Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Giriş |
|
2) |
İşbirlikli öğrenme ve çevrimiçi işbirlikli öğrenmenin kuramsal temelleri |
|
3) |
İşbirlikli öğrenme ve çevrimiçi işbirlikli öğrenmenin kuramsal temelleri
|
|
4) |
Çevrimiçi işbirlikli öğrenme ortamlarının tasarım süreçleri |
|
5) |
Çevrimiçi işbirlikli öğrenme araçları |
|
6) |
Çevrimiçi işbirlikli öğrenme araçları |
|
7) |
Çevrimiçi işbirlikli öğrenme gruplarının oluşturulması |
|
8) |
Çevrimiçi işbirlikli öğrenme örneklerinin değerlendirilmesi |
Örneklerin incelenmesi |
9) |
Çevrimiçi işbirlikli öğrenme ortamlarının tasarım süreçleri
|
|
10) |
Bir çevrimiçi işbirliğine dayalı öğrenme ortamının tasarlanması, geliştirilmesi, uygulanması ve değerlendirilmesi. |
|
11) |
Bir çevrimiçi işbirliğine dayalı öğrenme ortamının tasarlanması, geliştirilmesi, uygulanması ve değerlendirilmesi.
|
|
12) |
Bir çevrimiçi işbirliğine dayalı öğrenme ortamının tasarlanması, geliştirilmesi, uygulanması ve değerlendirilmesi. |
|
13) |
Bir çevrimiçi işbirliğine dayalı öğrenme ortamının tasarlanması, geliştirilmesi, uygulanması ve değerlendirilmesi. |
|
14) |
Bir çevrimiçi işbirliğine dayalı öğrenme ortamının tasarlanması, geliştirilmesi, uygulanması ve değerlendirilmesi. |
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Roberts, T.S. (2003). Online Collaborative Learning: Theory and Practice. Information Science Publishing.
Johnson, J., Johnson, R. & Holubec, E. (1994). Cooperative learning in the classroom. Association for Supervision and Curriculum Development, Alexandria, VA. ISBN: 0-87120-2395.
|
Diğer Kaynaklar: |
Jonassen, D., Howland, J., Moore, J., & Marra, R. (2003). Learning to Solve Problems with Technology: A Constructivist Perspective. Upper Saddle River: Upper Saddle River.
Jyothi, S. (2012). Visualising Interactions in Online Collaborative Learning Environments: An Exploration Of Students' Online Participation.LAP LAMBERT Academic Publishing.
McConnell. (2002). Implementing computer supported cooperative learning (2nd ed.). Sterling, VA: Stylus Publishing Inc.Oosterhof, A., Conrad, R. M., & Ely, D. P. (2008). Assessing Learners Online (1st ed.): Prentice Hall.
Tu, C.H. (2004). Online Collaborative Learning Communities: Twenty-One Designs to Building an Online Collaborative Learning Community.Libraries Unlimited
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Çizgi film ve animasyon alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere ve becerilere sahip olmak. |
|
2) |
Çizgi film ve animasyon alanında araştırma, gözlem-deneyim, değerlendirme becerisi geliştirebilmek ve her yönüyle çizgi film ve animasyon ve performans ilkelerini kullanarak fikirleri, inandırıcı eylem ve duyguları etkili bir şekilde iletebilmek. |
|
3) |
Çeşitli sanatsal stiller ve teknikler içeren animasyon filmler yapmak. |
|
4) |
Çizgi film ve animasyon yapım sürecini inisiyatif kullanarak tasarlamak, yaratıcılık ile uygulamak ve kişisel stili yansıtarak sunmak. |
|
5) |
Çizgi film ve animasyon üretim sürecinde ekip üyesi olup, sorumluluk alabilmek ve sorumluğu altında çalışanları yönetebilmek, onlara liderlik yapabilmek. |
|
6) |
Çizgi film ve animasyona ilişkin çalışmaları edindiği bilgi ve beceriler çerçevesinde değerlendirebilmek. |
|
7) |
Çizgi film ve animasyon alanında öğrenme gereksinimlerini tanımlayabilmek ve öğrenmeyi yönetebilmek. |
|
8) |
Çizgi film ve animasyon alanındaki bilimsel ve sanatsal çalışmalara katılarak ilgili kuruluşlarla iletişime geçebilmek ve alandaki bilgi ve becerilerini paylaşabilmek. |
|
9) |
Yabancı dil kullanarak çizgi film ve animasyon alanındaki gelişmeleri izlemek ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurabilmek. |
|
10) |
Çizgi film ve animasyonda kullanılan her türlü teknik araç-gereç ve bilgisayar yazılımları ile birlikte genel bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilmek. |
|
11) |
Gelişim ve üretimin her boyutunda eleştirel düşünme becerileri ve problem çözme stratejileri kullanmak, fikirleri, duyguları ve niyetleri görsel, sözlü ve yazılı olarak etkili bir şekilde iletmek ve çizgi film ve animasyon projelerinin geliştirilmesinde teknolojiyi etkin bir şekilde dahil etmek. |
|
12) |
Çizgi film ve animasyon alanında etik değerlere ve evrensel değerler konusunda yeterli bilince sahip olmak. |
|