KLİNİK PSİKOLOJİ (İNGİLİZCE, TEZLİ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
CPS5202 | Klinik Denetleme II | Bahar | 0 | 6 | 3 | 4 |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi ÇİĞDEM KOŞE |
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. OYA MORTAN SEVİ |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu ders, Klinik Süpervizyon I dersinin devamıdır. Bu süpervizyon dersi, Bilişsel Davranışçı Terapi (BDT) ve Şema Terapi’nin pratik uygulamalarına odaklanırken, Kabul ve Kararlılık Terapisi (ACT) ve Metakognitif Terapi’den eklektik teknikleri de entegre etmektedir. Öğrenciler, temel teorik bilgilerini kullanarak çeşitli psikolojik problemleri incelecek, terapötik etkililiği değerlendirecek, vaka sunumları yaparak terapi sürecinde karşılaşılan zorlukları grup süpervizyonu ortamında tartışacaktır. Dersin amacı, öğrencilerin görüşme, değerlendirme, vaka formülasyonu ve tedavi planlaması konularındaki becerilerini geliştirmektir. Bu süreçte, klinik uygulamalar BDT ve Şema Terapi ilkeleri çerçevesinde yapılacak, uygun durumlarda tamamlayıcı diğer terapötik yaklaşımlardan da yararlanılacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; "1) Danışanların terapi sürecini yapılandırılmış bir tedavi süreci boyunca takip ederek ilerlemelerini değerlendirme, " 2) Temel terapötik ilişki kurma becerilerini geliştirme, danışanlarla güçlü bir terapötik ittifak kurmak ve sürdürmek için etkili teknikler uygulama, 3) Temel psikoterapi tekniklerini tedavinin orta ve ileri aşamalarında kullanmak, teorik bilgiyi klinik uygulamalarla bütünleştirerek terapötik müdahaleleri etkili bir şekilde yürütme, 4) Terapötik hedeflerin başarısını değerlendirme, uygulanan müdahalelerin etkinliğini analiz etme ve belirlenen tedavi amaçlarına yönelik ilerlemeyi ölçme, 5) Terapiyi sonlandırma stratejilerini anlama ve uygulama, tedaviyi etkili bir şekilde tamamlayarak öz bakımın sürekliliğini sağlamak ve nüksü önlemeye yönelik önlemler alma, 6) Şema Terapi ve Bilişsel Davranışçı Terapi (BDT) çerçevesinde prognozu değerlendirme, danışanın ilerlemesini, temel bilişsel-duygusal kalıplarını ve olası uzun vadeli sonuçlarını analiz etme, 7) Terapist olarak öz değerlendirme becerisi geliştirme, kişisel terapötik yaklaşımları, önyargıları, güçlü yönleri ve gelişim alanlarını eleştirel bir şekilde değerlendirerek klinik etkinliği artırma becerilerini kazanacaktır. |
Danışan seçimi Değerlendirme Vaka formülasyonu Psikoterapi önerilmesi ve çalışmaya başlanması Psikoterapi |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Terapi Seanslarının ve Hedeflere Ulaşma Başarısının Değerlendirilmesi | Seans Görüşmesi & Transkripsiyon |
2) | Psikoterapi Seanslarının Değerlendirilmesi | Seans Görüşmesi & Transkripsiyon |
3) | Psikoterapi Seanslarının Değerlendirilmesi | Seans Görüşmesi & Transkripsiyon |
4) | Psikoterapi Seanslarının Değerlendirilmesi | Seans Görüşmesi & Transkripsiyon |
5) | Psikoterapi Seanslarının Değerlendirilmesi | Seans Görüşmesi & Transkripsiyon |
6) | Psikoterapi Seanslarının Değerlendirilmesi | Seans Görüşmesi & Transkripsiyon |
7) | Psikoterapi Seanslarının Değerlendirilmesi | Seans Görüşmesi & Transkripsiyon |
8) | Psikoterapi Seanslarının Değerlendirilmesi | Seans Görüşmesi & Transkripsiyon |
9) | Psikoterapi Seanslarının Değerlendirilmesi | Seans Görüşmesi & Transkripsiyon |
10) | Psikoterapi Seanslarının Değerlendirilmesi | Seans Görüşmesi & Transkripsiyon |
11) | Terapi Sonlandırma/ Terminasyon | Seans Görüşmesi & Transkripsiyon |
11) | Terapi Sonlandırma/ Terminasyon | Seans Görüşmesi & Transkripsiyon |
12) | Terapi Sonlandırma/ Terminasyon | Seans Görüşmesi & Transkripsiyon |
13) | Vaka Sunumları | Sunum Hazırlığı |
14) | Vaka Sunumları | Sunum Hazırlığı |
Ders Notları / Kitaplar: | Farrell, J. M., Reiss, N., & Shaw, I. A. The Schema Therapy Clinician's Guide: A Complete Resource for Building and Delivering Individual, Group and Integrated Schema Mode Treatment Programs. Padesky, C. & Greenberger, D. Clinician's Guide to Mind Over Mood. |
Diğer Kaynaklar: | Farrell, J. M., Reiss, N., & Shaw, I. A. The Schema Therapy Clinician's Guide: A Complete Resource for Building and Delivering Individual, Group and Integrated Schema Mode Treatment Programs. Padesky, C. & Greenberger, D. Clinician's Guide to Mind Over Mood. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Sunum | 1 | % 50 |
Rapor Teslimi | 5 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 100 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 42 | 3 | 126 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 28 | 1 | 28 |
Toplam İş Yükü | 154 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Psikolojik bozuklukların önlemesi, değerlendirilmesi ve psikoterapisini içeren psikoloji uzmanlık alanını, bilimadamı-uygulamacı anlayışı ile tanımak. | 5 |
2) | Gelecekte araştırma yapabilmek için gerekli araştırma yöntemleri ve istatistik bilgi ve becerilerini edinmek. | 1 |
3) | Uluslararası klinik psikoloji yüksek lisans programlarının standartlarına ve etik ilkelere uygun bir müfredat izlemek. | 5 |
4) | Hastalarla çalışırken iç tutarlılığı olan belli bir ana yaklaşımı benimsemek. | 5 |
5) | Değişik klinik ortamlarda uygulama deneyimi kazanmak. | 5 |
6) | Bilişsel ölçme ve değerlendirme yöntemlerini öğrenmek. | 5 |
7) | Psikolojik ölçme ve değerlendirme yöntemlerini öğrenmek. | 5 |
8) | Süpervizyon altında temel müdahale becerileri kazanmak. | 5 |
9) | Bir danışman yardımıyla klinik psikolojinin değişik alanlarında araştırma tasarlama ve yürütmek. | 1 |
10) | Birtakım bağlamsal değişkenlerin (ailesel, çevresel, vs.) psikopatolojilerin gelişimine nasıl katkıda bulunduğu konusunda bilgi sahibi olmak. | 4 |