AVRUPA BİRLİĞİ İLİŞKİLERİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
EDT5015 Kurumlarda Teknoloji Yönetimi Güz 3 0 3 8
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi YAVUZ SAMUR
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu dersin amacı eğitim kurumlarında teknoloji planlaması, uygulanması ve yönetiminde eğitimcilere hem kuramsal hem de uygulama alanında yetkinlik kazandırmaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
o Teknoloji planlaması ve yönetimine ilişkin temel kavramları tanımlayabilecek,
o Teknoloji planlaması ve yönetimine ilişkin modelleri açıklayabilecek,
o Kurumlarda etkili teknoloji yönetimi için faktörleri analiz edebilecek,
o Çeşitli kurumlardaki teknoloji planlaması, yönetimi ve değerlendirilmesi süreçlerini değerlendirebilecek.

Dersin İçeriği

Kurumlarda teknoloji planlaması ve yönetiminde temel kavramlar, modeller ve stratejiler. Teknoloji entegrasyon modelleri ve teknoloji kabul modeli.teknoloji yönetiminde kritik faktörler ve yenilikler. Teknoloji transferi, adaptasyonu ve yönetiminde liderler, teknoloji koordinatörleri ve eğitimciler için yeterlikler. Kurumlarda teknoloji seçimi ve kullanımı: çokluortam, internet, uzaktan öğrenme, web 2.0. Kurumlarda teknoloji planlaması, geliştirmesi ve değerlendirmesi; donanım, yazılım, personel gelişimi, araç-gereç ve finanslama. İlgili örnek olayların incelenmesi.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş
2) Kurumlarda teknoloji planlaması ve yönetiminde temel kavramlar
3) Kurumlarda teknoloji planlaması için modeller ve stratejiler
4) Teknoloji entegrasyon modelleri
5) Teknoloji kabul modeli
6) Eğitimciler için teknoloji yeterlikleri
7) Kurumlarda teknoloji seçimi ve kullanımı: Yeni teknolojiler
8) Kurumlarda teknoloji seçimi ve kullanımı: Yeni teknolojiler
9) Kurumlarda teknoloji planlaması, geliştirmesi ve değerlendirmesi
10) Kurumlarda teknoloji planlaması, geliştirmesi ve değerlendirmesi
11) Kurumlarda teknoloji planlaması, geliştirmesi ve değerlendirmesi
12) Örnek olay inceleme
13) Örnek olay inceleme
14) Örnek olay inceleme

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Anthony G. Picciano, A.G. (2010). Educational Leadership and Planning for Technology (5th Edition), USA: Prentice Hall
Diğer Kaynaklar: Law, N., Yuen, A. & Fox, R. (2011). Educational Innovations Beyond Technology: Nurturing Leadership and Establishing Learning Organizations. USA: Springer.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Arazi Çalışması 1 % 20
Ödev 2 % 10
Sunum 2 % 10
Projeler 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Arazi Çalışması 1 40 40
Sunum / Seminer 2 12 24
Proje 1 60 60
Ödevler 2 12 24
Toplam İş Yükü 190

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) AB çalışmaları alanında bilimsel metodları kullanarak veri inceleme, yorumlama ve kanıya varma becerisinin kazanılması. 2
2) AB çalışmaları alanında görev yapan yetkilileri ve kurumları bilgilendirme, nicel ve nitel verilerle desteklenen çözüm önerileri üretme ve fikir geliştirme becerisinin kazanılması. 2
3) AB çalışmalarının yararlandığı diğer disiplinlerden (siyaset bilimi, uluslararası ilişkiler, hukuk, ekonomi, sosyoloji vb.) faydalanabilme ve bu disiplinler hakkında genel bilgi sahibi olma. 3
4) Avrupa Birliği ve AB – Türkiye İlişkileri hakkındaki güncel gelişmeleri değerlendirebilme. 2
5) Yazılı ve sözlü iletişimde ve özellikle AB çalışmaları alanında en iyi şekilde İngilizce kullanabilme. 1
6) AB Çalışmaları alanında veri toplama, yorumlama, dağıtma ve uygulama süreçlerinde etik, toplumsal ve bilimsel değerler uyarınca hareket etmek. 1
7) Avrupa Birliği’nin temellerini, tarihsel gelişimini, kurumlarının işleyişlerini, karar alma sistemini ve ortak politikalarını kavrayabilmek ve analiz edebilmek. 2
8) AB'nin içinden geçmekte olduğu yasal, mali ve kurumsal değişiklikleri değerlendirebilmek. 2
9) AB genişleme sürecinin ana aktör ve kurumlarını tanıyarak bu sürecin dinamiklerini kavrayabilmek ve Türkiye’nin üyelik sürecini daha önceki genişleme örnekleri ile karşılaştırabilmek. 2
10) AB’nin Türkiye’nin siyasi, toplumsal ve ekonomik sistemlerine etkisini analiz edebilmek. 2
11) AB 'proje kültürü' ile tanışmak ve AB formatında proje hazırlamaya yönelik becerileri kazanmak. 2
12) Uluslararası İlişkiler kuramlarını ve kavramlarını AB'nin tarihi gelişimi ile ilişkilendirebilme. 3