MATEMATİK (TÜRKÇE, DOKTORA)
Doktora TYYÇ: 8. Düzey QF-EHEA: 3. Düzey EQF-LLL: 8. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
FİZ6035 Fizikte Bilgisayar Uygulamaları Güz
Bahar
3 0 3 12
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Turkish
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. SARPER ÖZHARAR
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Açık kaynak kodlu bilgisayar programlarını kullanarak öğrencilerin tezlerinde, teorik derslerde yaptıkları teorik hesaplamalar ve laboratuvardaki cihazların kontrol edilmesi için kullanılan programlar ve algoritmalar geliştirilmesi.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1- Çalışma konusuna göre sayisal programlama dillerinden veya paket programların birini veya sembolik paket programlarindan birini kullanır
2- teorik derslerde yaptıkları teorik hesaplamalar ve laboratuvardaki cihazların kontrol edilmesi için kullanılan programlar ve algoritmalar geliştirir
3- Projesinde kullanacağı algoritmaları ve bu dillerden birini kullanarak algoritmasını gerçekleştirir
4- Dönem projesini bir rapor halinde sunabilir

Dersin İçeriği

Algoritmalar,
Benzetim,
Bilgisayar kodları

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Proje konularının belirlenmesi Programlama dillerine giriş.
2) Proje konularının belirlenmesi Projede kullanılacak dillin anlatılması.
3) Proje konularının belirlenmesi Projede kullanılacak dillin anlatılması.
4) Proje konularının belirlenmesi Projede kullanılacak dillin anlatılması.
5) Proje konularının belirlenmesi Projede kullanılacak dillin anlatılması.
6) Proje öneri raporlarının sunulması.
7) Proje gerçekleştirme çalışmaları
8) Proje gerçekleştirme çalışmaları
9) Proje gerçekleştirme çalışmaları
10) Proje gerçekleştirme çalışmaları
11) Proje gerçekleştirme çalışmaları
12) Proje gerçekleştirme çalışmaları
13) Proje gerçekleştirme çalışmaları
14) Proje raporlarının sunulması.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: maxima: "http://maxima.sourceforge.net/",
octave: http://www.octave.org/",
scilab: "http://www.scilab.org/",
freemat: "http://freemat.sourceforge.net/",
Zonnon: "http://zoonon.ethz.ch/",
Oberon: "http://www.ocp.inf.ethz.ch/wiki/",
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 10
Sunum 1 % 20
Projeler 1 % 50
Final 1 % 20
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 30
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 70
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 6 84
Proje 1 28 28
Final 1 46 46
Toplam İş Yükü 200

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Matematik ile ilgili kavramları özümseyebilme ve bu kavramları ilişkilendirebilme. 3
2) Temel matematiksel beceriler (problem çözme, akıl yürütme, ilişkilendirme, genelleme) ve bu becerilere dayalı yetenekler edinebilme. (Rasyonel düşünme tekniği kazandırabilme) 4
3) Eleştirel ve yaratıcı düşünmenin ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve tekniklerle etkinlikler düzenleyebilme. 3
4) Çalışma hayatı ve sosyal yaşam ile ilgili konularda bireysel ve takım çalışmaları yapabilme. 3
5) Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve konulara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. 4
6) Matematiksel bilgi birikimlerini teknolojide kullanabilme. 5
7) Gerçek dünya problemlerinde Matematiksel prensipleri uygulayabilme. 4
8) Farklı disiplinlerin yaklaşım ve bilgilerini Matematikte kullanabilme. 5
9) Matematik alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgulayabilme, çözüm yöntemi geliştirebilme, çözebilme, sonuçları değerlendirebilme ve gerektiğinde uygulayabilme. 4
10) Soyut düşünce yapısına hakim olarak, somut olaylara bağlayabilme ve çözümleri taşıyabilme, deney tasarlayıp veri toplayarak bilimsel yöntemlerle sonuçları inceleme ve yorumlama. 4
11) Yalnız veya bir ekibin elemanı olarak araştırma yapmak, bir projenin ilgili her adımında etkili olmak, karar verme süreçlerine katılmak, zamanı etkili kullanarak proje planlamak ve yürütmek 4
12) Kendisini geliştirmek ve matematiğin kullanıldığı alanlarda modelleme yapabilecek seviyede gerekli bilgi birikimini elde etmek. 5