FOTOĞRAF VE VİDEO | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
EDT5005 | Uzaktan Eğitim: Kuram, Araştırma ve Uygulama | Güz | 3 | 0 | 3 | 8 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. TUFAN ADIGÜZEL |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi ÖZGÜR ERKUT ŞAHİN Prof. Dr. TUFAN ADIGÜZEL |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı uzaktan eğitim ile ilgili temel kavramlar, kuramlar, ve ilkeler; uzaktan eğitimin kullandığı öğretim ortamları; uzaktan eğitimde yer alan rollerin profilleri, uzaktan eğitimde kullanılan teknolojiler (örneğin, Telekomünikasyon, Ders veya Öğrenme Yönetim Sistemleri, 3 Boyutlu Sanal Ortamlar, Wikiler, Bloglar ve Google Uygulamaları) konularında temel bilgi ve becerileri kazandırmaktır. Ayrıca, bu teknolojilerin planlanmasında, hazırlanmasında ve uygulamasında kullanılan teknik ve yöntemler konularında gerekli bilgi ve becerileri kazandırmaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1- K-12, Yüksek öğretim, Özel Sektör ve Askeri alanlarda Uzaktan eğitime sistematik bir bakış sergileyebilir. 2- Çeşitli uzaktan eğitim kuramlarını sentezleyerek yorumlayabilir. 3- Uzaktan eğitim ortamlarında öğrenmenin Bilişsel, Duyuşsal, ve Sosyal boyutlarının nasıl şekillendiğini tecrübe edebilir. 4- Uzaktan Eğitimde yer alan kullanıcıların ve bulundukları ortamların karakteristiklerini ayırt edebilir. 5- Çeşitli etkileşimli ortamları (Asenkron tartışma ortamları, Senkron çoklu-kullanıcı ortamları, Video Konferans, vb.), eğitsel sistemleri (Moodle ve Second Life) ve e-öğrenme uygulamalarını etkili olarak kullanabilir. 6- Uzaktan eğitim ortamları geliştirme sürecinde öğretim tasarım modellerini doğru ve etkili kullanır. 7- Özellikle materyal tasarımı, etkileşim ve kullanılabilirlik için erişilebilirlik ve erişim konularının uzaktan eğitimi nasıl etkilediğini açıklayabilir. 8- Uzaktan eğitim ortamını herhangi bir uygulama alanında araştırma yapmak için kullanabilir. 9- Uzaktan eğitim ortamında uygun ölçme ve değerlendirme yöntem ve araçlarını içeren bir ders geliştirebilir. |
Uzaktan eğitmin tanımı, tarihi ve gerekliliği; Uzaktan eğitimin uygulama modelleri; Harmanlanmış öğrenme, e-öğrenme; Internet temelli eğitim ve temel kavramlar ve kuramsal temeller; Öğrenme yönetim sistemleri (LMS); and Web 2.0 teknolojileri (blog, wiki, vs). |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin tanıtımı: Kapsamı, gerekçesi, önemi, kural ve gerekleri | |
2) | Uzaktan eğitim: Tarihçe ve Önemi, Temel kavramlar, Öngörüler, Örnek çalışmalar | |
3) | Uzaktan Eğitim Teknolojileri I: Web 2.0 & 3.0, İnternet ve Web Temelli öğrenme, Blogs, Wikis, LMSs | |
4) | Uzaktan Eğitim Teknolojileri II: Öğrenme Araçları ve Amaçları Moodle: Bağlanma, İletişim Kurma, İşbirliği Yapma | |
5) | Uzaktan Eğitim Kullanıcı Grubu ile İlgili Önemli Meseleler: Öğrenme grupları, Karakteristikler, Sosyal Paylaşım Moodle: Ders tasarımı | |
6) | Etkileşimli Uzaktan eğitim ortamlarını tasarlama ve geliştirme I: Standartlar, İlkeler, Erişilebilirlik, Evrensel tasarım Moddle: Ders geliştirme | |
7) | Moodle: Değerlendirme | |
