REKLAMCILIK | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ADV4621 | Reklam Analizi | Güz | 3 | 0 | 3 | 6 |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi ŞAFAK ŞAHİN |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi ŞAFAK ŞAHİN Dr. Öğr. Üyesi GÜL ŞENER |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı öğrencilere teoriler, ilkeler, stratejiler ve pazarlama kategorilerindeki uygulamalara dair sağlam temeller kazandırmak ve pazarlama iletişimi bağlamında 360 derece iletişimin her alanında uygulama yapabilmelerini sağlamaktır. Öğrenciler, bu konuları farklı bilimsel ve sektörel açılardan keşfedecek ve farklı segment ve kategoriler için gerekli olan pazarlama/reklamcılık taktiklerini öğrenecekler. Ayrıca reklam taktiklerini pazardaki tüm segmentlere yönelik detaylı bir şekilde öğrenecekler. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; I. Reklamcılık ve Promosyonu detaylı bir şekilde ayrıştırılması II. Stratejik Plan Geliştirme III. Mesaj Oluşturma ve İşleme IV. Planları Hayata Geçirme V. Farklı Segmentlere Yönelik Yeni Perspektifler Geliştirme VI. Dünya Reklam Ajanslarından Örnekler |
1. Hafta : Giriş: Reklam nedir? - Promosyon nedir? 2.Hafta : Başarılı reklam ve başarılı promosyon için ne gerekir? Neden önemlidir? 3.Hafta : Stratejik planlama süreci 4.Hafta : Etkin "hedef kitle seçimi" 5.Hafta : Hedef kitlenin karar verme sürecini anlamak 6.Hafta : En iyi konumlandırma için reklam 7.Hafta : Vize 8.Hafta : Markaya yönelik farkındalık ve tutum stratejileri 9.Hafta : Mesaj oluşturma ve işleme 10.Hafta : Yaratıcı taktikler 11.Hafta : Yaratıcı uygulamalar 12.Hafta : Promosyon taktikleri 13.Hafta : Kategoriye yönelik reklam 14.Hafta : Dönem değerlendirmesi |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş: Reklamcılık nedir? Promosyon nedir? | Ders kitabının 1. bölümünün okunması. |
2) | Başarılı reklam ve promosyon için ne gerekli? | Reklam mecralarından reklam kampanyası ve pazarlama aktivitelerinden promosyon kampanyası örnekleri bulup ayrımı raporlanmalı. |
3) | Stratejik planlama süreci | Ders kitabından 49-51 sayfaları okunmalıdır. |
4) | Hedef Kitle Seçimi | Ders kitabından 63-85 sayfaları okunmalı. |
5) | Tüketici Karar Alma Sürecini Anlama | Ders kitabından 87-104 sayfaları okunmalıdır. |
6) | En iyi konumlandırma için Reklam. | |
7) | Vize sınavı | |
8) | Markaya yönelik farkındalık ve tutum stratejileri | Ders kitabının 131-146 sayfalarının okunması. |
9) | Medya stratejisi oluşturma | Ders kitabının 163-174 sayfalarını okumak. |
10) | Mesaj oluşturma ve işleme | Ders kitabının 181-206 sayfalarını okumak. |
11) | Yaratıcı taktikler | Ders kitabının 211-225 sayfaları okunmalı. |
12) | Yaratıcı uygulamalar | Ders kitabının 247-258 sayfaları okunmalı. |
13) | Promotion tactics | Ders kitabının 271-289 sayfaları okunmalı. |
14) | Kategoriye yönelik reklam | "Kategoriler ve pazarlama iletişimi" ile ilgili verilen ek makalenin okunması |
Ders Notları / Kitaplar: | Strategic Advertising Management (Larry Percy, Richard Elliott) |
Diğer Kaynaklar: | What Sticks- Akılda Kalan Nedir? (Rex Briggs / Mediacat Yayınları) Market-Based Management (Roger J. Best) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 13 | % 10 |
Küçük Sınavlar | 2 | % 10 |
Ödev | 2 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 30 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 70 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 30 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 6 | 78 |
Ödevler | 2 | 5 | 10 |
Küçük Sınavlar | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınavlar | 1 | 4 | 4 |
Final | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 145 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Reklam ve marka iletişiminin serbest pazar ekonomisi içinde nasıl işlediğiniı anlamak için kitle iletişimi,tüketici davranışı,psikoloji,ikna,sosyoloji,pazarlama ve diğer ilişkili alanlarla ilgili teorik kavramları bu alana uygulayabilmek | 4 |
2) | Reklam alanla ilgili teori,kavram, yöntem, araç ve fikirleri tartışabilmek ve yorumlayabilmek | 5 |
3) | Bir reklam ajansı gibi yapılanarak, bir reklam kampanyasını ve marka stratejilerini araştırma, yaratma,kurgulama,yazma ve sunma becerilerini göstermek | 4 |
4) | Çeşitli ürün ve hizmetlerle ilgili birincil ve ikincil veri araştırması yapabilmek | 4 |
5) | Kitle iletişim araçlarının gelişimiyle beraber reklam tarihi ve reklamın bu pazardaki yerini kavrayacak bir anlayış geliştirebilmek | 4 |
6) | Bir yabancı dili kullanarak Reklamcılık alanıyla ilgili bilgileri, teknikleri, yöntemleri, araştırmaları takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) | 4 |
7) | Reklam alanındaki uygulamalara yönelik uygulamalara ilişkin ortaya çıkan problemlere yönelik bireysel ya da takım olarak sorumluluk alabilmek | 5 |
8) | Küresel ekonomi içinde reklamın kültürel, toplumsal, politik ve ekonomik olarak nasıl işlediğini kavramak | 5 |
9) | Reklam alanının dinamiklerini yaratıcı ve eleştirel bakış açısıyla bütünsel bir biçimde anlayabilmek ve buna yönelik orjinal stratejiler geliştirebilmek | 5 |
10) | Yazılı,basılı,görsel ve online basında yaratıcı reklam stratejileri geliştirebilmek ve aynı zamanda bu stratejileri farklı kültür ve medya kategorilerine nasıl entegre edebileceğini kavrayabilmek | 5 |
11) | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”) | 4 |
12) | Öğrenme koşullarınının gerekliliklerini tanımlayabilmek ve gereğini yerine getirebilmek | 4 |
13) | Reklamcılık mesleğinin gerektirdiği temel etik kuralları anlayabilmek ve uygulayabilmek | 5 |