HEMŞİRELİK (TÜRKÇE) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
EDT5001 | Eğitim Teknolojisi Alanı, Teorisi ve Uzmanlığı | Güz |
3 | 0 | 3 | 8 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi YAVUZ SAMUR |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi YAVUZ SAMUR Dr. Öğr. Üyesi ENİSA MEDE |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, eğitim teknolojileri alanında yetişmiş bir uzman olma yolunda temel ve işe yarayan bilgileri öğrencilere aktarmaktır. Ders esnasında öğrenciler, alanının farklı yönlerini, gerekliliğini ve sağladığı kolaylıkları keşfederken, eğitim teknolojilerinde nasıl bir kariyer yapabileceklerine dair de bir fikir edineceklerdir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1-Eğitim teknolojileri alanının temelleri ve tarihini tanımlamak. 2-Öğrenilen kuramlar ile öğrenilen teknolojiler arasında bağlantı kurmak. 3-Eğitim teknolojilerini tanımlamak ve farklı eğitim teknolojilerini ve bileşenlerini ayırt edebilmek (Bilgi teknolojisi, Tasarım teknolojisi, eğitsel tasarım, performans teknolojisi vb.) 4-Eğitim teknolojileri alanında bir uzman olma yolunda adım atmak. 5- Öğrenen ve öğrenim ortamı özelliklerini kavramak ve bu özelliklere uygun eğitim teknolojilerini seçebilmek. 6- Bilgi teknolojisinin ağırlıklı olarak kullanılacağı bir ders için verilen problemleri çözebilecek şekilde örnek bir uygulama tasarlamak. 7- Bir öğrenme problemini çözerken kullanılan teknoloji ile ilgili fikirler üretebilmek. |
Teknolojinin evrimi; eğitim kavramı; eğitim-toplum-ekonomi ve teknolojisi ilişkisi; eğitim ve bilişim ilişkisi; bir alan olarak eğitim teknolojisi; eğitim teknolojisi ile ilgili kuram, kavram ve ilkeler; eğitim teknolojisinin tarihsel gelişimi ve geleceği; farklı öğrenme durumları veya problemlerinde uygulanabilecek çeşitli kuramlar |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Okul eğitimi ve Teknoloji | |
2) | Bir sistem olarak eğitim ve teknolojinin eğitim sistemlerindeki yeri | |
3) | Belli başlı öğrenme kuramları ve bu kuramların öğretim teknolojileri ile bağlantısı | |
4) | Farklı öğrenme ortamlarında farklı öğretim teknolojisinin uygulanması I (Geleneksel ve yeni ortaya çıkan araçların tanıtılması) | |
5) | Farklı öğrenme ortamlarında farklı öğretim teknolojisinin uygulanması II ( Tutoriallar, Simülasyonlar, Microwordler ve ITSler) | |
6) | Öğrenme problemleri ve Öğrenme ortamları | |
7) | Öğrenme ortamları ve etkileşimli tasarım | |
8) | Eğitsel tasarım teknolojisinin bileşenleri | |
9) | Eğitsel tasarım modelleri | |
10) | Eğitim teknolojileri araştırması, örnek 1 | |
11) | Eğitim teknolojileri araştırması, örnek 2 | |
12) | Eğitim teknolojileri araştırması, örnek 3 | |
13) | Teknoloji merkezli öğrenim ortamları yaratmak | |
14) | Teknoloji merkezli öğrenim ortamlarında ölçme ve değerlendirme |
Ders Notları / Kitaplar: | - |
Diğer Kaynaklar: | - |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Projeler | 2 | % 50 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 30 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 20 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 80 | |
Toplam | % 100 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sağlık bakımı alanında kuramsal ve kanıta dayalı uygulamalar doğrultusunda, bütüncül bir anlayışla hemşirelik bakımını planlamak ve değerlendirmek. | |
2) | Hemşirelik uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmak. | |
3) | Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. | |
4) | Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda Hemşirelik model/kuramlarını kulanmak. | |
5) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. | |
6) | Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak. | |
7) | Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. | |
8) | Hemşirelik uygulamalarında kişilerarası ve kültürlerarası iletişim becerilerini etkili kullanabilmek. | |
9) | Hemşirelik uygulama ve araştırmalarında bilişim ve bakım teknolojilerini kullanabilmek. | |
10) | Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. | |
11) | En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. | |
12) | Sağlık hizmetleri ve hemşirelik mesleğinin gelişimine katkı sağlayacak etkinliklerde sorumluluk almak ve öncülük etmek. |