LOJİSTİK YÖNETİMİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
EDT5007 | Eğitim Teknolojisinde Ürün ve Süreç Değerlendirme | Güz | 3 | 0 | 3 | 8 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. TUFAN ADIGÜZEL |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu ders eğitim ve öğretim ile ilgili süreçlerin ve bu süreçler sonucunda elde edilecek ürünlerin nasıl değerlendirileceği; Ürün ve süreç değerlendirmesinin temelleri; ürün ve süreç değerlendirmesinin planlanması; değerlendirme tekniklerinin seçimi, uygulanması ve sonuçların yorumlanmasını amaçlamaktadır. Öğrenciler kavramsal çerçeve tasarımı ve etkiyi ölçmek için değerlendirme planı geliştirme gibi çeşitli uygulamalı aktivitelerle deneyim kazanırlar. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersin sonunda, öğrenciler: 1. Ürün ve süreç değerlendirmesi hakkındaki temel kavramları açıklayabilir 2. Değerlendirmenin amacını, kullanımını ve kavramsal farklılıklarını tanımlayabilir 3. Ürün ve süreç değerlendirmesi için gerekli olan becerileri yerine getirebilir 4. Değerlendirmeyle ilgili çeşitli yaklaşımları tanımlayıp birbirinden ayırabilir (ör. formatif ve summatif degerlendirme, gelisimsel degerlendirme, amaca yönelik değerlendirme, yönetime yönelik değerlendirme, tüketiciye yönelik değerlendirme, katılımcıya yönelik değerlendirme) 5. Değerlendirme yapmak için pratik yönergeleri kullanabilir 6. Eğitimsel veya diğer örgütsel ortamlarda kullanılan bir öğretimsel ürün için değerlendirme teklifi taslağı geliştirebilir |
Eğitim ve öğretim ile ilgili süreçlerin ve bu süreçler sonucunda elde edilecek ürünlerin nasıl değerlendirileceği; Ürün ve süreç değerlendirmesinin temelleri; ürün ve süreç değerlendirmesinin planlanması; değerlendirme tekniklerinin seçimi, uygulanması ve sonuçların yorumlanması |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse Giris ve Genel Bakis | |
2) | Degerlendirmeye Genel bir Bakis ve Degerlendirmenin Temelleri | |
3) | Degerlendirme Yontemleri ve Modelleri | |
4) | Sorunlari Belirleme ve Degerlendirme Sorularini Hazirlama | |
5) | Problemi, Hedef Kitleyi ve Ihtiyaci Belirleme | |
6) | Urun ve Surec Degerlendirmesinin Planlanmasi | |
7) | Degerlendirme Yontem ve Tekniklerinin Secimi, Data Toplama Methodlarinin Secimi | |
8) | Orneklem ve Materyaller (Gelistirme ve/ya Secim) | |
9) | Data Analizi (Nitel ve Nicel) | |
10) | Data Analizi (Nitel ve Nicel) | |
11) | Degerlendirme Sonuclarinin Yorumlanmasi | |
12) | Etkililigi Olcme | |
13) | Proje Calismasi & Danisma | |
14) | Degerlendirmeyi Degerlendirme ve Sunumlar |
Ders Notları / Kitaplar: | Fraenkel, J.R., & Wallen, N.E. (2006). How to design and evaluate research in education. New York, NY: McGraw Hill. Russ-Eft, D., & Preskill, H. (2009). Evaluation in organizations: A systematic approach to enhancing learning, performance, and change. New York, NY: Basic Books. Peter H. Rossi, Howard E Freeman, Mark W. Lipsey. 2003. Evaluation: A Systematic Approach. SAGE. |
Diğer Kaynaklar: | Patton, M.Q. (2002). Qualitative research and evaluation methods. Thousand Oaks, CA: Sage Publications. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Ödev | 2 | % 40 |
Projeler | 2 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Proje | 2 | 50 | 100 |
Ödevler | 2 | 25 | 50 |
Toplam İş Yükü | 192 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek | |
2) | Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek | |
3) | İş süreçlerini ayıt edebilmek ve süreç tasarlama, planlama ve uygulama bilgisine sahip olmak. | |
4) | Lojistik yönetimi alanında gerekli bilgi ve iletişim teknolojileri araçlarını kullanmak. | |
5) | Lojistik kavramının bileşenlerini ayırt edebilme, ve uyum halinde bir bütün oluşturmasının önemini anlamak. | |
6) | İş hayatında üretkenliği artırmaya yönelik gereksinimlerin farkında olmnak | |
7) | Karmaşık durumlar karşısında yenilikçi ve yaratıcı düşünce yapısına sahip olmak | 4 |
8) | Hem yerel hem uluslararası boyutta düşünce ve davranış geliştirebilmek | |
9) | Küreselleşme ve Lojistik Yönetimi arasındaki çift yönlü etkileşimi anlamak ve verimli bir yönetim için kullanmak. | |
10) | En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek | 2 |
11) | İş etiğinin önemini kavramak, iş etiğini akademik dünyanın ve iş hayatının temel ögesi olarak uygulamak |