REKLAMCILIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
SOC1001 Sosyal Bilimlerde Metodoloji Güz 3 0 3 8
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Hibrit
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. PINAR MELİS YELSALI PARMAKSIZ
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. ULAŞ SUNATA ÖZDEMİR
Prof. Dr. AYŞE NİLÜFER NARLI
Dr. Öğr. Üyesi AYŞEGÜL AKDEMİR
Opsiyonel Program Bileşenleri: "."
Dersin Amacı: Bu ders Sosyal Bilimlerde bilimsel yaklaşımları açıklamayı amaçlamaktadır. Bilimin anlamı, bilimsel yaklaşımlar, araştırma metodolojileri ve etik konuları bu dersin ana konuları arasındadır.


Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersin sonunda öğrencilerin aşağıdaki yetkinlikleri kazanması beklenir:

1. Ana metodolojik yaklaşımları tanır.
2. Teori ve metodoloji arasındaki ilişkiyi anlar.
3. Çeşitli sosyal araştırma yöntemlerini anlar.
4. Sosyal araştırmalarda etik konuları kavrar.
5. Bir araştırma projesi tasarlamaya başlar.

Dersin İçeriği

Bu ders sosyal bilimlerde farklı araştırma yapma biçimlerini tartışır, araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar ve araştırma yöntemlerinin pratik kullanımını öğretir.

Bu ders aynı zamanda öğrencilere sosyal bilimlerde metodolojinin temel ilkelerini kazandırmayı ve bunları mevcut sosyolojik araştırmaları okumada ve bunları kendi araştırma projelerini tasarlama ve yürütmede kullanmalarına yardımcı olmayı amaçlamaktadır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse giriş ve ders içeriği
2) Bilim ve Araştırma Haftalık okumalar
3) Sosyal Araştırmanın Temel Tipleri Haftalık okumalar
4) Kuram ve Araştırma & Metodolojinin Anlamı Haftalık okumalar
5) Quiz
6) Sosyal Araştırma Etiği & Literatür Araştırması Haftalık okumalar
7) Nitel ve Nicel Araştırma Tasarımı Haftalık okumalar
8) Nitel ve Nicel Ölçme Haftalık okumalar
9) Nitel ve Nicel Ölçme Haftalık okumalar
10) Quiz
11) Konu tekrarı
12) Araştırma Önerisi Final projesi Sunumları
13) Araştırma Önerisi Final projesi Sunumları
14) Araştırma Önerisi Final Projesi Sunumları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Reading materials will be given weekly
Diğer Kaynaklar: Bailey, Kenneth D.. Methods of Social Research.
Neuman, Lawrence W.. Social Research Methods: Qualitative and Quantitative Approaches.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Küçük Sınavlar 2 % 40
Sunum 1 % 20
Final 1 % 30
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 70
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 30
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 6 84
Sunum / Seminer 1 25 25
Proje 1 35 35
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 190

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Reklam ve marka iletişiminin serbest pazar ekonomisi içinde nasıl işlediğiniı anlamak için kitle iletişimi,tüketici davranışı,psikoloji,ikna,sosyoloji,pazarlama ve diğer ilişkili alanlarla ilgili teorik kavramları bu alana uygulayabilmek 2
2) Reklam alanla ilgili teori,kavram, yöntem, araç ve fikirleri tartışabilmek ve yorumlayabilmek 2
3) Bir reklam ajansı gibi yapılanarak, bir reklam kampanyasını ve marka stratejilerini araştırma, yaratma,kurgulama,yazma ve sunma becerilerini göstermek 2
4) Çeşitli ürün ve hizmetlerle ilgili birincil ve ikincil veri araştırması yapabilmek 2
5) Kitle iletişim araçlarının gelişimiyle beraber reklam tarihi ve reklamın bu pazardaki yerini kavrayacak bir anlayış geliştirebilmek 2
6) Bir yabancı dili kullanarak Reklamcılık alanıyla ilgili bilgileri, teknikleri, yöntemleri, araştırmaları takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) 2
7) Reklam alanındaki uygulamalara yönelik uygulamalara ilişkin ortaya çıkan problemlere yönelik bireysel ya da takım olarak sorumluluk alabilmek 3
8) Küresel ekonomi içinde reklamın kültürel, toplumsal, politik ve ekonomik olarak nasıl işlediğini kavramak 2
9) Reklam alanının dinamiklerini yaratıcı ve eleştirel bakış açısıyla bütünsel bir biçimde anlayabilmek ve buna yönelik orjinal stratejiler geliştirebilmek 2
10) Yazılı,basılı,görsel ve online basında yaratıcı reklam stratejileri geliştirebilmek ve aynı zamanda bu stratejileri farklı kültür ve medya kategorilerine nasıl entegre edebileceğini kavrayabilmek 2
11) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”) 2
12) Öğrenme koşullarınının gerekliliklerini tanımlayabilmek ve gereğini yerine getirebilmek 2
13) Reklamcılık mesleğinin gerektirdiği temel etik kuralları anlayabilmek ve uygulayabilmek 2