ULUSLARARASI FİNANS | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
EDT5015 | Kurumlarda Teknoloji Yönetimi | Bahar | 3 | 0 | 3 | 8 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi YAVUZ SAMUR |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı eğitim kurumlarında teknoloji planlaması, uygulanması ve yönetiminde eğitimcilere hem kuramsal hem de uygulama alanında yetkinlik kazandırmaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; o Teknoloji planlaması ve yönetimine ilişkin temel kavramları tanımlayabilecek, o Teknoloji planlaması ve yönetimine ilişkin modelleri açıklayabilecek, o Kurumlarda etkili teknoloji yönetimi için faktörleri analiz edebilecek, o Çeşitli kurumlardaki teknoloji planlaması, yönetimi ve değerlendirilmesi süreçlerini değerlendirebilecek. |
Kurumlarda teknoloji planlaması ve yönetiminde temel kavramlar, modeller ve stratejiler. Teknoloji entegrasyon modelleri ve teknoloji kabul modeli.teknoloji yönetiminde kritik faktörler ve yenilikler. Teknoloji transferi, adaptasyonu ve yönetiminde liderler, teknoloji koordinatörleri ve eğitimciler için yeterlikler. Kurumlarda teknoloji seçimi ve kullanımı: çokluortam, internet, uzaktan öğrenme, web 2.0. Kurumlarda teknoloji planlaması, geliştirmesi ve değerlendirmesi; donanım, yazılım, personel gelişimi, araç-gereç ve finanslama. İlgili örnek olayların incelenmesi. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş | |
2) | Kurumlarda teknoloji planlaması ve yönetiminde temel kavramlar | |
3) | Kurumlarda teknoloji planlaması için modeller ve stratejiler | |
4) | Teknoloji entegrasyon modelleri | |
5) | Teknoloji kabul modeli | |
6) | Eğitimciler için teknoloji yeterlikleri | |
7) | Kurumlarda teknoloji seçimi ve kullanımı: Yeni teknolojiler | |
8) | Kurumlarda teknoloji seçimi ve kullanımı: Yeni teknolojiler | |
9) | Kurumlarda teknoloji planlaması, geliştirmesi ve değerlendirmesi | |
10) | Kurumlarda teknoloji planlaması, geliştirmesi ve değerlendirmesi | |
11) | Kurumlarda teknoloji planlaması, geliştirmesi ve değerlendirmesi | |
12) | Örnek olay inceleme | |
13) | Örnek olay inceleme | |
14) | Örnek olay inceleme |
Ders Notları / Kitaplar: | Anthony G. Picciano, A.G. (2010). Educational Leadership and Planning for Technology (5th Edition), USA: Prentice Hall |
Diğer Kaynaklar: | Law, N., Yuen, A. & Fox, R. (2011). Educational Innovations Beyond Technology: Nurturing Leadership and Establishing Learning Organizations. USA: Springer. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Arazi Çalışması | 1 | % 20 |
Ödev | 2 | % 10 |
Sunum | 2 | % 10 |
Projeler | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Arazi Çalışması | 1 | 40 | 40 |
Sunum / Seminer | 2 | 12 | 24 |
Proje | 1 | 60 | 60 |
Ödevler | 2 | 12 | 24 |
Toplam İş Yükü | 190 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek | 2 |
2) | Finansal sorunlara yönelik analitik yaklaşımlar geliştirme ve problem çözme kabiliyetine sahip olmak | 1 |
3) | Teorik yaklaşımları ve karşı argumanları tüm detayları ile kavramak | 2 |
4) | Finans alanında lisans üstü eğitime başlayacak yeterliliğe ve yaşam boyu öğrenme farkındalığına sahip olmak | 2 |
5) | Finansın teorik ilkelerini iş yaşamının gerçekliklerine uygulayabilmek | 1 |
6) | Uluslararası finansal piyasaların gereksinimlerinin anlayarak yönetimsel sorunlara yönelik çözüm geliştirmek | 2 |
7) | Karmaşık durumlar karşısında yenilikçi ve yaratıcı düşünceler geliştirebilmek | 3 |
8) | Küreselleşmenin iş ve toplum hayatının üzerindeki etkilerini bilerek hem yerel hem uluslararası boyutta karar alabilmek | 2 |
9) | Dijital çağın yetkinliklerine sahip olmak, gerekli finansal uygulamaları kullanabilmek | 2 |
10) | En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek | 1 |
11) | İş etiğinin önemini kavramak, akademik dünya ve iş hayatındaki faaliyetlerinin hukuksal ve etik sonuçlarını bilerek karar almak | 2 |
12) | İş yaşamı ve akademik hayatta objektif olarak eleştiri geliştirmek ve özeleştiri yapacak perspektife sahip olmak | 2 |