ENDÜSTRİ ÜRÜNLERİ TASARIMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
EDT5016 | Grafik Tasarımı | Güz | 3 | 0 | 3 | 8 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. TUFAN ADIGÜZEL |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, öğrencilere, eğitim alanında görsel iletişimde kullanılmak üzere gerekli belli başlı temel tasarım becerilerini kazandırmaktır. Bu dersin sonunda öğrenciler öncelikle temel tasarım unsurlarını ve prensipleri ile bunların bir alanın görsel organizasyonuna nasıl uygulanacağını daha sonra da grafik tasarım ve yaratıcılık konusundaki temel bilgileri öğreneceklerdir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1.Tasarım ilke ve unsurlarını tanımlayabilmek 2.Grafik tasarım ve kompozisyonunun görsel tasarım ile bağlantısını kurmak. 3.Görsel şekil ve dile hakim olmak. 4.Yaratıcı görsel iletişim yetenekleri geliştirmek. 5.Eleştirel bir tasarım algısı geliştirmek 6.Tasarım programlarını kullanma becerisi edinmek. 7.Görsel tasarım teknolojisi kullanarak verimli eğitim öğretim modelleri yaratmak. |
Bu ders, tipografi ve görsel kimlikte görüntü yaratma becerilerini multimedya, animasyon ve etkileşimli tasarım araçlarını ve programlarını kullanarak kazandırmayı hedeflemektedir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin Tanıtılması, Günlük ve Çizim defterleri ile ilgili ayrıntıların aktarılması | |
2) | Görsel Okur-yazarlığa giriş- Point çalışması | |
3) | Sokak Grafikleri / Sanatta ve Tasarımda Nokta ve Çizgiler | |
4) | Sokak Grafikleri: İşaretler ve Semboller Tipografiye Giriş | |
5) | Gestalt Prensipleri Fotoğrafta Grafik Alanı Ritim/Tension/Kontrast Pozitif – Negatif Alan | |
6) | Sanat ve Tasarımda Şekil ve Kompozisyon | |
7) | 3 Temel Şekil ile Bir Kompozisyon Yaratmak | |
8) | Görsel Kompozisyon ve Poster Tasarımı | |
9) | Görsel Kimlik Tasarımı | |
10) | Bir İletişim Aracı olarak Temel Çizim | |
11) | Animasyonun Temel Prensipleri | |
12) | Dijital Görüntü İşleme | |
13) | Görsel Konsept Geliştirme | |
14) | Multimedya ve Etkileşimli Tasarım |
Ders Notları / Kitaplar: | 1-David A Lauer, and Stephen Pentak, Design Basics, Fifth Edition (New York: Wadsworth, 2002) 2-Otto G.Ocvirk, Robert E.Stinson,Philip R. Wigg, Robert O. Bone, David L.Cayton; Art Fundementals:Theory and Practice; Tenth Edition;(Mc Graw Hill, 2006). 3-Donis A. Dondis, A Primer of Visual Literarcy (Cambridge: The MIT Press, 1996) 4-Herbert Zettl, Sight Sound Motion: Applied Media Aesthetics, (California: Wadsworth, 1993) |
Diğer Kaynaklar: | Arnheim, Rudolf. (1969). Art and Visual Perception: A Psychology of the Creative Eye, University of California Press, Berkley. Becer, Emre. ( 2008). İletişim ve Grafik Tasarım, 6.Baskı Dost Kitabevi, Ankara. Berger, A. Arthur. (1998). Seeing is Believing, Mayfield Publishing, London. Brereton, Richard. (2009). Sketchbooks:The Hidden Art of Designers, Illustrators& Creatives, Laurence King Publishing, London.UK. Bowers, John. (1999). Introduction to Two Dimensional Design, John Wiley & Sons, USA. Colour Mania (Victionary, 2009). Mustieness, Carlos, and Hilland Thomas(ed.).(2006).Icons, Colors, Signs,Taschen, Italy. Donis A. Dondis. (1996) A Primer of Visual Literacy ,The MIT Press, Cambridge. Feldman, Edmund Burke.(1992).Varieties of Visual Experience, Fourth Edition, Harry N.Abrams, New York. Gastman, R., Neelon C, Smyrski, A. (2007). Street World:Urban Culture from Five Continents, Thames& Hudson., London. Janson, H. W. Janson.