Bu derste Kristallerde enerji bant yapısı,yalıtkanlar, yarıiletkenler, metaller, Yarıiletkenlerin reel kristal yapısı, Yarıiletkenlerde elektron ve hol istatistiği,Yarıiletkenlerde iletkenlik etkileri, Siklotron rezonans, plazma frekansı , Yarıiletkenlerde Hall efekti, Yarıiletkenlerin optik özellikleri, Yarıiletkenlerde fotoiletkenlik modelleri , Yarıiletkenlerde sıcaklıkla uyarılmış akım , Ekzitonlar: Frenkel ve Vanye-Mott ekzitonları , Yarıiletkenlerde fononlar, Raman efekti , Modern yarıiletken fiziği, Modern yarıiletken fiziği: kuantum Hall efekti, yarıiletken lazerler, fotonik kristaller öğretilecek. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Kristallerde enerji bant yapısı,yalıtkanlar, yarıiletkenler, metaller. |
|
2) |
Blokh teoremi, yasak bant, etkin kutle |
|
3) |
Yarıiletkenlerin reel kristal yapısı: noktasal ve lineer defektler, donorlar ve akseptorlar |
|
4) |
Yarıiletkenlerde elektron ve hol istatistiği |
|
5) |
Yarıiletkenlerde iletkenlik etkileri, Om kanunu,iletkenlik |
|
6) |
Mobilite, elektron-fonon etkileşmesi |
|
7) |
Siklotron rezonans, plazma frekansı |
|
8) |
Yarıiletkenlerde Hall efekti |
|
9) |
Optical transitions in semiconductors:direct and indirect transitions. |
|
10) |
Yarıiletkenlerde fotoiletkenlik modelleri,
Yarıiletkenlerde sıcaklıkla uyarılmış akım ( thermally stimulated current) |
|
11) |
Ekzitonlar: Frenkel ve Vanye-Mott ekzitonları |
|
12) |
Yarıiletkenlerde fononlar, Raman efekti |
|
13) |
Modern yarıiletken fiziği: kuantum Hall efekti, yarıiletken lazerler, fotonik kristaller |
|
14) |
Modern yarıiletken fiziği: kuantum Hall efekti, yarıiletken lazerler, fotonik kristaller |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Matematik ile ilgili kavramları özümseyebilme ve bu kavramları ilişkilendirebilme. |
3 |
2) |
Temel matematiksel beceriler (problem çözme, akıl yürütme, ilişkilendirme, genelleme) ve bu becerilere dayalı yetenekler edinebilme. (Rasyonel düşünme tekniği kazandırabilme) |
4 |
3) |
Eleştirel ve yaratıcı düşünmenin ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve tekniklerle etkinlikler düzenleyebilme. |
4 |
4) |
Çalışma hayatı ve sosyal yaşam ile ilgili konularda bireysel ve takım çalışmaları yapabilme. |
4 |
5) |
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve konulara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. |
2 |
6) |
Matematiksel bilgi birikimlerini teknolojide kullanabilme. |
2 |
7) |
Gerçek dünya problemlerinde Matematiksel prensipleri uygulayabilme. |
5 |
8) |
Farklı disiplinlerin yaklaşım ve bilgilerini Matematikte kullanabilme. |
5 |
9) |
Matematik alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgulayabilme, çözüm yöntemi geliştirebilme, çözebilme, sonuçları değerlendirebilme ve gerektiğinde uygulayabilme. |
5 |
10) |
Soyut düşünce yapısına hakim olarak, somut olaylara bağlayabilme ve çözümleri taşıyabilme, deney tasarlayıp veri toplayarak bilimsel yöntemlerle sonuçları inceleme ve yorumlama. |
5 |
11) |
Yalnız veya bir ekibin elemanı olarak araştırma yapmak, bir projenin ilgili her adımında etkili olmak, karar verme süreçlerine katılmak, zamanı etkili kullanarak proje planlamak ve yürütmek |
4 |
12) |
Kendisini geliştirmek ve matematiğin kullanıldığı alanlarda modelleme yapabilecek seviyede gerekli bilgi birikimini elde etmek. |
5 |