AVRUPA BİRLİĞİ İLİŞKİLERİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
EDT5016 | Grafik Tasarımı | Güz | 3 | 0 | 3 | 8 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. TUFAN ADIGÜZEL |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, öğrencilere, eğitim alanında görsel iletişimde kullanılmak üzere gerekli belli başlı temel tasarım becerilerini kazandırmaktır. Bu dersin sonunda öğrenciler öncelikle temel tasarım unsurlarını ve prensipleri ile bunların bir alanın görsel organizasyonuna nasıl uygulanacağını daha sonra da grafik tasarım ve yaratıcılık konusundaki temel bilgileri öğreneceklerdir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1.Tasarım ilke ve unsurlarını tanımlayabilmek 2.Grafik tasarım ve kompozisyonunun görsel tasarım ile bağlantısını kurmak. 3.Görsel şekil ve dile hakim olmak. 4.Yaratıcı görsel iletişim yetenekleri geliştirmek. 5.Eleştirel bir tasarım algısı geliştirmek 6.Tasarım programlarını kullanma becerisi edinmek. 7.Görsel tasarım teknolojisi kullanarak verimli eğitim öğretim modelleri yaratmak. |
Bu ders, tipografi ve görsel kimlikte görüntü yaratma becerilerini multimedya, animasyon ve etkileşimli tasarım araçlarını ve programlarını kullanarak kazandırmayı hedeflemektedir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin Tanıtılması, Günlük ve Çizim defterleri ile ilgili ayrıntıların aktarılması | |
2) | Görsel Okur-yazarlığa giriş- Point çalışması | |
3) | Sokak Grafikleri / Sanatta ve Tasarımda Nokta ve Çizgiler | |
4) | Sokak Grafikleri: İşaretler ve Semboller Tipografiye Giriş | |
5) | Gestalt Prensipleri Fotoğrafta Grafik Alanı Ritim/Tension/Kontrast Pozitif – Negatif Alan | |
6) | Sanat ve Tasarımda Şekil ve Kompozisyon | |
7) | 3 Temel Şekil ile Bir Kompozisyon Yaratmak | |
8) | Görsel Kompozisyon ve Poster Tasarımı | |
9) | Görsel Kimlik Tasarımı | |
10) | Bir İletişim Aracı olarak Temel Çizim | |
11) | Animasyonun Temel Prensipleri | |
12) | Dijital Görüntü İşleme | |
13) | Görsel Konsept Geliştirme | |
14) | Multimedya ve Etkileşimli Tasarım |
Ders Notları / Kitaplar: | 1-David A Lauer, and Stephen Pentak, Design Basics, Fifth Edition (New York: Wadsworth, 2002) 2-Otto G.Ocvirk, Robert E.Stinson,Philip R. Wigg, Robert O. Bone, David L.Cayton; Art Fundementals:Theory and Practice; Tenth Edition;(Mc Graw Hill, 2006). 3-Donis A. Dondis, A Primer of Visual Literarcy (Cambridge: The MIT Press, 1996) 4-Herbert Zettl, Sight Sound Motion: Applied Media Aesthetics, (California: Wadsworth, 1993) |
Diğer Kaynaklar: | Arnheim, Rudolf. (1969). Art and Visual Perception: A Psychology of the Creative Eye, University of California Press, Berkley. Becer, Emre. ( 2008). İletişim ve Grafik Tasarım, 6.Baskı Dost Kitabevi, Ankara. Berger, A. Arthur. (1998). Seeing is Believing, Mayfield Publishing, London. Brereton, Richard. (2009). Sketchbooks:The Hidden Art of Designers, Illustrators& Creatives, Laurence King Publishing, London.UK. Bowers, John. (1999). Introduction to Two Dimensional Design, John Wiley & Sons, USA. Colour Mania (Victionary, 2009). Mustieness, Carlos, and Hilland Thomas(ed.).(2006).Icons, Colors, Signs,Taschen, Italy. Donis A. Dondis. (1996) A Primer of Visual Literacy ,The MIT Press, Cambridge. Feldman, Edmund Burke.(1992).Varieties of Visual Experience, Fourth Edition, Harry N.Abrams, New York. Gastman, R., Neelon C, Smyrski, A. (2007). Street World:Urban Culture from Five Continents, Thames& Hudson., London. Janson, H. W. Janson.