UYGULAMALI MATEMATİK (TÜRKÇE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
FİZ6040 | Katıhal Fiziği II | Güz | 3 | 0 | 3 | 12 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi ÖMER POLAT |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu derste, elektronik yapı ve ilgili malzeme özellik ve fenomenlerine odaklanılarak, katı maddelerin temel betimlenmesi izah edilir ve bu betimleme için gerekli olan temel kavram ve yöntemlerin kapsamlı bir incelemesi sağlanır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler: 1-Teorik ve deneysel çalışmalarda katıhal fiziği terminolojisini kullanır. 2-Katıların özelliklerini elektronik yapıları açısından açıklar. 3-Malzeme fenomenleri hakkındaki deneysel bulguları yorumlar. 4-Farklı disiplinlerin yaklaşım ve bilgilerini kullanabilirler. |
Bu derste Metallerin Serbest Elektron Modeli,Periyodik Kristal Potansiyelinde Elektronlar,Bant Yapısı,Yarıiletkenlerin Elektronik Yapısı, Katıların Optik Özellikleri, Dış Alanların Etkisindeki Kristal Elektronları,Titreşen Örgülerde Elektronlar ve Süperiletkenlik öğretilecektir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Metallerin Serbest Elektron Modeli | |
2) | Katı Hamiltoniyeni & Tek Parçacık Yaklaşıklığı | |
3) | Periyodik Kristal Potansiyelinde Elektronlar | |
4) | Bant Yapısı | |
5) | Yarıiletkenlerin Elektronik Yapısı | |
6) | Katıların Optik Özellikleri | |
7) | Katıların optik özellikleri (devam edildi) | |
8) | Dış Alanların Etkisindeki Kristal Elektronları | |
9) | Titreşen Örgülerde Elektronlar | |
10) | Süperiletkenlik: Fenomenolojik Tanımlama | |
11) | Süperiletkenlik: Mikroskopik Teori | |
12) | Proje | |
13) | Proje | |
14) | Proje sunumu |
Ders Notları / Kitaplar: | J. Solyom, Fundamentals of the Physics of Solids: Volume 2: Electronic Properties. Springer, 2009. |
Diğer Kaynaklar: | 1-C. Kittel, Introduction to Solid State Physics (John Wiley & Sons, 2005). 2-E. Kaxiras, Atomic and Electronic Structure of Solids (Cambridge Univetsity Press, Cambridge, 2003). |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 16 |
Küçük Sınavlar | 5 | % 20 |
Ödev | 5 | % 20 |
Projeler | 1 | % 4 |
Ara Sınavlar | 1 | % 8 |
Final | 1 | % 32 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 64 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 36 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 6 | 78 |
Proje | 1 | 15 | 15 |
Ödevler | 5 | 2 | 10 |
Küçük Sınavlar | 5 | 3 | 15 |
Ara Sınavlar | 1 | 19 | 19 |
Final | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü | 200 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematik ile ilgili kavramları özümseyebilme ve bu kavramları ilişkilendirebilme. | |
2) | Temel matematiksel beceriler (problem çözme, akıl yürütme, ilişkilendirme, genelleme) ve bu becerilere dayalı yetenekler edinebilme. (Rasyonel düşünme tekniği kazandırabilme) | |
3) | Eleştirel ve yaratıcı düşünmenin ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve tekniklerle etkinlikler düzenleyebilme. | |
4) | Çalışma hayatı ve sosyal yaşam ile ilgili konularda bireysel ve takım çalışmaları yapabilme. | |
5) | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve konulara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. | |
6) | Matematiksel bilgi birikimlerini teknolojide kullanabilme. | |
7) | Gerçek dünya problemlerinde Matematiksel prensipleri uygulayabilme. | |
8) | Farklı disiplinlerin yaklaşım ve bilgilerini Matematikte kullanabilme. | |
9) | Matematik alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgulayabilme, çözüm yöntemi geliştirebilme, çözebilme, sonuçları değerlendirebilme ve gerektiğinde uygulayabilme. | |
10) | Gerçek dünya problemlerinde Matematiksel prensipleri uygulayabilme. | |
11) | Yalnız veya bir ekibin elemanı olarak araştırma yapmak, bir projenin ilgili her adımında etkili olmak, karar verme süreçlerine katılmak, zamanı etkili kullanarak proje planlamak ve yürütmek. | |
12) | Kendisini geliştirmek ve matematiğin kullanıldığı alanlarda modelleme yapabilecek seviyede gerekli bilgi birikimini elde etmek. |