8) | Etkileşimli Uzaktan eğitim ortamlarını tasarlama ve geliştirme II: Etik, Telif hakkı, ve Kültürel sorunlar Second Life: Erişim ve Kayıt olma | |
9) | Web-tabanlı Ders Tasarlama ve Geliştirme I: Adım adım yaklaşımı Hoşgeldin Ada'sına Bağlan ve Avatarını tasarla. | |
10) | Web-tabanlı Ders Tasarlama ve Geliştirme II: Adım adım yaklaşımı Second Life ortamını nasıl kullanacağını öğrenme. Second Life ortamındaki eğitsel mekanları keşfetme | |
11) | Uzaktan eğitim teknolojilerinin yönetimi I: İdare ve ilkeler, Kalite değerlendirmesi, PDA modeli | |
12) | Uzaktan eğitim teknolojilerinin yönetimi II: Değerlendirme, Eğitsel Etkililik, Aksiyon Matrisi | |
13) | E-Araştırma: E-Araştırmanın çerçevesi, Eğitsel araştırmalarda uzaktan eğitim ortamlarının kullanımı | |
14) | E-Araştırma: Net-tabanlı ortamlarda veri toplama |
Ders Notları / Kitaplar: | • Rudestam, K. J., & Schoenholtz-Read, J. (2009). Handbook of online learning (2nd Ed.). Thousand Oaks, CA: Sage. • Bates, A. W. (2005) Technology, e-learning and distance education. New York: Routledge. |
Diğer Kaynaklar: | • Simonson, M., Smaldino, S., Albright, M., & Zvacek, S. (2006). Teaching and learning at a distance: Foundations of distance education (4th Ed.) Upper Saddle River, NJ: Prentice Hall. • Moore, M. G. & Kearsley, G. (2005). Distance education: A systems view. Belmont, CA: Thomson Wadsworth. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 10 | % 20 |
Ödev | 3 | % 40 |
Projeler | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Proje | 1 | 60 | 60 |
Ödevler | 3 | 30 | 90 |
Toplam İş Yükü | 192 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Fotoğraf ve video mecraları hakkında bilgi sahip olmak ve bu mecraların temel, orta ve ileri düzey teknik becerisi. | |
2) | Fotoğraf ve videonun kuramları, kavramları ve kullanımlarını anlama, analiz etme ve değerlendirme becerisi. | |
3) | Fotoğraf ve videonun kullanım alanlarında teorik bilgiyi kullanma becerisi. | |
4) | Fotoğraf ve video hakkındaki teorik ve pratik çalışmaların tarihsel literatürünü tanımak ve değerlendirebilmek. | |
5) | Fotoğraf ve video projelerine ilişkin problem çözme becerisi. | |
6) | Fotoğraf ve videodaki özel ve yeni oluşan gereksinimlere yenilikçi karşılıklar üretme becerisi. | |
7) | Görsel kültürde görüntünün rolünü ve potansiyelini anlamak ve değerlendirmek. | |
8) | Fotoğraf ve video görüntüleri aracılığıyla ayırt edici biçimde iletişim kurma becerisi. | |
9) | Görüntünün üretim sonrası süreçleri hakkında deneyim ve bu bilgi aracılığı ile yaratıcı sonuçlar geliştirme becerisi. | |
10) | Medya içerisinde fotoğraf ve videonun üretim, dağıtım ve kullanım süreçleri hakkında bilgi ve bu süreçlere katılma becerisi. | |
11) | Görsel kültürdeki küresel, bölgesel ve yerel sorunsalları anlama, analiz etme ve değerlendirme becerisi. | |
12) | Kamu iletişiminin amaçları hakkında bilgi ve bu amaçlara gözle görülür bir katkı sağlama becerisi. | |
13) | Yaratıcılığı disiplinlerarası metodlar ile geliştirip projeler gerçekleştirme becerisi. | |
14) | İletişim, sanat ve teknolojinin kesişim noktalarına dair genel kültür kazanma. |