Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Faz dengesi. “Clapeyron” denklemi. Faz diyagramları. Çözeltiler. |
|
2) |
Birinci ve ikinci dereceli faz geçişleri. Kimyasal tepkimeler. Yüzey etkileri. |
|
3) |
Dielektriklerin termodinamik teorisi. Ferroelektriklerde faz geçişlerinin Landau teorisi. İdeal dipol gazlarının istatistiği. Dielektrik ve paramanyetik duygunluk |
|
4) |
Manyetik malzemeler. Paramanyetik duygunluk. Weiss moleküler alanı. Ferromanyetizmanın istatistiksel teorisi. Çiftsel bileşimlerde düzenli-düzensiz faz geçişleri |
|
5) |
Kristal örgüler. Basit hücreli kristal örgü titreşimleri |
|
6) |
Çok atomlu hücreli kristal örgü titreşimleri. Kristal örgüde normal koordinatlar ve klasik istatistiksel teori. |
|
7) |
Kristallerin kuantum istatistiği ve kristal örgünün ısı sığası |
|
8) |
Metallerde serbest elektron gazının ısı sığası. Periyodik potansiyelde elektron. Etkin kütle. Bloch fonksiyonları. |
|
9) |
Yaklaşık serbest elektron yaklaşımı. Brillouin bölgeleri |
|
10) |
Güçlü etkileşimli elektron yaklaşımı. |
|
11) |
Yarıiletkenlerde ve metallerde elektron gazının istatistiği. Serbest elektron gazının manyetik özellikleri |
|
12) |
Kinetik katsayıların simetrisi için Onsager prensibi. Onsager prensibinin termoelektrik etkilere uygulanması. |
|
13) |
Dağılım fonksiyonu. Boltzmann kinetik denklemi. |
|
14) |
Boltzmann H-teoremi. Kinetik denklemin uygulamaları. Yarıiletkenlerde kinetik etkiler |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Matematik ile ilgili kavramları özümseyebilme ve bu kavramları ilişkilendirebilme. |
4 |
2) |
Temel matematiksel beceriler (problem çözme, akıl yürütme, ilişkilendirme, genelleme) ve bu becerilere dayalı yetenekler edinebilme. (Rasyonel düşünme tekniği kazandırabilme) |
4 |
3) |
Eleştirel ve yaratıcı düşünmenin ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve tekniklerle etkinlikler düzenleyebilme. |
4 |
4) |
Çalışma hayatı ve sosyal yaşam ile ilgili konularda bireysel ve takım çalışmaları yapabilme. |
2 |
5) |
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve konulara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. |
2 |
6) |
Matematiksel bilgi birikimlerini teknolojide kullanabilme. |
3 |
7) |
Gerçek dünya problemlerinde Matematiksel prensipleri uygulayabilme. |
4 |
8) |
Farklı disiplinlerin yaklaşım ve bilgilerini Matematikte kullanabilme. |
4 |
9) |
Matematik alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgulayabilme, çözüm yöntemi geliştirebilme, çözebilme, sonuçları değerlendirebilme ve gerektiğinde uygulayabilme. |
4 |
10) |
Soyut düşünce yapısına hakim olarak, somut olaylara bağlayabilme ve çözümleri taşıyabilme, deney tasarlayıp veri toplayarak bilimsel yöntemlerle sonuçları inceleme ve yorumlama. |
2 |
11) |
Yalnız veya bir ekibin elemanı olarak araştırma yapmak, bir projenin ilgili her adımında etkili olmak, karar verme süreçlerine katılmak, zamanı etkili kullanarak proje planlamak ve yürütmek |
3 |
12) |
Kendisini geliştirmek ve matematiğin kullanıldığı alanlarda modelleme yapabilecek seviyede gerekli bilgi birikimini elde etmek. |
2 |