AMERİKAN KÜLTÜRÜ VE EDEBİYATI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
EDT5018 | Uyarlanabilir/Yardımcı Teknolojiler | Güz | 3 | 0 | 3 | 12 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. TUFAN ADIGÜZEL |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, özel eğtime ihtiyacı olan bireylerin eğitiminde kullanılmak ve onlara yardımcı olmak üzere oluşturulan uyarlanabilir ve yardımcı teknolojilerin temelleri, teknikleri ve uygulanma alanlarına dair becerileri öğrencilere kazandırmaktır. Dersin birincil hedefi, basitten en karmaşık teknolojilere kadar geniş bir alanda, engelli bireylerin öğrenmelerinde önündeki engelleri kaldırmak üzere bilgisayar ve eğitim teknolojilerinden nasıl faydalanılabileceğini göstermektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1- Evrensel Tasarım prensiplerini açıklayabilir. 2- Yardımcı Teknolojiler ile Öğrenmeye yönelik Evrensel tasarım arasındaki farkları ayırt edebilir. 3- IEP (Kişiye Özel Eğitim Programı)’nın temel prensiplerini ve amaçlarını kavrayabilir. 4- Yardımcı Teknolojilere dair yasal mevzuatları takip edebilir. 5- Okullarda teknoloji kullanımı ile ilgili etik ve yasal konuları açıklayabilir. 6- Yardımcı teknolojiler ile bağlantılı ulusal ve yerel kuruluşları belirleyebilir. 7- Yardımcı teknolojileri geliştirme sürecini ve bu süreçte yer alan profesyonellerin rollerini açıklayabilir. 8- Engelli kategorilerine uygun yardımcı teknolojileri ve detaylarını kavrayabilir. 9. AT ölçme ve değerlendirme kriterleri sürecini tartışabilir. 10- Erişilebilirlik kriterlerine göre web sayfalarını test edebilir. |
IEP (Kişiye Özel Eğitim Programı) ve Evrensel Tasarım (UD)/Erişimi, Özelleştirilmiş Uyarlanabilir Aygıtlar and Stratejiler, Windows & Mac Erişilebilirlik Araçları, Metin Okuma, Sesi Metne Çevirme, Web Erişilebilirliği ve Temel Programlama Teknikleri |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse giriş | |
2) | Yardımcı Tekenolojiler: Tanım, Kurallar, Devamlılık ve Sınıfiçi Kullanım, 2004 Yardımcı Teknolojiler yasasına genel bir bakış | Blm. 1: (Beard, Carpenter & Johnston) |
3) | Evrensel Tasarım Erişilebilirlik Öğrenmeye Yonelik Evrensel Tasarım | Blm. 1: (CEC) |
4) | AT & UDL Kullanım Alanları UD & UDL İlişkisi | Blm. 3: (CEC) Blm. 4: (CEC) |
5) | Yardımcı Teknolojileri Değerlendirme Yardımcı Teknolojileri Değerlendirmede Kullanılan araç ve çerçeveleri Keşfetme | Blm. 3: (Beard, Carpenter & Johnston) |
6) | IEP (Kişiye Özel Eğitim): Amaçlar ve Çıktıları | |
7) | Yardımcı Teknolojiler & Otizm | |
8) | Çocuklar ve ergenler için Yardımcı Teknolojiler | Blm. 4: (Beard, Carpenter & Johnston) |
9) | İleri seviye engelliler için Yardımcı Teknolojiler | Blm. 5: (Beard, Carpenter & Johnston) |
10) | Yardımcı Teknolojiler: Konumlama ve Hareket Kabiliyeti | Blm. 6: (Beard, Carpenter & Johnston) |
11) | İletişim için Yardımcı Teknolojiler | Blm. 7: (Beard, Carpenter & Johnston) |
12) | Yardımcı Teknolojiler: Duyu ve algı zayıflığı | Blm. 8: (Beard, Carpenter & Johnston |
13) | Uzaktan Eğitim için Yardımcı Teknolojiler Web Erişilebilirliği | Blm. 10: (Beard, Carpenter & Johnston) |
14) | Proje Sunumları |
Ders Notları / Kitaplar: | • Johnston, L., Beard, L. A., & Carpenter, L. B. (2011). Assistive technology: Access for all students (2nd ed.). Pearson Merrill/Prentice Hall: Upper Saddle River, NJ. (ISBN: 0-13-705641-9) • Council for Exceptional Children (2005). Universal design for learning: A guide for teachers and education professionals. Upper Saddle River, N.J: Pearson/Merrill Prentice Hall. (ISBN: 0-13-1701606 9780131701601) |
Diğer Kaynaklar: | - |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 10 | % 20 |
Ödev | 2 | % 40 |
Projeler | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Proje | 1 | 80 | 80 |
Ödevler | 2 | 40 | 80 |
Toplam İş Yükü | 202 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Mezun olduktan sonra, öğrenciler araştırma yapmak, araştırma tekniklerini ve araç-gereçlerini kullanmak, sorun çözmek ve etkin bir şekilde iletişebilmek ve iş yerine bu becerilerini aktarmak özelliklerini edinmiş; | |
2) | ...belirli anahtar meselelerde akıcı bir İngilizce ile tartışma becerisini geliştirmiş; | |
3) | ...ileri düzeyde bir üslup bilgisi ile yazılı belgeler oluşturma becerisini geliştirmiş; | 4 |
4) | ...Amerikan ve İngiliz edebiyatı kanonundaki temel yapıtlar hakkında geniş bilgi edinmiş; | 4 |
5) | ...Amerikan ve İngiliz edebiyatlarının zor ve seçme metinlerinin ileri düzeyde analizlerini, sentezlerini yapıp eleştirme becerisini geliştirmiş; | 4 |
6) | ...çağdaş Amerikan kültürü hakkında derinlikli bir anlayış geliştirmiş; | 3 |
7) | ...farklı edebi metinler ve belgeler arasındaki ilişkileri ve önemli bağlantıları kurma ve disiplinler arası bir tavır geliştirme becerisini edinmiş; | 3 |
8) | ...bireysel olarak ya da takım halinde projeler geliştirmeyi öğrenmiş; | 3 |
9) | ...bilgi ve birikimlerini hayata uygulamayı ve disiplinler arası konularda çözüm üretmek ve araştırmaları sonuca ulaştırma konularında da beceriler edinmiş olacaklardır. | 4 |