(1970). History of Art, Abrams, New York Krause, Jim. (2006). Color Index, David and Charles Books,UK. Krause, Jim. (2002). Color Index, USA Levey, Michael. (1968). A History of Western Art, Oxford University Press, Oxford. Lucie-Smith, Edward. (1995). Art Today, Phaidon Press Limited, London Mason, John Mason. (1989). Arts and Artists, J.G. Ferguson Publishing Company. McAlhone, Berly. (1998 ). A Smile in the Mind: Witty Thinking in Graphic Design, Phaidon Press, London. Naegele Isabel, and Baur Ruedi. ( 2004). Scents of The City, Lars Müller Publishers, Switzerland. Oei, Loan and Kegel De Cecile. (2002). The Elements of Design, Thames & Hudson, London, UK. Ocvirk, Stinson, Wigg, Bone, Cayton.(2006). Art Fundamentals, Tenth Edition, Mc Graw-Hill International Edition, New York. Pentak, Stephen and Roth, Richard. (2003). Color Basics, Wadsworth Publishing, USA. Pentak, Stephen, Lauer A David.( 2002). Design Basics, Fifth Edition, Wadsworth Publishing, USA. Tyson, Carl N. (1996). Art Through The Ages, Harcourt Brace & Company Zakia, D Richard. (1994). Perception and Imaging, Focal Press, Boston. ZelanskiI, Paul; Fisher, Mary Pat. (1996, 1984). Design Principles and Problems, by holt, Rinehart and Winston, USA. Zettl,Herbert. (1993). Sight, Sound, Motion: Applied Media Aesthetics, Wadsworth, California. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 15 |
Ödev | 2 | % 45 |
Projeler | 1 | % 25 |
Ara Sınavlar | 1 | % 15 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 75 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 25 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Proje | 1 | 50 | 50 |
Ödevler | 2 | 30 | 60 |
Ara Sınavlar | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 192 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Endüstri Ürünleri Tasarımı meslek alanının kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahip olmak | |
2) | Mesleki bilgiyi ürün, hizmet ve deneyim geliştirme alanlarında uygulayabilmek | |
3) | Tasarım kavramlarını, mesleki kültür ve dili anlayabilmek, kullanabilmek, yorum yapabilmek ve değerlendirmek | |
4) | Endüstri Ürünleri tasarımı alanında araştırma yöntemlerini bilmek, bu yöntemlerle bilgi toplamak, toplanan bilgiyi yorumlamak ve uygulayabilmek | |
5) | Endüstri ürünleri tasarımı problemlerini tanımlamak, problem koşul ve gereklerini değerlendirebilmek, çözüm önerileri üretebilmek | |
6) | Endüstri Ürünleri Tasarımında önerilen çözümlerin toplumsal, kültürel, çevresel, ekonomik ve insani değerlerin göz önünde bulundurarak geliştirilmesi; kişisel farklılık ve yetenek düzeylerine duyarlı olması | |
7) | Tasarım kavramlarına ve çözümlerine ait bilgiyi, yazılı, sözlü ve görsel anlatım yöntemleriyle aktarma yeteneğine sahip olmak | |
8) | Tasarım çözümlerine ait malzeme, biçimlenme,detaylandırma, servis ve üretim yöntemleri kavramları arasındaki ilişkiyi ve yöntemleri tanımlayabilmek ve uygulayabilmek | |
9) | Endüstri ürünleri tasarımı çözüm ve uygulamalarını anlatabilecek düzeyde bilgisayar destekli bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak | |
10) | Endüstri ürünleri tasarımının disiplinler arası yapısına kaynak oluşturan, işletme, mühendislik, psikoloji, ergonomi, görsel iletişim alanlarına ait tasarım çözümlerini destekleyecek yöntem ve bilgiye sahip olmak; gerektiğinde bu alanlara ait bilgiyi araştırma, edinme ve kullanma yeteneğine sahip olmak | |
11) | Bir yabancı dili kullanarak endüstri ürünleri tasarımı alanına ait dile hakim olabilmek ve farklı kültürlerden meslektaşlarıyla iletişim kurabilmek | |
12) | Teknolojik ve bilimsel gelişmelere bağlı olarak mesleğin gereksinim duyduğu yeni tasarım konularını ve eğilimlerini takip edebilmek ve değerlendirebilmek |