REKLAMCILIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ADV4621 Reklam Analizi Güz 3 0 3 6

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi ŞAFAK ŞAHİN
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi ŞAFAK ŞAHİN
Dr. Öğr. Üyesi GÜL ŞENER
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu dersin amacı öğrencilere teoriler, ilkeler, stratejiler ve pazarlama kategorilerindeki uygulamalara dair sağlam temeller kazandırmak ve pazarlama iletişimi bağlamında 360 derece iletişimin her alanında uygulama yapabilmelerini sağlamaktır. Öğrenciler, bu konuları farklı bilimsel ve sektörel açılardan keşfedecek ve farklı segment ve kategoriler için gerekli olan pazarlama/reklamcılık taktiklerini öğrenecekler. Ayrıca reklam taktiklerini pazardaki tüm segmentlere yönelik detaylı bir şekilde öğrenecekler.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
I. Reklamcılık ve Promosyonu detaylı bir şekilde ayrıştırılması
II. Stratejik Plan Geliştirme
III. Mesaj Oluşturma ve İşleme
IV. Planları Hayata Geçirme
V. Farklı Segmentlere Yönelik Yeni Perspektifler Geliştirme
VI. Dünya Reklam Ajanslarından Örnekler

Dersin İçeriği

1. Hafta : Giriş: Reklam nedir? - Promosyon nedir?
2.Hafta : Başarılı reklam ve başarılı promosyon için ne gerekir? Neden önemlidir?
3.Hafta : Stratejik planlama süreci
4.Hafta : Etkin "hedef kitle seçimi"
5.Hafta : Hedef kitlenin karar verme sürecini anlamak
6.Hafta : En iyi konumlandırma için reklam
7.Hafta : Vize
8.Hafta : Markaya yönelik farkındalık ve tutum stratejileri
9.Hafta : Mesaj oluşturma ve işleme
10.Hafta : Yaratıcı taktikler
11.Hafta : Yaratıcı uygulamalar
12.Hafta : Promosyon taktikleri
13.Hafta : Kategoriye yönelik reklam
14.Hafta : Dönem değerlendirmesi

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş: Reklamcılık nedir? Promosyon nedir? Ders kitabının 1. bölümünün okunması.
2) Başarılı reklam ve promosyon için ne gerekli? Reklam mecralarından reklam kampanyası ve pazarlama aktivitelerinden promosyon kampanyası örnekleri bulup ayrımı raporlanmalı.
3) Stratejik planlama süreci Ders kitabından 49-51 sayfaları okunmalıdır.
4) Hedef Kitle Seçimi Ders kitabından 63-85 sayfaları okunmalı.
5) Tüketici Karar Alma Sürecini Anlama Ders kitabından 87-104 sayfaları okunmalıdır.
6) En iyi konumlandırma için Reklam.
7) Vize sınavı
8) Markaya yönelik farkındalık ve tutum stratejileri Ders kitabının 131-146 sayfalarının okunması.
9) Medya stratejisi oluşturma Ders kitabının 163-174 sayfalarını okumak.
10) Mesaj oluşturma ve işleme Ders kitabının 181-206 sayfalarını okumak.
11) Yaratıcı taktikler Ders kitabının 211-225 sayfaları okunmalı.
12) Yaratıcı uygulamalar Ders kitabının 247-258 sayfaları okunmalı.
13) Promotion tactics Ders kitabının 271-289 sayfaları okunmalı.
14) Kategoriye yönelik reklam "Kategoriler ve pazarlama iletişimi" ile ilgili verilen ek makalenin okunması

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Strategic Advertising Management (Larry Percy, Richard Elliott)
Diğer Kaynaklar: What Sticks- Akılda Kalan Nedir? (Rex Briggs / Mediacat Yayınları)
Market-Based Management (Roger J. Best)

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 13 % 10
Küçük Sınavlar 2 % 10
Ödev 2 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 30
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 70
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 30
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 3 39
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 6 78
Ödevler 2 5 10
Küçük Sınavlar 2 5 10
Ara Sınavlar 1 4 4
Final 1 4 4
Toplam İş Yükü 145

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Reklam ve marka iletişiminin serbest pazar ekonomisi içinde nasıl işlediğiniı anlamak için kitle iletişimi,tüketici davranışı,psikoloji,ikna,sosyoloji,pazarlama ve diğer ilişkili alanlarla ilgili teorik kavramları bu alana uygulayabilmek 4
2) Reklam alanla ilgili teori,kavram, yöntem, araç ve fikirleri tartışabilmek ve yorumlayabilmek 5
3) Bir reklam ajansı gibi yapılanarak, bir reklam kampanyasını ve marka stratejilerini araştırma, yaratma,kurgulama,yazma ve sunma becerilerini göstermek 4
4) Çeşitli ürün ve hizmetlerle ilgili birincil ve ikincil veri araştırması yapabilmek 4
5) Kitle iletişim araçlarının gelişimiyle beraber reklam tarihi ve reklamın bu pazardaki yerini kavrayacak bir anlayış geliştirebilmek 4
6) Bir yabancı dili kullanarak Reklamcılık alanıyla ilgili bilgileri, teknikleri, yöntemleri, araştırmaları takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) 4
7) Reklam alanındaki uygulamalara yönelik uygulamalara ilişkin ortaya çıkan problemlere yönelik bireysel ya da takım olarak sorumluluk alabilmek 5
8) Küresel ekonomi içinde reklamın kültürel, toplumsal, politik ve ekonomik olarak nasıl işlediğini kavramak 5
9) Reklam alanının dinamiklerini yaratıcı ve eleştirel bakış açısıyla bütünsel bir biçimde anlayabilmek ve buna yönelik orjinal stratejiler geliştirebilmek 5
10) Yazılı,basılı,görsel ve online basında yaratıcı reklam stratejileri geliştirebilmek ve aynı zamanda bu stratejileri farklı kültür ve medya kategorilerine nasıl entegre edebileceğini kavrayabilmek 5
11) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”) 4
12) Öğrenme koşullarınının gerekliliklerini tanımlayabilmek ve gereğini yerine getirebilmek 4
13) Reklamcılık mesleğinin gerektirdiği temel etik kuralları anlayabilmek ve uygulayabilmek 5