ÇİZGİ FİLM VE ANİMASYON | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
EDT5006 | Eğitim Teknolojisinde Proje Yönetimi | Güz | 3 | 0 | 3 | 8 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. ŞİRİN KARADENİZ ORAN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Proje yönetimine ilişkin bilgi ve ilkeleri tanıtmak. Eğitimde BT kullanımına ilişkin projeleri Ms-Project programı kullanarak planlamak ve geliştirmek. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersin sonunda öğrenciler; o Proje yönetiminin amacını tanımlayabilecek, o Planlama süreçlerini tanımlayabilecek, o Proje yaşam döngüsünü açıklayabilecek, o Proje yöneticisi ve ekibinin rollerini tanımlayabilecek, o Projenin kapsamını tanımlayabilecek, o Zaman yönetimini uygulabilecek, o Ekip yönetimine ilişkin bilgi ve beceriler edinecek, o Eğitimde BT kullanımına ilişkin bir projeyi Ms-Project programı kullanarak planlayabilecek ve geliştirebilecek. o Eğitimde BT kullanımına ilişkin proje desteği veren kurumları tanıyacak, o Grup ile çalışma becerilerini geliştirerek bir grupta üretken olarak çalışabilecek. |
Program proje ilişkisi, projeye duyulan ihtiyaç, projelerin özellikleri, proje yönetimi, proje yönetimi özellikleri ve faydaları, proje yönetimi süreci, proje planlaması ve planlama aşamaları (Başlangıç, Planlama, Uygulama, Kontrol ve Kapanış), planlamanın önemi, kapsam, bütçe ve zaman planlaması ve dengesi, farklı planlama yaklaşımları, maliyet tahmin yöntemleri, farklı planlama araçları, proje sürecinde ekiplerin hazırlanması. Projenin planlaması ve yürütülmesinde kullanılan MS-Project programı, TUBITAK, AB, DÜNYA BANKASI, MEB, DPT gibi kurumlar ve özel sektör için eğitimde BT kullanımına ilişkin projelerin, proje planlama yaklaşımları dikkate alınarak MS-Project ile geliştirilmesi |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Proje Yönetimine Giriş ve Girişimcilik | |
2) | Proje Yönetim Süreç Grupları | |
3) | Project Integration Management | Proje sponsor raporu |
4) | Proje Kapsam Yönetimi | Proje başlama toplantı raporu |
5) | Proje Zaman Yönetimi | |
6) | Proje Zaman Yönetimi | |
7) | Proje Maliyet Yönetimi | Proje önerisi taslak raporu |
8) | Proje Maliyet Yönetimi | |
9) | Ms-Project’e giriş | |
10) | Ms-Project ile kapsam, zaman, ekip ve maliyet yönetimi | |
11) | Ms-Project ile kapsam, zaman, ekip ve maliyet yönetimi | |
12) | Ms-Project ile kapsam, zaman, ekip ve maliyet yönetimi | |
13) | Projelerde Girişimcilik ve İnovasyon | |
14) | Ms-project ile bir proje geliştirme |
Ders Notları / Kitaplar: | “Proje yönetimi bilgi birikimi kılavuzu (PMBOK kılavuzu) (2009). İstanbul : Proje Yönetim Mesleği İlkeleri Teknikleri ve Rotası Derneği (PMİ TR)” |
Diğer Kaynaklar: | “Schwalbe, K. (2007). Information Technology Project Management, 5.Edt, Canada: Thomson Course Technology..” |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Ödev | 2 | % 20 |
Sunum | 2 | % 20 |
Projeler | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sunum / Seminer | 2 | 12 | 24 |
Proje | 1 | 100 | 100 |
Ödevler | 2 | 12 | 24 |
Toplam İş Yükü | 190 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Çizgi film ve animasyon alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere ve becerilere sahip olmak. | |
2) | Çizgi film ve animasyon alanında araştırma, gözlem-deneyim, değerlendirme becerisi geliştirebilmek ve her yönüyle çizgi film ve animasyon ve performans ilkelerini kullanarak fikirleri, inandırıcı eylem ve duyguları etkili bir şekilde iletebilmek. | |
3) | Çeşitli sanatsal stiller ve teknikler içeren animasyon filmler yapmak. | |
4) | Çizgi film ve animasyon yapım sürecini inisiyatif kullanarak tasarlamak, yaratıcılık ile uygulamak ve kişisel stili yansıtarak sunmak. | |
5) | Çizgi film ve animasyon üretim sürecinde ekip üyesi olup, sorumluluk alabilmek ve sorumluğu altında çalışanları yönetebilmek, onlara liderlik yapabilmek. | |
6) | Çizgi film ve animasyona ilişkin çalışmaları edindiği bilgi ve beceriler çerçevesinde değerlendirebilmek. | |
7) | Çizgi film ve animasyon alanında öğrenme gereksinimlerini tanımlayabilmek ve öğrenmeyi yönetebilmek. | |
8) | Çizgi film ve animasyon alanındaki bilimsel ve sanatsal çalışmalara katılarak ilgili kuruluşlarla iletişime geçebilmek ve alandaki bilgi ve becerilerini paylaşabilmek. | |
9) | Yabancı dil kullanarak çizgi film ve animasyon alanındaki gelişmeleri izlemek ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurabilmek. | |
10) | Çizgi film ve animasyonda kullanılan her türlü teknik araç-gereç ve bilgisayar yazılımları ile birlikte genel bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilmek. | |
11) | Gelişim ve üretimin her boyutunda eleştirel düşünme becerileri ve problem çözme stratejileri kullanmak, fikirleri, duyguları ve niyetleri görsel, sözlü ve yazılı olarak etkili bir şekilde iletmek ve çizgi film ve animasyon projelerinin geliştirilmesinde teknolojiyi etkin bir şekilde dahil etmek. | |
12) | Çizgi film ve animasyon alanında etik değerlere ve evrensel değerler konusunda yeterli bilince sahip olmak. |