İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
EDT5016 | Grafik Tasarımı | Bahar | 3 | 0 | 3 | 8 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. TUFAN ADIGÜZEL |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, öğrencilere, eğitim alanında görsel iletişimde kullanılmak üzere gerekli belli başlı temel tasarım becerilerini kazandırmaktır. Bu dersin sonunda öğrenciler öncelikle temel tasarım unsurlarını ve prensipleri ile bunların bir alanın görsel organizasyonuna nasıl uygulanacağını daha sonra da grafik tasarım ve yaratıcılık konusundaki temel bilgileri öğreneceklerdir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1.Tasarım ilke ve unsurlarını tanımlayabilmek 2.Grafik tasarım ve kompozisyonunun görsel tasarım ile bağlantısını kurmak. 3.Görsel şekil ve dile hakim olmak. 4.Yaratıcı görsel iletişim yetenekleri geliştirmek. 5.Eleştirel bir tasarım algısı geliştirmek 6.Tasarım programlarını kullanma becerisi edinmek. 7.Görsel tasarım teknolojisi kullanarak verimli eğitim öğretim modelleri yaratmak. |
Bu ders, tipografi ve görsel kimlikte görüntü yaratma becerilerini multimedya, animasyon ve etkileşimli tasarım araçlarını ve programlarını kullanarak kazandırmayı hedeflemektedir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin Tanıtılması, Günlük ve Çizim defterleri ile ilgili ayrıntıların aktarılması | |
2) | Görsel Okur-yazarlığa giriş- Point çalışması | |
3) | Sokak Grafikleri / Sanatta ve Tasarımda Nokta ve Çizgiler | |
4) | Sokak Grafikleri: İşaretler ve Semboller Tipografiye Giriş | |
5) | Gestalt Prensipleri Fotoğrafta Grafik Alanı Ritim/Tension/Kontrast Pozitif – Negatif Alan | |
6) | Sanat ve Tasarımda Şekil ve Kompozisyon | |
7) | 3 Temel Şekil ile Bir Kompozisyon Yaratmak | |
8) | Görsel Kompozisyon ve Poster Tasarımı | |
9) | Görsel Kimlik Tasarımı | |
10) | Bir İletişim Aracı olarak Temel Çizim | |
11) | Animasyonun Temel Prensipleri | |
12) | Dijital Görüntü İşleme | |
13) | Görsel Konsept Geliştirme | |
14) | Multimedya ve Etkileşimli Tasarım |
Ders Notları / Kitaplar: | 1-David A Lauer, and Stephen Pentak, Design Basics, Fifth Edition (New York: Wadsworth, 2002) 2-Otto G.Ocvirk, Robert E.Stinson,Philip R. Wigg, Robert O. Bone, David L.Cayton; Art Fundementals:Theory and Practice; Tenth Edition;(Mc Graw Hill, 2006). 3-Donis A. Dondis, A Primer of Visual Literarcy (Cambridge: The MIT Press, 1996) 4-Herbert Zettl, Sight Sound Motion: Applied Media Aesthetics, (California: Wadsworth, 1993) |
Diğer Kaynaklar: | Arnheim, Rudolf. (1969). Art and Visual Perception: A Psychology of the Creative Eye, University of California Press, Berkley. Becer, Emre. ( 2008). İletişim ve Grafik Tasarım, 6.Baskı Dost Kitabevi, Ankara. Berger, A. Arthur. (1998). Seeing is Believing, Mayfield Publishing, London. Brereton, Richard. (2009). Sketchbooks:The Hidden Art of Designers, Illustrators& Creatives, Laurence King Publishing, London.UK. Bowers, John. (1999). Introduction to Two Dimensional Design, John Wiley & Sons, USA. Colour Mania (Victionary, 2009). Mustieness, Carlos, and Hilland Thomas(ed.).(2006).Icons, Colors, Signs,Taschen, Italy. Donis A. Dondis. (1996) A Primer of Visual Literacy ,The MIT Press, Cambridge. Feldman, Edmund Burke.(1992).Varieties of Visual Experience, Fourth Edition, Harry N.Abrams, New York. Gastman, R., Neelon C, Smyrski, A. (2007). Street World:Urban Culture from Five Continents, Thames& Hudson., London. Janson, H. W. Janson.