(1970). History of Art, Abrams, New York Krause, Jim. (2006). Color Index, David and Charles Books,UK. Krause, Jim. (2002). Color Index, USA Levey, Michael. (1968). A History of Western Art, Oxford University Press, Oxford. Lucie-Smith, Edward. (1995). Art Today, Phaidon Press Limited, London Mason, John Mason. (1989). Arts and Artists, J.G. Ferguson Publishing Company. McAlhone, Berly. (1998 ). A Smile in the Mind: Witty Thinking in Graphic Design, Phaidon Press, London. Naegele Isabel, and Baur Ruedi. ( 2004). Scents of The City, Lars Müller Publishers, Switzerland. Oei, Loan and Kegel De Cecile. (2002). The Elements of Design, Thames & Hudson, London, UK. Ocvirk, Stinson, Wigg, Bone, Cayton.(2006). Art Fundamentals, Tenth Edition, Mc Graw-Hill International Edition, New York. Pentak, Stephen and Roth, Richard. (2003). Color Basics, Wadsworth Publishing, USA. Pentak, Stephen, Lauer A David.( 2002). Design Basics, Fifth Edition, Wadsworth Publishing, USA. Tyson, Carl N. (1996). Art Through The Ages, Harcourt Brace & Company Zakia, D Richard. (1994). Perception and Imaging, Focal Press, Boston. ZelanskiI, Paul; Fisher, Mary Pat. (1996, 1984). Design Principles and Problems, by holt, Rinehart and Winston, USA. Zettl,Herbert. (1993). Sight, Sound, Motion: Applied Media Aesthetics, Wadsworth, California. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 15 |
Ödev | 2 | % 45 |
Projeler | 1 | % 25 |
Ara Sınavlar | 1 | % 15 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 75 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 25 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Proje | 1 | 50 | 50 |
Ödevler | 2 | 30 | 60 |
Ara Sınavlar | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 192 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | AB çalışmaları alanında bilimsel metodları kullanarak veri inceleme, yorumlama ve kanıya varma becerisinin kazanılması. | 2 |
2) | AB çalışmaları alanında görev yapan yetkilileri ve kurumları bilgilendirme, nicel ve nitel verilerle desteklenen çözüm önerileri üretme ve fikir geliştirme becerisinin kazanılması. | 2 |
3) | AB çalışmalarının yararlandığı diğer disiplinlerden (siyaset bilimi, uluslararası ilişkiler, hukuk, ekonomi, sosyoloji vb.) faydalanabilme ve bu disiplinler hakkında genel bilgi sahibi olma. | 3 |
4) | Avrupa Birliği ve AB – Türkiye İlişkileri hakkındaki güncel gelişmeleri değerlendirebilme. | 2 |
5) | Yazılı ve sözlü iletişimde ve özellikle AB çalışmaları alanında en iyi şekilde İngilizce kullanabilme. | 1 |
6) | AB Çalışmaları alanında veri toplama, yorumlama, dağıtma ve uygulama süreçlerinde etik, toplumsal ve bilimsel değerler uyarınca hareket etmek. | 1 |
7) | Avrupa Birliği’nin temellerini, tarihsel gelişimini, kurumlarının işleyişlerini, karar alma sistemini ve ortak politikalarını kavrayabilmek ve analiz edebilmek. | 2 |
8) | AB'nin içinden geçmekte olduğu yasal, mali ve kurumsal değişiklikleri değerlendirebilmek. | 2 |
9) | AB genişleme sürecinin ana aktör ve kurumlarını tanıyarak bu sürecin dinamiklerini kavrayabilmek ve Türkiye’nin üyelik sürecini daha önceki genişleme örnekleri ile karşılaştırabilmek. | 2 |
10) | AB’nin Türkiye’nin siyasi, toplumsal ve ekonomik sistemlerine etkisini analiz edebilmek. | 2 |
11) | AB 'proje kültürü' ile tanışmak ve AB formatında proje hazırlamaya yönelik becerileri kazanmak. | 2 |
12) | Uluslararası İlişkiler kuramlarını ve kavramlarını AB'nin tarihi gelişimi ile ilişkilendirebilme. | 3 |