ÇİZGİ FİLM VE ANİMASYON | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
EDT5009 | İnsan Performans Teknolojisi | Güz | 3 | 0 | 3 | 12 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi YAVUZ SAMUR |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Genel olarak dersin hedefleri: İnsan performansı teknolojisi ile ilgili temel kavram ve prensipleri incelemek İnsan performansı teknolojisinde kullanılan modelleri betimlemek Performans geliştirme uygulamalarını analiz, tasarlama, geliştirme, uygulama ve değerlendirme sistematik yaklaşımıyla incelemek (performans destek sistemleri, iş analizi, iş tasarımı, bireysel gelişim, insan kaynakları gelişimi, organizasyon iletişimi, organizasyon tasarımı ve gelişimi, finansal sistemler) |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. İnsan performans geliştirmedeki anahtar kavramları ve terminolojiyi tartışabilir 2. İnsan performans teknolojisinin alanını, nasıl doğduğunu, bu alandaki öncü kişileri tartışabilir 3. Öğretimsel teknoloji ile performans teknolojisini birbirinden ayırabilir. 4. Bazı önemli insan performans teknolojisi elementlerini tartışabilir. 5. İhtiyaç değerlendirmesi ve neden analizi yapmak için gerekli olan prosedürü açıklayabilir 6. Performans geliştirme uygulamalarını analiz, tasarlama, geliştirme, uygulama ve değerlendirme sistematik yaklaşımıyla inceleyabilir 7. İnsan performans teknolojisindeki yeni trendleri tartışabilir 8. Performans geliştirme icin önemli strateji ve taktikleri tartışabilir. |
Bu ders Insan Performans Teknolojisi alanina giriş niteliğindedir. İnsan performansı, insan performansı sistem modelleri ile ilgili temel kavram ve prensipleri ve insan performans modelleri ile ilgili problemleri inceler. Özellikle de bu derste performans geliştirme uygulamalarını (performans destek sistemleri, iş analizi, iş tasarımı, bireysel gelişim, insan kaynakları gelişimi, organizasyon iletişimi, organizasyon tasarımı ve gelişimi, finansal sistemler) derinlemesine analiz etme vurgulanmaktadır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş ve Genel bakış | |
2) | İnsan Performans Teknolojisi Nedir? | |
3) | İnsan performans teknolojisi modelleri ve İnovasyon | |
4) | İnsan performans teknolojisi modelleri | |
5) | Performans Analizi – Problemi yada fırsatı belirleme (Organizasyon analizi, çevresel analiz, ihtiyaç analizi) | |
6) | Neden analizi ve Teknoloji Öngörüsü ve Tahmini | |
7) | IPT Araçları ve Stratejileri | |
8) | IPT Perspektifleri | |
9) | Technology and learning | |
10) | Eğitimden performansa geçiş, motivasyon, performans destek sistemleri | |
11) | IPT ders projesi tasarlama ve yönetme | |
12) | Teknoloji Değerlendirmesi | |
13) | Proje çalışması / Proje sunumları | |
14) | Proje sunumları |
Ders Notları / Kitaplar: | Van Tiem, D.M., Moseley, J.L. and Dessinger, J.C. (2004). Fundamentals of performance technology: A guide to improving people, process, and performance, Second Edition. Washington, DC: International Society for Performance Improvement. Pershing J. A. (Ed.). (2006). Handbook of human performance technology (3rd Ed.). San Francisco: JosseyBass. |
Diğer Kaynaklar: | - |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 1 | % 20 |
Projeler | 1 | % 45 |
Final | 1 | % 35 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 20 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 80 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Proje | 1 | 90 | 90 |
Küçük Sınavlar | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 50 | 50 |
Toplam İş Yükü | 192 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Çizgi film ve animasyon alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere ve becerilere sahip olmak. | |
2) | Çizgi film ve animasyon alanında araştırma, gözlem-deneyim, değerlendirme becerisi geliştirebilmek ve her yönüyle çizgi film ve animasyon ve performans ilkelerini kullanarak fikirleri, inandırıcı eylem ve duyguları etkili bir şekilde iletebilmek. | |
3) | Çeşitli sanatsal stiller ve teknikler içeren animasyon filmler yapmak. | |
4) | Çizgi film ve animasyon yapım sürecini inisiyatif kullanarak tasarlamak, yaratıcılık ile uygulamak ve kişisel stili yansıtarak sunmak. | |
5) | Çizgi film ve animasyon üretim sürecinde ekip üyesi olup, sorumluluk alabilmek ve sorumluğu altında çalışanları yönetebilmek, onlara liderlik yapabilmek. | |
6) | Çizgi film ve animasyona ilişkin çalışmaları edindiği bilgi ve beceriler çerçevesinde değerlendirebilmek. | |
7) | Çizgi film ve animasyon alanında öğrenme gereksinimlerini tanımlayabilmek ve öğrenmeyi yönetebilmek. | |
8) | Çizgi film ve animasyon alanındaki bilimsel ve sanatsal çalışmalara katılarak ilgili kuruluşlarla iletişime geçebilmek ve alandaki bilgi ve becerilerini paylaşabilmek. | |
9) | Yabancı dil kullanarak çizgi film ve animasyon alanındaki gelişmeleri izlemek ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurabilmek. | |
10) | Çizgi film ve animasyonda kullanılan her türlü teknik araç-gereç ve bilgisayar yazılımları ile birlikte genel bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilmek. | |
11) | Gelişim ve üretimin her boyutunda eleştirel düşünme becerileri ve problem çözme stratejileri kullanmak, fikirleri, duyguları ve niyetleri görsel, sözlü ve yazılı olarak etkili bir şekilde iletmek ve çizgi film ve animasyon projelerinin geliştirilmesinde teknolojiyi etkin bir şekilde dahil etmek. | |
12) | Çizgi film ve animasyon alanında etik değerlere ve evrensel değerler konusunda yeterli bilince sahip olmak. |