ SAMUR |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi MUSTAFA POLAT |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bilgi ve iletişim teknolojilerinin (BİT) öğrenme ve öğretime olan etkisini inceleme, özellikle BİT’in öğrencilerin öğrenmelerini ve idarecilerin yönetimlerini nasıl değiştireceği konularını irdeleme. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. BİT’nin öğrenme-öğretme sürecine entegrasyonunu farklı bakış açılarına göre tanımlayabilme. 2. BİT’nin öğrenme-öğretme sürecine entegrasyonununun temel bileşenlerini açıklayabilme. 3. BİT’nin öğrenme ve öğretime olan etkisini inceleyebilme. 4. Milli Eğitim Bakanlığı’nın Bilişim politikaları ve projelerini kavrayabilme. 5. BİT’nin entegrasyonunu engelleyen faktörleri açıklayabilme ve bunlar için iyileştirmeye dönük stratejiler geliştirebilme 6. BİT’nin okullarda etkili kullanımı için gerekli koşulları kavrayabilme 7. Okul teknoloji planının temel bileşenlerini açıklayabilme 8. Okul teknoloji planlaması ile ilgili modelleri karşılaştırabilme 9. Öğrenme ve öğretimi etkili hale getirmek için uygun teknolojileri belirleyebilme, seçebilme ve değerlendirebilme 10. Öğrenci merkezli ve teknolojinin entegre edildiği bir ders tasarlayabilme |
Elektronik ortama uygun öğretim tasarımları kullanarak e-öğrenme ile sunulan öğrenme deneyimlerini tasarlama sürecine genel bir bakış. Öğrenci, öğretmen ve yöneticilerin yenilikçi öğrenme ve etkili yönetim için kullanabilecekleri BİT uygulamalarını inceleme ve değerlendirme |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ders İçeriğinin Tanıtılması, Beklentilerin Açıklanması | |
2) | Teknoloji Entegrasyonu – Tanımlar, Modeller, ve Yaklaşımlar | |
3) | Teknoloji Entegrasyonu – Tanımlar, Modeller, ve Yaklaşımlar | |
4) | Teknoloji Entegrasyonu için Öğretmen Yeterlikleri, Standartlar | |
5) | Mili Eğitim Bakanlığı’nın Bilişim Teknolojleri Politikaları ve Projeleri | |
6) | Teknoloji Entegrasyonunda Varolan Durum ve Engeller | |
7) | BİT’in Okullarda Etkili Kullanımı için Gerekli Koşullar | |
8) | Okullar icin Öğretim Teknolojisi Planı (ÖTP) ve Ögeleri | |
9) | Okul Teknoloji Planlama Modelleri ve Araştırmalar | |
10) | Teknoloji Entegre Edilmiş bir Ders Planlama | |
11) | Grup Projesi Sunumları | |
12) | Etkili Öğrenme ve Öğretim İçin Farklı Teknolojilerin Secimi ve Değerlendirilmesi | |
13) | Farklı Konu Alanlarında Teknolojinin Kullanımı | |
14) | Farklı Konu Alanlarında Teknolojinin Kullanımı |
Ders Notları / Kitaplar: | Demiraslan, Y. & Usluel, Y. (2005). Bilgi ve İletişim Teknolojilerinin Öğrenme-Öğretme Sürecine Entegrasyonunda Öğretmenlerin Durumu, The Turkish Online Journal of Educational Technology, 4(3), 119-123. Guzman, A. & Nussbaumt, M. (2009). Teaching competencies for technology integration in the classroom. Journal of Computer Assisted Learning, 25, 453-469. ISTE (2008). ISTE’s Educational Technology Standards for Teachers. USA: ISTE. 7 Agustos 2012 tarihinde http://www.iste.org/Content/NavigationMenu/NETS/ForTeachers/ 2008Standards/NETS_for_Teachers_2008.htm adresinden alınmıştır. Rasinen, A. (2003). An analysis of the technology education curriculum of six countries. Journal of Technology Education, 15. Usluel-Koçak,Y., Mumcu-Kuşkaya,F. & Demiraslan Y. (2007). Öğrenme-öğretme sürecinde bilgi ve iletişim teknolojileri: Öğretmenlerin entegrasyon süreci ve engelleriyle ilgili görüşleri, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 32, 164-179. |
Diğer Kaynaklar: | Yok - None |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 7 | % 45 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 35 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 65 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 35 | |
Toplam | % 100 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Reklam ve marka iletişiminin serbest pazar ekonomisi içinde nasıl işlediğiniı anlamak için kitle iletişimi,tüketici davranışı,psikoloji,ikna,sosyoloji,pazarlama ve diğer ilişkili alanlarla ilgili teorik kavramları bu alana uygulayabilmek | 2 |
2) | Reklam alanla ilgili teori,kavram, yöntem, araç ve fikirleri tartışabilmek ve yorumlayabilmek | 2 |
3) | Bir reklam ajansı gibi yapılanarak, bir reklam kampanyasını ve marka stratejilerini araştırma, yaratma,kurgulama,yazma ve sunma becerilerini göstermek | 2 |
4) | Çeşitli ürün ve hizmetlerle ilgili birincil ve ikincil veri araştırması yapabilmek | 2 |
5) | Kitle iletişim araçlarının gelişimiyle beraber reklam tarihi ve reklamın bu pazardaki yerini kavrayacak bir anlayış geliştirebilmek | 2 |
6) | Bir yabancı dili kullanarak Reklamcılık alanıyla ilgili bilgileri, teknikleri, yöntemleri, araştırmaları takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) | 2 |
7) | Reklam alanındaki uygulamalara yönelik uygulamalara ilişkin ortaya çıkan problemlere yönelik bireysel ya da takım olarak sorumluluk alabilmek | 3 |
8) | Küresel ekonomi içinde reklamın kültürel, toplumsal, politik ve ekonomik olarak nasıl işlediğini kavramak | 2 |
9) | Reklam alanının dinamiklerini yaratıcı ve eleştirel bakış açısıyla bütünsel bir biçimde anlayabilmek ve buna yönelik orjinal stratejiler geliştirebilmek | 2 |
10) | Yazılı,basılı,görsel ve online basında yaratıcı reklam stratejileri geliştirebilmek ve aynı zamanda bu stratejileri farklı kültür ve medya kategorilerine nasıl entegre edebileceğini kavrayabilmek | 2 |
11) | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”) | 2 |
12) | Öğrenme koşullarınının gerekliliklerini tanımlayabilmek ve gereğini yerine getirebilmek | 2 |
13) | Reklamcılık mesleğinin gerektirdiği temel etik kuralları anlayabilmek ve uygulayabilmek | 2 |