EDT5008 İleri Öğretim TasarımıBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar YAZILIM MÜHENDİSLİĞİÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
YAZILIM MÜHENDİSLİĞİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
EDT5008 İleri Öğretim Tasarımı Güz 3 0 3 12
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. TUFAN ADIGÜZEL
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Genel olarak dersin hedefleri:
-Çeşitli öğrenme teorileriyle (Davranışçı yaklaşım, Gagne’nin öğretim teorisi, yapılandırmacı yaklaşım, motivasyon teorisi gibi) uyumlu olması için öğretimsel tasarım süreçleri ve ürünlerine entegre edilmesi gereken faktörleri belirlemek.
-Çeşitli teorilere bağlı olarak bir tasarım problemini analiz etmek.
-Belli teorilerin karakteristik özelliklerini belirlemek icin öğretimsel materyaleri analiz etmek.
-Hızlı prototipleme stratejisini uygulayabilmek.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Temel teoriler, davranışsal psikoloji, bilişsel bilgi işleme, gelişimsel teoriler, motivasyon teorisi ve öğretim teorileri dahil farklı öğrenme paradigmalarının temel varsayımlarını, kavramlarını ve prensiplerini tartışabilir
2. Teorileri paradigmalar içinde ve arasında güçlü yönleri, zayıf yönleri, ve uygulanabilirliği açısından kıyaslayabilir ve karşılaştırabilir
3. Öğretimsel tasarım için teorilerin özelliklerine karar verebilir
4. Kendi seçtiği öğrenme teorisini açıkça ifade edebilir ve revize edebilir ve uygulamalarına karar verebilir
5. Ders boyunca kendi kişisel epistemolojisindeki değişiklikleri ifade edebilir
6. Değişik teorilere dayanarak bir tasarım problemini analiz edebilir
7. Seçtiği öğrenme teorisiyle uyumlu olması için öğretimsel tasarım süreçleri ve ürünlerine entegre edilmesi gereken faktörleri belirleyebilir
8. Bir öğretim tasarım modelini hangi teorilerle uyumlu olduğunu belirleyebilmek için analiz edebilir
9. Öğretimsel tasarımda hızlı prototiplemeyi bir metod olarak kullanabilir

Dersin İçeriği

Bu ders öğretimsel tasarımda temel öğrenme teorilerinin (Davranışçı yaklaşım, sistem teorisi, iletişim teorisi, öğrenme teorileri, & öğretim teorileri) uygulamalı olarak teknoloji temelli öğrenme materyallerinde incelenmesini ve kullanılmasını amaçlamaktadır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin tanıtımı ve derse giriş
2) Öğrenme teorilerine giriş
3) Gagne’nin Dokuz Öğretim İlkesi & Behaviorism
4) Davranışçı Yaklaşım Sunumları
5) Bilişsel Bilgi İşleme Kuramı
6) Bilişsel Bilgi İşleme Kuramı Sunumları
7) Anlamlı Öğrenme & Şema Teorisi
8) Anlamlı Öğrenme & Şema Teorisi Sunumları
9) Yapılandırmacı Yaklaşım
10) Yapılandırmacı Yaklaşım Sunumları
11) Hızlı Prototipleme
12) Hızlı Prototipleme Sunumları
13) Motivasyon Teorisi
14) Motivasyon Teorisi Sunumları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Driscoll, M. P. (2004). Psychology of Learning for Instruction. 3rd Edition. Boston: Allyn & Bacon.
Ertmer & Quinn. (2007). The ID Casebook: Case Studies in Instructional Design. 3rd ed/
Pearson.
Diğer Kaynaklar: -

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Ödev 2 % 20
Sunum 6 % 30
Projeler 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sunum / Seminer 6 10 60
Proje 1 60 60
Ödevler 1 30 30
Toplam İş Yükü 192

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Karmaşık mühendislik problemlerine yönelik yazılım proje, süreç ve ürünlerine ait fonksiyonel ve fonksiyonel olmayan özellikleri tanımlayabilmek.
2) Karmaşık mühendislik problemlerinde yazılım mimarisi, bileşenleri, ara yüzleri ve sisteme ait diğer alt bileşenleri tasarlayabilmek.
3) Kodlama, doğrulama, sınama ve hata ayıklama konularını da içerecek şekilde karmaşık yazılım sistemleri geliştirebilmek.
4) Karmaşık mühendislik problemlerinde yazılımı, programın davranışlarını beklenen sonuçlara göre sınayarak doğrulayabilmek.
5) Karmaşık yazılım sistemlerinin çalışması sırasında, çalışma ortamının değişmesi, yeni kullanıcı istekleri ve yazılım hatalarının ortaya çıkması ile meydana gelen bakım faaliyetlerine yönelik işlemleri yapabilmek.
6) Karmaşık yazılım sistemlerinde yapılan değişiklikleri izleyebilmek ve kontrol edebilmek, entegrasyonunu sağlayabilmek, yeni sürümlerini sistematik olarak planlayabilmek ve riskleri yönetebilmek.
7) Disiplin içi ve disiplinler arası takımlarda görev alarak karmaşık yazılım sistemleri yaşam süreçlerini tanımlayabilmek, değerlendirebilmek, ölçebilmek, yönetebilmek ve uygulayabilmek.
8) Karmaşık mühendislik problemlerinde gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında yazılım gereksinimlerini toplama, yazılımı tasarlama, geliştirme, sınama, bakımını yapma konularındaki çeşitli araçları ve yöntemleri kullanabilmek.
9) Temel kalite metrikler tanımlayabilmek, yazılım yaşam döngüsü süreçlerini uygulayabilmek, yazılım kalitesini ölçebilmek, kalite model karakteristiklerini tanımlayabilmek, standartları uygulayabilmek ve bunları karmaşık yazılım sistemlerini analiz etmekte, tasarlamakta, geliştirmekte, doğrulamakta ve sınamakta kullanabilmek.
10) Yazılım mühendisliği ile ortak sınırlara sahip olan matematik, fen bilimleri, bilgisayar mühendisliği, endüstri mühendisliği, sistem mühendisliği, ekonomi, yönetim ve sürdürülebilir kalkınma gibi diğer disiplinler hakkında teknik bilgi kazanabilmek ve bunlar aracılığıyla yenilikçi fikirleri karmaşık mühendislik problemlerinde ve girişimcilik faaliyetlerinde kullanabilmek.
11) Yazılım mühendisliği kültürü ve etik anlayışını kavrayabilmek ve bunları yazılım mühendisliğinde uygulayabilecek temel bilgilere sahip olmak, meslek hayatı boyunca gerekli teknik becerileri öğrenip başarıyla uygulayabilmek.
12) Yabancı dil ve Türkçe kullanarak etkin rapor yazabilmek ve yazılı raporları anlayabilmek, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilmek, etkin sunum yapabilmek, açık ve anlaşılır talimat verebilmek ve alabilmek.
13) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları ile mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları hakkında bilgi sahibi olmak.