AMERİKAN KÜLTÜRÜ VE EDEBİYATI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
EDT5015 Kurumlarda Teknoloji Yönetimi Bahar 3 0 3 8
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi YAVUZ SAMUR
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu dersin amacı eğitim kurumlarında teknoloji planlaması, uygulanması ve yönetiminde eğitimcilere hem kuramsal hem de uygulama alanında yetkinlik kazandırmaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
o Teknoloji planlaması ve yönetimine ilişkin temel kavramları tanımlayabilecek,
o Teknoloji planlaması ve yönetimine ilişkin modelleri açıklayabilecek,
o Kurumlarda etkili teknoloji yönetimi için faktörleri analiz edebilecek,
o Çeşitli kurumlardaki teknoloji planlaması, yönetimi ve değerlendirilmesi süreçlerini değerlendirebilecek.

Dersin İçeriği

Kurumlarda teknoloji planlaması ve yönetiminde temel kavramlar, modeller ve stratejiler. Teknoloji entegrasyon modelleri ve teknoloji kabul modeli.teknoloji yönetiminde kritik faktörler ve yenilikler. Teknoloji transferi, adaptasyonu ve yönetiminde liderler, teknoloji koordinatörleri ve eğitimciler için yeterlikler. Kurumlarda teknoloji seçimi ve kullanımı: çokluortam, internet, uzaktan öğrenme, web 2.0. Kurumlarda teknoloji planlaması, geliştirmesi ve değerlendirmesi; donanım, yazılım, personel gelişimi, araç-gereç ve finanslama. İlgili örnek olayların incelenmesi.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş
2) Kurumlarda teknoloji planlaması ve yönetiminde temel kavramlar
3) Kurumlarda teknoloji planlaması için modeller ve stratejiler
4) Teknoloji entegrasyon modelleri
5) Teknoloji kabul modeli
6) Eğitimciler için teknoloji yeterlikleri
7) Kurumlarda teknoloji seçimi ve kullanımı: Yeni teknolojiler
8) Kurumlarda teknoloji seçimi ve kullanımı: Yeni teknolojiler
9) Kurumlarda teknoloji planlaması, geliştirmesi ve değerlendirmesi
10) Kurumlarda teknoloji planlaması, geliştirmesi ve değerlendirmesi
11) Kurumlarda teknoloji planlaması, geliştirmesi ve değerlendirmesi
12) Örnek olay inceleme
13) Örnek olay inceleme
14) Örnek olay inceleme

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Anthony G. Picciano, A.G. (2010). Educational Leadership and Planning for Technology (5th Edition), USA: Prentice Hall
Diğer Kaynaklar: Law, N., Yuen, A. & Fox, R. (2011). Educational Innovations Beyond Technology: Nurturing Leadership and Establishing Learning Organizations. USA: Springer.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Arazi Çalışması 1 % 20
Ödev 2 % 10
Sunum 2 % 10
Projeler 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Arazi Çalışması 1 40 40
Sunum / Seminer 2 12 24
Proje 1 60 60
Ödevler 2 12 24
Toplam İş Yükü 190

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Mezun olduktan sonra, öğrenciler araştırma yapmak, araştırma tekniklerini ve araç-gereçlerini kullanmak, sorun çözmek ve etkin bir şekilde iletişebilmek ve iş yerine bu becerilerini aktarmak özelliklerini edinmiş;
2) ...belirli anahtar meselelerde akıcı bir İngilizce ile tartışma becerisini geliştirmiş;
3) ...ileri düzeyde bir üslup bilgisi ile yazılı belgeler oluşturma becerisini geliştirmiş; 4
4) ...Amerikan ve İngiliz edebiyatı kanonundaki temel yapıtlar hakkında geniş bilgi edinmiş; 4
5) ...Amerikan ve İngiliz edebiyatlarının zor ve seçme metinlerinin ileri düzeyde analizlerini, sentezlerini yapıp eleştirme becerisini geliştirmiş; 4
6) ...çağdaş Amerikan kültürü hakkında derinlikli bir anlayış geliştirmiş; 3
7) ...farklı edebi metinler ve belgeler arasındaki ilişkileri ve önemli bağlantıları kurma ve disiplinler arası bir tavır geliştirme becerisini edinmiş; 3
8) ...bireysel olarak ya da takım halinde projeler geliştirmeyi öğrenmiş; 3
9) ...bilgi ve birikimlerini hayata uygulamayı ve disiplinler arası konularda çözüm üretmek ve araştırmaları sonuca ulaştırma konularında da beceriler edinmiş olacaklardır. 4