Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Sensör ve Transduserler Giriş |
|
2) |
Sensörler, Sinyaller, Sistemler, Sınıflandırılmaları, Ölçüm Birimleri |
|
3) |
Sensör Karakteristikleri; Transfer Fonksiyonu;, Doğruluk Duyarlık Tekrarlanabilirlik, Kalibrasyon, Çözünürlük, doyum, çevre faktörle, güvenirlik, hata, uygulama karakteristikleri |
|
4) |
Algılamanın Fiziksel Karakteristikleri; Elektrik yükü, Alan ve Potansiyel; kapasitans, manyetizma,Induction, Resistans, Piezoelektrik etki, Pyroelektrik etki,Hall etkisi, Seebeck ve Peltier etkileri; ses dalgaları, Sıcaklık ve malzemenin ısıl özellikleri; Işık; |
|
5) |
Sensörlerin Optik bileşenleri; Radyometri, fotometri, Optik lif ve dalga klavuzları; Isıl soğurma için kaplamalar; Interferometre |
|
6) |
Arayüz elektronik devreleri; Sensör çıkış/Arayüz elektroniği giriş karakteristikleri; Yükselteçler; Uyarma devreleri; Osilatörler; AD/DA dönüştürücüler ; doğrudan digitize eden sistemler; oransal devreler köprü devreleri Sensörlerde ve devrelerde gürültü |
|
7) |
Sıcaklık Sensörleri; Termoresistif sensörler; Termoelektrik kontakt sensörleri; Yarıiletken pn eklem semsörleri; |
|
8) |
Sıcaklık sensörleri (devam edildi) |
|
9) |
Sıcaklık sensörleri; Optik sıcaklık sensörleri; Akustik sıcaklık sensörleri; Piezo elektrik sıcaklık sensörleri |
|
10) |
Kimyasal Sensörler; karakteristikleri; algılama mekanizmalarına göre sınıflandırılmaları; |
|
11) |
Kimyasal Sensörler; algılayıcı malzemelere göre sınıflandırılmaları Örüntü tanıma yöntemleri;
elektronik burun |
|
12) |
Sensör Malzemeleri
|
|
13) |
Sensör Teknolojileri |
|
14) |
Öğrenci Konu Sunum |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Matematik ile ilgili kavramları özümseyebilme ve bu kavramları ilişkilendirebilme. |
3 |
2) |
Temel matematiksel beceriler (problem çözme, akıl yürütme, ilişkilendirme, genelleme) ve bu becerilere dayalı yetenekler edinebilme. (Rasyonel düşünme tekniği kazandırabilme) |
4 |
3) |
Eleştirel ve yaratıcı düşünmenin ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve tekniklerle etkinlikler düzenleyebilme. |
4 |
4) |
Çalışma hayatı ve sosyal yaşam ile ilgili konularda bireysel ve takım çalışmaları yapabilme. |
4 |
5) |
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve konulara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. |
2 |
6) |
Matematiksel bilgi birikimlerini teknolojide kullanabilme. |
2 |
7) |
Gerçek dünya problemlerinde Matematiksel prensipleri uygulayabilme. |
5 |
8) |
Farklı disiplinlerin yaklaşım ve bilgilerini Matematikte kullanabilme. |
5 |
9) |
Matematik alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgulayabilme, çözüm yöntemi geliştirebilme, çözebilme, sonuçları değerlendirebilme ve gerektiğinde uygulayabilme. |
5 |
10) |
Soyut düşünce yapısına hakim olarak, somut olaylara bağlayabilme ve çözümleri taşıyabilme, deney tasarlayıp veri toplayarak bilimsel yöntemlerle sonuçları inceleme ve yorumlama. |
5 |
11) |
Yalnız veya bir ekibin elemanı olarak araştırma yapmak, bir projenin ilgili her adımında etkili olmak, karar verme süreçlerine katılmak, zamanı etkili kullanarak proje planlamak ve yürütmek |
4 |
12) |
Kendisini geliştirmek ve matematiğin kullanıldığı alanlarda modelleme yapabilecek seviyede gerekli bilgi birikimini elde etmek. |
5 |