FOTOĞRAF VE VİDEO | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
EDT5009 | İnsan Performans Teknolojisi | Bahar | 3 | 0 | 3 | 12 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi YAVUZ SAMUR |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Genel olarak dersin hedefleri: İnsan performansı teknolojisi ile ilgili temel kavram ve prensipleri incelemek İnsan performansı teknolojisinde kullanılan modelleri betimlemek Performans geliştirme uygulamalarını analiz, tasarlama, geliştirme, uygulama ve değerlendirme sistematik yaklaşımıyla incelemek (performans destek sistemleri, iş analizi, iş tasarımı, bireysel gelişim, insan kaynakları gelişimi, organizasyon iletişimi, organizasyon tasarımı ve gelişimi, finansal sistemler) |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. İnsan performans geliştirmedeki anahtar kavramları ve terminolojiyi tartışabilir 2. İnsan performans teknolojisinin alanını, nasıl doğduğunu, bu alandaki öncü kişileri tartışabilir 3. Öğretimsel teknoloji ile performans teknolojisini birbirinden ayırabilir. 4. Bazı önemli insan performans teknolojisi elementlerini tartışabilir. 5. İhtiyaç değerlendirmesi ve neden analizi yapmak için gerekli olan prosedürü açıklayabilir 6. Performans geliştirme uygulamalarını analiz, tasarlama, geliştirme, uygulama ve değerlendirme sistematik yaklaşımıyla inceleyabilir 7. İnsan performans teknolojisindeki yeni trendleri tartışabilir 8. Performans geliştirme icin önemli strateji ve taktikleri tartışabilir. |
Bu ders Insan Performans Teknolojisi alanina giriş niteliğindedir. İnsan performansı, insan performansı sistem modelleri ile ilgili temel kavram ve prensipleri ve insan performans modelleri ile ilgili problemleri inceler. Özellikle de bu derste performans geliştirme uygulamalarını (performans destek sistemleri, iş analizi, iş tasarımı, bireysel gelişim, insan kaynakları gelişimi, organizasyon iletişimi, organizasyon tasarımı ve gelişimi, finansal sistemler) derinlemesine analiz etme vurgulanmaktadır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş ve Genel bakış | |
2) | İnsan Performans Teknolojisi Nedir? | |
3) | İnsan performans teknolojisi modelleri ve İnovasyon | |
4) | İnsan performans teknolojisi modelleri | |
5) | Performans Analizi – Problemi yada fırsatı belirleme (Organizasyon analizi, çevresel analiz, ihtiyaç analizi) | |
6) | Neden analizi ve Teknoloji Öngörüsü ve Tahmini | |
7) | IPT Araçları ve Stratejileri | |
8) | IPT Perspektifleri | |
9) | Technology and learning | |
10) | Eğitimden performansa geçiş, motivasyon, performans destek sistemleri | |
11) | IPT ders projesi tasarlama ve yönetme | |
12) | Teknoloji Değerlendirmesi | |
13) | Proje çalışması / Proje sunumları | |
14) | Proje sunumları |
Ders Notları / Kitaplar: | Van Tiem, D.M., Moseley, J.L. and Dessinger, J.C. (2004). Fundamentals of performance technology: A guide to improving people, process, and performance, Second Edition. Washington, DC: International Society for Performance Improvement. Pershing J. A. (Ed.). (2006). Handbook of human performance technology (3rd Ed.). San Francisco: JosseyBass. |
Diğer Kaynaklar: | - |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 1 | % 20 |
Projeler | 1 | % 45 |
Final | 1 | % 35 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 20 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 80 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Proje | 1 | 90 | 90 |
Küçük Sınavlar | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 50 | 50 |
Toplam İş Yükü | 192 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Fotoğraf ve video mecraları hakkında bilgi sahip olmak ve bu mecraların temel, orta ve ileri düzey teknik becerisi. | |
2) | Fotoğraf ve videonun kuramları, kavramları ve kullanımlarını anlama, analiz etme ve değerlendirme becerisi. | |
3) | Fotoğraf ve videonun kullanım alanlarında teorik bilgiyi kullanma becerisi. | |
4) | Fotoğraf ve video hakkındaki teorik ve pratik çalışmaların tarihsel literatürünü tanımak ve değerlendirebilmek. | |
5) | Fotoğraf ve video projelerine ilişkin problem çözme becerisi. | |
6) | Fotoğraf ve videodaki özel ve yeni oluşan gereksinimlere yenilikçi karşılıklar üretme becerisi. | |
7) | Görsel kültürde görüntünün rolünü ve potansiyelini anlamak ve değerlendirmek. | |
8) | Fotoğraf ve video görüntüleri aracılığıyla ayırt edici biçimde iletişim kurma becerisi. | |
9) | Görüntünün üretim sonrası süreçleri hakkında deneyim ve bu bilgi aracılığı ile yaratıcı sonuçlar geliştirme becerisi. | |
10) | Medya içerisinde fotoğraf ve videonun üretim, dağıtım ve kullanım süreçleri hakkında bilgi ve bu süreçlere katılma becerisi. | |
11) | Görsel kültürdeki küresel, bölgesel ve yerel sorunsalları anlama, analiz etme ve değerlendirme becerisi. | |
12) | Kamu iletişiminin amaçları hakkında bilgi ve bu amaçlara gözle görülür bir katkı sağlama becerisi. | |
13) | Yaratıcılığı disiplinlerarası metodlar ile geliştirip projeler gerçekleştirme becerisi. | |
14) | İletişim, sanat ve teknolojinin kesişim noktalarına dair genel kültür kazanma. |