Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Derse giriş |
|
2) |
Yardımcı Tekenolojiler: Tanım, Kurallar, Devamlılık ve Sınıfiçi Kullanım, 2004 Yardımcı Teknolojiler yasasına genel bir bakış |
Blm. 1: (Beard, Carpenter & Johnston) |
3) |
Evrensel Tasarım
Erişilebilirlik
Öğrenmeye Yonelik Evrensel Tasarım |
Blm. 1: (CEC) |
4) |
AT & UDL Kullanım Alanları
UD & UDL İlişkisi |
Blm. 3: (CEC)
Blm. 4: (CEC) |
5) |
Yardımcı Teknolojileri Değerlendirme
Yardımcı Teknolojileri Değerlendirmede Kullanılan araç ve çerçeveleri Keşfetme |
Blm. 3: (Beard, Carpenter & Johnston) |
6) |
IEP (Kişiye Özel Eğitim): Amaçlar ve Çıktıları |
|
7) |
Yardımcı Teknolojiler & Otizm |
|
8) |
Çocuklar ve ergenler için Yardımcı Teknolojiler |
Blm. 4: (Beard, Carpenter & Johnston) |
9) |
İleri seviye engelliler için Yardımcı Teknolojiler |
Blm. 5: (Beard, Carpenter & Johnston) |
10) |
Yardımcı Teknolojiler: Konumlama ve Hareket Kabiliyeti |
Blm. 6: (Beard, Carpenter & Johnston) |
11) |
İletişim için Yardımcı Teknolojiler |
Blm. 7: (Beard, Carpenter & Johnston) |
12) |
Yardımcı Teknolojiler: Duyu ve algı zayıflığı |
Blm. 8: (Beard, Carpenter & Johnston |
13) |
Uzaktan Eğitim için Yardımcı Teknolojiler
Web Erişilebilirliği |
Blm. 10: (Beard, Carpenter & Johnston) |
14) |
Proje Sunumları |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Matematik, fen bilimleri ve bilgisayar mühendisliğine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
|
|
2) |
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
|
2 |
3) |
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
|
3 |
4) |
Bilgisayar mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
|
|
5) |
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya bilgisayar mühendisliği araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
|
3 |
6) |
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
|
2 |
7) |
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
|
|
8) |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
|
|
9) |
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
|
|
10) |
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
|
|
11) |
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
|
|