(1970). History of Art, Abrams, New York Krause, Jim. (2006). Color Index, David and Charles Books,UK. Krause, Jim. (2002). Color Index, USA Levey, Michael. (1968). A History of Western Art, Oxford University Press, Oxford. Lucie-Smith, Edward. (1995). Art Today, Phaidon Press Limited, London Mason, John Mason. (1989). Arts and Artists, J.G. Ferguson Publishing Company. McAlhone, Berly. (1998 ). A Smile in the Mind: Witty Thinking in Graphic Design, Phaidon Press, London. Naegele Isabel, and Baur Ruedi. ( 2004). Scents of The City, Lars Müller Publishers, Switzerland. Oei, Loan and Kegel De Cecile. (2002). The Elements of Design, Thames & Hudson, London, UK. Ocvirk, Stinson, Wigg, Bone, Cayton.(2006). Art Fundamentals, Tenth Edition, Mc Graw-Hill International Edition, New York. Pentak, Stephen and Roth, Richard. (2003). Color Basics, Wadsworth Publishing, USA. Pentak, Stephen, Lauer A David.( 2002). Design Basics, Fifth Edition, Wadsworth Publishing, USA. Tyson, Carl N. (1996). Art Through The Ages, Harcourt Brace & Company Zakia, D Richard. (1994). Perception and Imaging, Focal Press, Boston. ZelanskiI, Paul; Fisher, Mary Pat. (1996, 1984). Design Principles and Problems, by holt, Rinehart and Winston, USA. Zettl,Herbert. (1993). Sight, Sound, Motion: Applied Media Aesthetics, Wadsworth, California. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 15 |
Ödev | 2 | % 45 |
Projeler | 1 | % 25 |
Ara Sınavlar | 1 | % 15 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 75 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 25 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Proje | 1 | 50 | 50 |
Ödevler | 2 | 30 | 60 |
Ara Sınavlar | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 192 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İç mimarlık alanında ulusal ve uluslararası bağlamlarda farklı mekan kurguları, farklı kullanıcı grupları ve ihtiyaçlarına cevap verebilen tasarım, planlama ve uygulama etkinliklerinde bulunabilecek, | |
2) | Gerçek fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlar ve kullanıcı ihtiyaçları çerçevesinde toplanan veriyi analiz edebilecek, farklı bilgi ve düşüncelerle sentezleyebilecek ve bunları yaratıcı mekânsal çözümler üretmek üzere kullanabilecek, | |
3) | Soyut ve somut kavramları kullanarak, yaratıcı, yenilikçi, estetik ve özgün mekânsal çözümler üretebilecek, | |
4) | İç mimarlık alanının gerektirdiği çizim ve sunum teknolojilerinden en az bir tanesi yetkin olarak kullanabilecek, | |
5) | İç mimarlık alanında yürüttüğü tasarım, uygulama ve araştırma calışmalarını raporlama, sunma ve bunları uzman yada uzman olmayan kişilere görsel, yazılı yada sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru biçimde aktarma yetkinliğini kazanabilecek, | |
6) | İç mimarlık alanında insan-çevre ilişkisini, kullanıcının sağlık ve güvenliğini ve evrensel tasarım ilkelerini benimseyip ön planda tutacak, | |
7) | Toplumun sosyal ve kültürel haklarına, kültürel mirasa ve doğaya saygılı bir tasarım anlayışına ve bu konularda bilinçli karar verebilme yetisine sahip olabilecek, | |
8) | İç mimarlık, tasarım ve sanat alanlarında ulusal ve uluslar arası değerlerin farkında, gelişmeleri takip eden ve bu alanlardaki etik ve estetik konularda bilgi sahibi olacak, | |
9) | İç mimarlık alanındaki yasal düzenlemelere, standartlara ve ilkelere hâkim; ve mesleki etik, görev ve sorumluluklarının farkında olabilecek, |