MATEMATİK (TÜRKÇE, DOKTORA) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
FİZ6033 | İnce Film Fiziği | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 12 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Turkish |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi ÖMER POLAT |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | İnce filmler büyütme teknikleri, ince filmleri incelenme teknikleri ve ince filmlerin teknelojik uygulamaları ile ilgili temel bilgileri öğretmek |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1-İleri düzey Fizik kavramlarını tanımlamak ve uygulamak 2-Fizik prensiplerini gerçek hayata uygulamak 3-Bilimsel bilgiye ulaşmak 4-Bağımsız araştırma projelerini tasarlamak ve yürütmek 5-Disiplinlerarası etkileşim bulunan araştırma takımlarında etkin şekilde çalışmak 6-Hızla değişen teknolojik çevreye adapte olabilmek için bilgi ve yetilerini sürekli geliştirmek 7-Mevcut bilgiyi geliştirme yöntemleri bulmak 8-Tez çalışmaları çin gerekli yeni araç ve/veya yazılımların temel prensiplerinin ve uygulamalarını anlamak 9-Araştırma konusu ile ilgili fikir ve bulgularını sözlü ve yazılı olarak etkin şekilde ifade edebilmek 10-Araştırma bulgularını seminer ve konferanslarda savunabilmek |
Bu derste, İnce film büyütme teknikleri,iki boyutlu kristalografi ve elektron difraksiyon teknikleri,Yüzey morfolojisi ve inceleme teknikleri,elektron spekroskopisi teknikleri,ince filmlerin manyetik özelliklerinin incelenmesi öğretilecektir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | İnce film fiziğine giriş | |
2) | İnce film büyütme teknikleri | |
3) | İki boyutlu kristalografi ve elektron difraksiyon teknikleri 1 | |
4) | İki boyutlu kristalografi ve elektron difraksiyon teknikleri 2 | |
5) | Yüzey morfolojisi ve inceleme teknikleri 1 | |
6) | Yüzey morfolojisi ve inceleme teknikleri 2 | |
7) | İnce filmleri incelemede kullanılan elektron spekroskopisi teknikleri 1 | |
8) | İnce filmleri incelemede kullanılan elektron spektroskopisi teknikleri 1 (devam edildi) | |
9) | İnce filmleri incelemede kullanılan elektron spekroskopisi teknikleri 2 | |
10) | İnce filmleirn manyetik özelliklerinin gözden geçirilmesi | |
11) | İnce filmlerin manyetik özelliklerinin klasik metodlarla incelenmesi | |
12) | İnce filmlerin manyetik özelliklerinin siklotron ışıması teknikleri kullanılarak incelenmesi | |
13) | Teknolojik uygulamara örnekler | |
14) | İnce film konusunda öğrenci seminerleri |
Ders Notları / Kitaplar: | Surface Science An Introduction K. Oura, V.G. Lifshit, A.A. Saranin, A.V. Zotov, M. Katayama Practical guide to magnetic circular dichroism spectroscopy, W. Roy Mason Core level spectroscopy of solids, Frank de Groot, Akio Kotani |
Diğer Kaynaklar: | Ultrathin magnetic structures, (An Introduction to the Electronic, Magnetic and Structural Properties, J.A.C. Bland, B. Heinrich Materials science of thin films (deposition & structure), Milton Ohring, Surface crystallography (an introduaction to Low Energy Electron Diffraction), L.J. Clarke Surface and Thin Film Analysis, H. Bubert, H. Jenett, |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 2 | % 10 |
Ödev | 4 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 12 | 3 | 36 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 5 | 70 |
Ödevler | 4 | 10 | 40 |
Küçük Sınavlar | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınavlar | 1 | 17 | 17 |
Final | 1 | 23 | 23 |
Toplam İş Yükü | 200 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematik ile ilgili kavramları özümseyebilme ve bu kavramları ilişkilendirebilme. | 3 |
2) | Temel matematiksel beceriler (problem çözme, akıl yürütme, ilişkilendirme, genelleme) ve bu becerilere dayalı yetenekler edinebilme. (Rasyonel düşünme tekniği kazandırabilme) | 4 |
3) | Eleştirel ve yaratıcı düşünmenin ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve tekniklerle etkinlikler düzenleyebilme. | 4 |
4) | Çalışma hayatı ve sosyal yaşam ile ilgili konularda bireysel ve takım çalışmaları yapabilme. | |
5) | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve konulara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. | 2 |
6) | Matematiksel bilgi birikimlerini teknolojide kullanabilme. | 2 |
7) | Gerçek dünya problemlerinde Matematiksel prensipleri uygulayabilme. | 5 |
8) | Farklı disiplinlerin yaklaşım ve bilgilerini Matematikte kullanabilme. | 5 |
9) | Matematik alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgulayabilme, çözüm yöntemi geliştirebilme, çözebilme, sonuçları değerlendirebilme ve gerektiğinde uygulayabilme. | 5 |
10) | Soyut düşünce yapısına hakim olarak, somut olaylara bağlayabilme ve çözümleri taşıyabilme, deney tasarlayıp veri toplayarak bilimsel yöntemlerle sonuçları inceleme ve yorumlama. | 5 |
11) | Yalnız veya bir ekibin elemanı olarak araştırma yapmak, bir projenin ilgili her adımında etkili olmak, karar verme süreçlerine katılmak, zamanı etkili kullanarak proje planlamak ve yürütmek | 4 |
12) | Kendisini geliştirmek ve matematiğin kullanıldığı alanlarda modelleme yapabilecek seviyede gerekli bilgi birikimini elde etmek. | 5 |