ENDÜSTRİ ÜRÜNLERİ TASARIMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
EDT5008 | İleri Öğretim Tasarımı | Güz | 3 | 0 | 3 | 12 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. TUFAN ADIGÜZEL |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Genel olarak dersin hedefleri: -Çeşitli öğrenme teorileriyle (Davranışçı yaklaşım, Gagne’nin öğretim teorisi, yapılandırmacı yaklaşım, motivasyon teorisi gibi) uyumlu olması için öğretimsel tasarım süreçleri ve ürünlerine entegre edilmesi gereken faktörleri belirlemek. -Çeşitli teorilere bağlı olarak bir tasarım problemini analiz etmek. -Belli teorilerin karakteristik özelliklerini belirlemek icin öğretimsel materyaleri analiz etmek. -Hızlı prototipleme stratejisini uygulayabilmek. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Temel teoriler, davranışsal psikoloji, bilişsel bilgi işleme, gelişimsel teoriler, motivasyon teorisi ve öğretim teorileri dahil farklı öğrenme paradigmalarının temel varsayımlarını, kavramlarını ve prensiplerini tartışabilir 2. Teorileri paradigmalar içinde ve arasında güçlü yönleri, zayıf yönleri, ve uygulanabilirliği açısından kıyaslayabilir ve karşılaştırabilir 3. Öğretimsel tasarım için teorilerin özelliklerine karar verebilir 4. Kendi seçtiği öğrenme teorisini açıkça ifade edebilir ve revize edebilir ve uygulamalarına karar verebilir 5. Ders boyunca kendi kişisel epistemolojisindeki değişiklikleri ifade edebilir 6. Değişik teorilere dayanarak bir tasarım problemini analiz edebilir 7. Seçtiği öğrenme teorisiyle uyumlu olması için öğretimsel tasarım süreçleri ve ürünlerine entegre edilmesi gereken faktörleri belirleyebilir 8. Bir öğretim tasarım modelini hangi teorilerle uyumlu olduğunu belirleyebilmek için analiz edebilir 9. Öğretimsel tasarımda hızlı prototiplemeyi bir metod olarak kullanabilir |
Bu ders öğretimsel tasarımda temel öğrenme teorilerinin (Davranışçı yaklaşım, sistem teorisi, iletişim teorisi, öğrenme teorileri, & öğretim teorileri) uygulamalı olarak teknoloji temelli öğrenme materyallerinde incelenmesini ve kullanılmasını amaçlamaktadır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin tanıtımı ve derse giriş | |
2) | Öğrenme teorilerine giriş | |
3) | Gagne’nin Dokuz Öğretim İlkesi & Behaviorism | |
4) | Davranışçı Yaklaşım Sunumları | |
5) | Bilişsel Bilgi İşleme Kuramı | |
6) | Bilişsel Bilgi İşleme Kuramı Sunumları | |
7) | Anlamlı Öğrenme & Şema Teorisi | |
8) | Anlamlı Öğrenme & Şema Teorisi Sunumları | |
9) | Yapılandırmacı Yaklaşım | |
10) | Yapılandırmacı Yaklaşım Sunumları | |
11) | Hızlı Prototipleme | |
12) | Hızlı Prototipleme Sunumları | |
13) | Motivasyon Teorisi | |
14) | Motivasyon Teorisi Sunumları |
Ders Notları / Kitaplar: | Driscoll, M. P. (2004). Psychology of Learning for Instruction. 3rd Edition. Boston: Allyn & Bacon. Ertmer & Quinn. (2007). The ID Casebook: Case Studies in Instructional Design. 3rd ed/ Pearson. |
Diğer Kaynaklar: | - |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Ödev | 2 | % 20 |
Sunum | 6 | % 30 |
Projeler | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sunum / Seminer | 6 | 10 | 60 |
Proje | 1 | 60 | 60 |
Ödevler | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 192 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Endüstri Ürünleri Tasarımı meslek alanının kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahip olmak | |
2) | Mesleki bilgiyi ürün, hizmet ve deneyim geliştirme alanlarında uygulayabilmek | |
3) | Tasarım kavramlarını, mesleki kültür ve dili anlayabilmek, kullanabilmek, yorum yapabilmek ve değerlendirmek | |
4) | Endüstri Ürünleri tasarımı alanında araştırma yöntemlerini bilmek, bu yöntemlerle bilgi toplamak, toplanan bilgiyi yorumlamak ve uygulayabilmek | |
5) | Endüstri ürünleri tasarımı problemlerini tanımlamak, problem koşul ve gereklerini değerlendirebilmek, çözüm önerileri üretebilmek | |
6) | Endüstri Ürünleri Tasarımında önerilen çözümlerin toplumsal, kültürel, çevresel, ekonomik ve insani değerlerin göz önünde bulundurarak geliştirilmesi; kişisel farklılık ve yetenek düzeylerine duyarlı olması | |
7) | Tasarım kavramlarına ve çözümlerine ait bilgiyi, yazılı, sözlü ve görsel anlatım yöntemleriyle aktarma yeteneğine sahip olmak | |
8) | Tasarım çözümlerine ait malzeme, biçimlenme,detaylandırma, servis ve üretim yöntemleri kavramları arasındaki ilişkiyi ve yöntemleri tanımlayabilmek ve uygulayabilmek | |
9) | Endüstri ürünleri tasarımı çözüm ve uygulamalarını anlatabilecek düzeyde bilgisayar destekli bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak | |
10) | Endüstri ürünleri tasarımının disiplinler arası yapısına kaynak oluşturan, işletme, mühendislik, psikoloji, ergonomi, görsel iletişim alanlarına ait tasarım çözümlerini destekleyecek yöntem ve bilgiye sahip olmak; gerektiğinde bu alanlara ait bilgiyi araştırma, edinme ve kullanma yeteneğine sahip olmak | |
11) | Bir yabancı dili kullanarak endüstri ürünleri tasarımı alanına ait dile hakim olabilmek ve farklı kültürlerden meslektaşlarıyla iletişim kurabilmek | |
12) | Teknolojik ve bilimsel gelişmelere bağlı olarak mesleğin gereksinim duyduğu yeni tasarım konularını ve eğilimlerini takip edebilmek ve değerlendirebilmek |