MATEMATİK (TÜRKÇE, DOKTORA) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
FİZ6030 | Manyetik Malzemeler | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 12 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Turkish |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. LÜTFİ ARDA |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Öğrencilere manyetizmanın kaynağının, manyetizma çeşitlerinin, manyetik malzemelerin teknolojik uygulamalarının öğretilmesi amaçlanmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1-Manyetik malzemeleri birbirinden ayırt edebilir. 2-Manyetizmanın kaynağını açıklayabilir. 3-Manyetizmaya dayalı teknolojik cihazların çalışma prensibinden faydalanabilir. |
Bu derste, Diamanyetizma , Paramanyetizma ,Ferromanyetizma , Ferromanyetizma , Ferromanyetizma ,Antiferromanyetizma ,Ferimanyetizma , Süperferromanyetizma ,Manyetik Anizotropiler ve Manyetik Domenler öğretilecek. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Manyetizma Hakkında Genel Bilgiler | |
2) | Diamanyetizma | |
3) | Paramanyetizma | |
4) | Paramanyetizma | |
5) | Paramanyetizma | |
6) | Ferromanyetizma | |
7) | Ferromanyetisma | |
8) | Ferromanyetisma | |
9) | Ferromanyetizma (devam edildi) | |
10) | Antiferromanyetizma | |
11) | Ferimanyetizma | |
12) | Süperferromanyetizma | |
13) | Magnetic Anisotropies | |
14) | Manyetik Domenler, teknolojik uygulamalar |
Ders Notları / Kitaplar: | 1- B. Cullity, Introduction to Magnetic Materials. Boston: Addison-Wesley, 1972. ISBN: 9780201012187 |
Diğer Kaynaklar: | 1-Charles Kittel, Introduction to Solid State Physics 2-Soshin Chikazumi, Physics of Ferromagnetism. New York: Oxford University Press, 1997. ISBN: 9780198517764. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 5 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Ödevler | 5 | 12 | 60 |
Ara Sınavlar | 1 | 24 | 24 |
Final | 1 | 32 | 32 |
Toplam İş Yükü | 200 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematik ile ilgili kavramları özümseyebilme ve bu kavramları ilişkilendirebilme. | 3 |
2) | Temel matematiksel beceriler (problem çözme, akıl yürütme, ilişkilendirme, genelleme) ve bu becerilere dayalı yetenekler edinebilme. (Rasyonel düşünme tekniği kazandırabilme) | 4 |
3) | Eleştirel ve yaratıcı düşünmenin ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve tekniklerle etkinlikler düzenleyebilme. | 4 |
4) | Çalışma hayatı ve sosyal yaşam ile ilgili konularda bireysel ve takım çalışmaları yapabilme. | 4 |
5) | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve konulara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. | 2 |
6) | Matematiksel bilgi birikimlerini teknolojide kullanabilme. | 2 |
7) | Gerçek dünya problemlerinde Matematiksel prensipleri uygulayabilme. | 5 |
8) | Farklı disiplinlerin yaklaşım ve bilgilerini Matematikte kullanabilme. | 5 |
9) | Matematik alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgulayabilme, çözüm yöntemi geliştirebilme, çözebilme, sonuçları değerlendirebilme ve gerektiğinde uygulayabilme. | 5 |
10) | Soyut düşünce yapısına hakim olarak, somut olaylara bağlayabilme ve çözümleri taşıyabilme, deney tasarlayıp veri toplayarak bilimsel yöntemlerle sonuçları inceleme ve yorumlama. | 5 |
11) | Yalnız veya bir ekibin elemanı olarak araştırma yapmak, bir projenin ilgili her adımında etkili olmak, karar verme süreçlerine katılmak, zamanı etkili kullanarak proje planlamak ve yürütmek | 4 |
12) | Kendisini geliştirmek ve matematiğin kullanıldığı alanlarda modelleme yapabilecek seviyede gerekli bilgi birikimini elde etmek. | 5 |