MATEMATİK (TÜRKÇE, DOKTORA)
Doktora TYYÇ: 8. Düzey QF-EHEA: 3. Düzey EQF-LLL: 8. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
FİZ6031 Laserler ve Uygulamaları Güz
Bahar
3 0 3 12
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Turkish
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. SARPER ÖZHARAR
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Lazerlerin teorik çalışma prensiplerinin anlatılması ve farklı lazerlerin işleyiş ve tasarımlarının gösterilmesi, belirli lazer uygulamaları ve bu uygulamalara yönelik geliştirilmelerin anlatılması

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1- Lazerlerin çalışma prensiplerini, ışık ve madde etkileşimleri açısından tanımlama
2- Farklı lazer kaynaklarının ve farklı çalışma modlarını açıklayabilme
3- örnek bir lazer ovuğunu tasarlayabilme
4- çeşitli lazer uygulamalarını örneklerle anlama ve her uygulama için ayrı lazer tasarımlarını öğrenme

Dersin İçeriği

ışık ve ışık kaynakları, lazer teorisi ve çalışma prensipleri, farklı lazer çeşitleri, lazer uygulamaları

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Elektromanyetik Dalgalar ve Geometrik Optik
2) Gaussian Işınlar ve ABCD Matrisleri
3) Lazer Kovukları ve ABCD Matrisleri
4) Lazer Kovuk Dizaynı
5) Klasik Işık-Madde Etkileşimi
6) Kuantum Işık-Madde Etkileşimi
7) Lazer Teorisi
8) Lazer Teorisi (devam)
9) Doğrusal Olmayan Optik
10) Mod-Kilitleme ve Q-Anahtarlama
11) Katı Hal Lazerler
12) Yarı-İletken Lazerler ve Gaz Laserler
13) Telekomünikasyon Lazer Uygulamaları
14) Tıbbi ve Askeri Lazer Uygulamaları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Photonics and Laser Engineering, Alphan Sennaroğlu, 2010, 978-0-07-160608-0
Diğer Kaynaklar: Laser Fundamentals, William Silfvast, 1996, 0-521-55424-1

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 6 84
Ara Sınavlar 1 28 28
Final 1 46 46
Toplam İş Yükü 200

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Matematik ile ilgili kavramları özümseyebilme ve bu kavramları ilişkilendirebilme. 3
2) Temel matematiksel beceriler (problem çözme, akıl yürütme, ilişkilendirme, genelleme) ve bu becerilere dayalı yetenekler edinebilme. (Rasyonel düşünme tekniği kazandırabilme) 4
3) Eleştirel ve yaratıcı düşünmenin ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve tekniklerle etkinlikler düzenleyebilme. 4
4) Çalışma hayatı ve sosyal yaşam ile ilgili konularda bireysel ve takım çalışmaları yapabilme. 2
5) Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve konulara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. 2
6) Matematiksel bilgi birikimlerini teknolojide kullanabilme. 5
7) Gerçek dünya problemlerinde Matematiksel prensipleri uygulayabilme. 5
8) Farklı disiplinlerin yaklaşım ve bilgilerini Matematikte kullanabilme. 5
9) Matematik alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgulayabilme, çözüm yöntemi geliştirebilme, çözebilme, sonuçları değerlendirebilme ve gerektiğinde uygulayabilme. 5
10) Soyut düşünce yapısına hakim olarak, somut olaylara bağlayabilme ve çözümleri taşıyabilme, deney tasarlayıp veri toplayarak bilimsel yöntemlerle sonuçları inceleme ve yorumlama. 5
11) Yalnız veya bir ekibin elemanı olarak araştırma yapmak, bir projenin ilgili her adımında etkili olmak, karar verme süreçlerine katılmak, zamanı etkili kullanarak proje planlamak ve yürütmek 4
12) Kendisini geliştirmek ve matematiğin kullanıldığı alanlarda modelleme yapabilecek seviyede gerekli bilgi birikimini elde etmek. 5