Program proje ilişkisi, projeye duyulan ihtiyaç, projelerin özellikleri, proje yönetimi, proje yönetimi özellikleri ve faydaları, proje yönetimi süreci, proje planlaması ve planlama aşamaları (Başlangıç, Planlama, Uygulama, Kontrol ve Kapanış), planlamanın önemi, kapsam, bütçe ve zaman planlaması ve dengesi, farklı planlama yaklaşımları, maliyet tahmin yöntemleri, farklı planlama araçları, proje sürecinde ekiplerin hazırlanması. Projenin planlaması ve yürütülmesinde kullanılan MS-Project programı, TUBITAK, AB, DÜNYA BANKASI, MEB, DPT gibi kurumlar ve özel sektör için eğitimde BT kullanımına ilişkin projelerin, proje planlama yaklaşımları dikkate alınarak MS-Project ile geliştirilmesi |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Proje Yönetimine Giriş ve Girişimcilik |
|
2) |
Proje Yönetim Süreç Grupları
|
|
3) |
Project Integration Management |
Proje sponsor raporu |
4) |
Proje Kapsam Yönetimi |
Proje başlama toplantı raporu |
5) |
Proje Zaman Yönetimi
|
|
6) |
Proje Zaman Yönetimi
|
|
7) |
Proje Maliyet Yönetimi |
Proje önerisi taslak raporu |
8) |
Proje Maliyet Yönetimi |
|
9) |
Ms-Project’e giriş |
|
10) |
Ms-Project ile kapsam, zaman, ekip ve maliyet yönetimi |
|
11) |
Ms-Project ile kapsam, zaman, ekip ve maliyet yönetimi |
|
12) |
Ms-Project ile kapsam, zaman, ekip ve maliyet yönetimi |
|
13) |
Projelerde Girişimcilik ve İnovasyon |
|
14) |
Ms-project ile bir proje geliştirme |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak. |
|
2) |
Durum analizi, hedef kitle, amaçlar, stratejiler ve taktikler gibi temel planlama bileşenlerini içeren etkili halkla ilişkiler planları yaratabilmek. |
|
3) |
Kitle iletişimine, tüketici davranışlarına, psikolojiye, iknaya, sosyolojiye, pazarlamaya ve ilgili diğer alanlarla ilgili teorik kavramları halkla ilişkilerin işleyiş süreçlerini anlayabilmek için kullanabilmek. |
|
4) |
Halkla ilişkiler, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek |
|
5) |
İkna, itibar yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlarda birincil ve ikincil araştırma verilerini analiz edebilmek. |
|
6) |
Makale, basın bülteni, el ilanı, broşür ve ilan gibi materyalleri farklı hedef kitleler, mecralar ve ortamlar için araştırabilmek, yazabilmek, tasarlayabilmek. |
|
7) |
İletişimin temel teorilerini ve işin gerektirdiği güvenlik uygulamalarını farklı türde halkla ilişkiler süreçleri ve kampanyalarında uygulayabilmek. |
|
8) |
İtibar, çalışan ilişkileri, liderlik ve benzeri kurumsal uygulamalarda yaratıcı ve ikna edici yönetim becerileri geliştirmek. |
|
9) |
Halkla ilişkiler süreçlerinde verilen senaryolara çözümler üretilirken bireysel ya da grup olarak sorumluluk alabilmek. |
|
10) |
Kurum kültürünün işleyiş şekillerini anlayabilmek ve çalışanların ve liderlerin birer iletişim aracı olarak mesajları nasıl yarattığını anlayabilmek. |
|
11) |
Halkla ilişkiler alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek. |
|
12) |
Halkla ilişkiler, pazarlama iletişimi, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim alanlarında bilgi ve iletişim teknolojilerini ve bilgisayar yazılımlarını yetkin olarak kullanabilmek. |
|
13) |
Pazarlama faaliyetlerini, ekonomiyi, iş hukukunu ve küresel işletme uygulamalarını açıklayabilmek ve tanımlayabilmek. |
|
14) |
Halkla ilişkilerin ulusal ve uluslar arası, sosyal ve kültürel boyutlarını tanımak ve anlamak. |
|