FOTOĞRAF VE VİDEO | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
EDT5011 | İnternet Tabanlı Programlama | Bahar | 3 | 0 | 3 | 8 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. TUFAN ADIGÜZEL |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu derste web teknolojileri incelemesi, yeni ortaya çıkan web standartları ve protokoller, biçimleme dilleri ve komut dilleri görülecektir. Internet üzerinden yapılan programlama uygulamalarında HTML, PHP, ASP, Java, MySQL gibi hem istemci hem sunucu taraflı teknolojiler ve komut dilleri kullanılacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Web ile ilgili olan programlama problemlerini çözmek için uygun olan komut teknolojilerini kullanabilme 2. Gerçekleme ve komut verme makinelerinin temel prensiplerini anlayabilme 3. Web programcılarının uyum ve standartlar için üzerinde çalıştıkları konuların tarihsel sebeplerini anlayabilme 4. HTML 5 ve Web 2.0 gibi yeni ortaya çıkan web standartlarını öğrenme 5. Temel web içerik standardizasyon organizasyonları hakkında bilgi sahibi olma 6. Makinelerin performansları ile ilgili olduğundan dolayı web tarayıcıları ile ilgili temel farkları bilmeBir komut dili olarak Javascript ‘ i etkin bir şekilde kullanabilme 7. Açık, anlaşılır ve iyi bir şekilde dökümante edilmiş kod yazmaForm girişlerini doğrulamak, uygun bir şekilde yönetmek ve kullanışlı bir geribildirim sağlamak için PHP ve Javascript kullanmaBelge Nesne Model ‘ ini en etkin şekilde kullanma 8. Belge Nesne Model ‘ ini en etkin şekilde kullanma 9. Hem dosyalar hem veritabanları için toplu kayıtları elle yaratabilme ve gösterebilme 10. Birbirine bağlı parametreleri (dinamik çıktı) yakalama, anlama ve kullanma |
Bu ders tarayıcı teknolojileri ilgili temel bilgileri, Javascript ve PHP kullanarak komut yani kod yazılmasını ve ayrıca Ajax tanıtımını içermektedir.Bu derste en çok vurgulanan ise kod pratiğinin fazla yapılması ve dersin kullanılabilirlik açısından önem taşımasıdır. Bunların yanında bu derste HTML, biçem yönergeleri ve XML de görülmektedir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse Giriş | |
2) | Form Öğeleri | |
3) | Veri Elde Edilmesi | |
4) | Fonksiyonlar, Tarih & Zaman | |
5) | Veri Doğrulanması | |
6) | Pencereler, Ekranlar, Beliren Pencereler (Popup) | |
7) | CssDOM ve Olay İşleme Programları | |
8) | PHP ‘ye Giriş | |
9) | SQL ‘de yazma | |
10) | PHP, MySQL ve İlgili Veriler | |
11) | Ajax ‘a Giriş | |
12) | Ajax ve Belge Nesne Modeli (DOM) | |
13) | Ajax and XML | |
14) | Ajax ve Web uyumlu Javascript |
Ders Notları / Kitaplar: | Flanagan, D. (1998). Javascript: The definitive guide. Sebastopol, CA: O’Reilly and Associates. Harold, E. (2004). Effective XML. Boston, MA: Pearson Education. Keith, J. (2005). DOM scripting. Berkeley, CA: Friendsofed. Riordan, R. (2008). Head first ajax. Sebastopol, CA: O’Reilly and Associates. Welling, L. & Thomson, L. (2009). PHP and MySQL: Web development. Upper Saddle River, NJ: Pearson Education White, A. (2009). Javascript. Indianapolis, IN: Wiley Publishing. Zakas, N. (2005). Professional javascript for web deveopers. Indianapolis, IN: Wiley Publishing. |
Diğer Kaynaklar: | - |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Projeler | 1 | % 40 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 30 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 30 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 70 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Proje | 1 | 75 | 75 |
Ara Sınavlar | 1 | 25 | 25 |
Final | 1 | 50 | 50 |
Toplam İş Yükü | 192 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Fotoğraf ve video mecraları hakkında bilgi sahip olmak ve bu mecraların temel, orta ve ileri düzey teknik becerisi. | |
2) | Fotoğraf ve videonun kuramları, kavramları ve kullanımlarını anlama, analiz etme ve değerlendirme becerisi. | |
3) | Fotoğraf ve videonun kullanım alanlarında teorik bilgiyi kullanma becerisi. | |
4) | Fotoğraf ve video hakkındaki teorik ve pratik çalışmaların tarihsel literatürünü tanımak ve değerlendirebilmek. | |
5) | Fotoğraf ve video projelerine ilişkin problem çözme becerisi. | |
6) | Fotoğraf ve videodaki özel ve yeni oluşan gereksinimlere yenilikçi karşılıklar üretme becerisi. | |
7) | Görsel kültürde görüntünün rolünü ve potansiyelini anlamak ve değerlendirmek. | |
8) | Fotoğraf ve video görüntüleri aracılığıyla ayırt edici biçimde iletişim kurma becerisi. | |
9) | Görüntünün üretim sonrası süreçleri hakkında deneyim ve bu bilgi aracılığı ile yaratıcı sonuçlar geliştirme becerisi. | |
10) | Medya içerisinde fotoğraf ve videonun üretim, dağıtım ve kullanım süreçleri hakkında bilgi ve bu süreçlere katılma becerisi. | |
11) | Görsel kültürdeki küresel, bölgesel ve yerel sorunsalları anlama, analiz etme ve değerlendirme becerisi. | |
12) | Kamu iletişiminin amaçları hakkında bilgi ve bu amaçlara gözle görülür bir katkı sağlama becerisi. | |
13) | Yaratıcılığı disiplinlerarası metodlar ile geliştirip projeler gerçekleştirme becerisi. | |
14) | İletişim, sanat ve teknolojinin kesişim noktalarına dair genel kültür kazanma. |