YENİ MEDYA | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
EDT5001 | Eğitim Teknolojisi Alanı, Teorisi ve Uzmanlığı | Güz | 3 | 0 | 3 | 8 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. YAVUZ SAMUR |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. YAVUZ SAMUR Prof. Dr. ENİSA MEDE |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, eğitim teknolojileri alanında yetişmiş bir uzman olma yolunda temel ve işe yarayan bilgileri öğrencilere aktarmaktır. Ders esnasında öğrenciler, alanının farklı yönlerini, gerekliliğini ve sağladığı kolaylıkları keşfederken, eğitim teknolojilerinde nasıl bir kariyer yapabileceklerine dair de bir fikir edineceklerdir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1-Eğitim teknolojileri alanının temelleri ve tarihini tanımlamak. 2-Öğrenilen kuramlar ile öğrenilen teknolojiler arasında bağlantı kurmak. 3-Eğitim teknolojilerini tanımlamak ve farklı eğitim teknolojilerini ve bileşenlerini ayırt edebilmek (Bilgi teknolojisi, Tasarım teknolojisi, eğitsel tasarım, performans teknolojisi vb.) 4-Eğitim teknolojileri alanında bir uzman olma yolunda adım atmak. 5- Öğrenen ve öğrenim ortamı özelliklerini kavramak ve bu özelliklere uygun eğitim teknolojilerini seçebilmek. 6- Bilgi teknolojisinin ağırlıklı olarak kullanılacağı bir ders için verilen problemleri çözebilecek şekilde örnek bir uygulama tasarlamak. 7- Bir öğrenme problemini çözerken kullanılan teknoloji ile ilgili fikirler üretebilmek. |
Teknolojinin evrimi; eğitim kavramı; eğitim-toplum-ekonomi ve teknolojisi ilişkisi; eğitim ve bilişim ilişkisi; bir alan olarak eğitim teknolojisi; eğitim teknolojisi ile ilgili kuram, kavram ve ilkeler; eğitim teknolojisinin tarihsel gelişimi ve geleceği; farklı öğrenme durumları veya problemlerinde uygulanabilecek çeşitli kuramlar |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Okul eğitimi ve Teknoloji | |
2) | Bir sistem olarak eğitim ve teknolojinin eğitim sistemlerindeki yeri | |
3) | Belli başlı öğrenme kuramları ve bu kuramların öğretim teknolojileri ile bağlantısı | |
4) | Farklı öğrenme ortamlarında farklı öğretim teknolojisinin uygulanması I (Geleneksel ve yeni ortaya çıkan araçların tanıtılması) | |
5) | Farklı öğrenme ortamlarında farklı öğretim teknolojisinin uygulanması II ( Tutoriallar, Simülasyonlar, Microwordler ve ITSler) | |
6) | Öğrenme problemleri ve Öğrenme ortamları | |
7) | Öğrenme ortamları ve etkileşimli tasarım | |
8) | Eğitsel tasarım teknolojisinin bileşenleri | |
9) | Eğitsel tasarım modelleri | |
10) | Eğitim teknolojileri araştırması, örnek 1 | |
11) | Eğitim teknolojileri araştırması, örnek 2 | |
12) | Eğitim teknolojileri araştırması, örnek 3 | |
13) | Teknoloji merkezli öğrenim ortamları yaratmak | |
14) | Teknoloji merkezli öğrenim ortamlarında ölçme ve değerlendirme |
Ders Notları / Kitaplar: | -Reigeluth, C. M. (2013). Instructional-design theories and models: A new paradigm of instructional theory, Volume II. Routledge. |
Diğer Kaynaklar: | -Ellington, H. (1993). Handbook of educational technology. Nichols Publishing, PO Box 6036, East Brunswick, NJ 08816. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Projeler | 2 | % 50 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 30 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 20 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 80 | |
Toplam | % 100 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Yeni medya, habercilik ve iletişim alanlarına temel oluşturan teoriler, kavramlar, gelenekler ve fikir tarihindeki gelişmeleri eleştirel bir yaklaşımla yorumlayabilmek ve tartışabilmek. | |
2) | Yeni medyadaki haber ve içerik üretim süreçlerinde kullanılan teknik donanım ve yazılımlarla ilgili yazılı, sözlü ve görsel temel bilgilere ve bunların profesyonel düzeyde etkin kullanım becerisine sahip olabilmek. | |
3) | Yeni medya, habercilik ve iletişim alanlarında faaliyet gösteren kurumsal aktörlere ve genel anlamda bu sektörlere dair bilgiler edinip bunları eleştirel bir şekilde yorumlayabilmek. | |
4) | Okuyucu, dinleyici, seyirci ve kullanıcıların medya ortamlarının değişen rolleri karşısındaki tepkilerini kavrayabilmek, bunlara uygun özgün içerikler oluşturup yayabilmek ve gelecek trendlere dair öngörülerde bulunabilmek. | |
5) | Yeni medya ve habercilik alanlarının komşu disiplinlerine ilişkin temel kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla ele alabilmek. | |
6) | İletişim alanındaki küresel teknolojik değişimlerle bunların yerel aktörler üzerindeki etkilerine dair ilişkileri kavrayabilmek. | |
7) | İçerik üretmek için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplayabilme, analiz edebilme ve yayma becerilerini geliştirebilmek. | |
8) | Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşamı boyunca toplumsal amaçlar doğrultusunda, yasal ve etik bir sorumlulukla geliştirmek ve bunları toplumsal fayda üretebilecek şekilde kullanabilmek. | |
9) | Yeni medya, habercilik ve iletişim alanında ulusal/uluslararası düzeylerdeki meslektaşlarıyla ortak çalışmalar yürütebilmek. | |
10) | Ulusal ve uluslararası saygın mecralarda yayımlanabilecek nitelikte çeşitli formatlarda ürünler ortaya koyabilme yeteneği geliştirmek. |