Bu derste, Vektör analizi ve temel klasik alanlar kavramları, Elektrostatikte iş ve enerji, Laplace denkleminin çözümleri ve görüntü yük yöntemi , Değişkenlere ayırma ve multipol açılımı,Madde içinde elektrik alanlar, Elektrik polarizasyon ve polarize olmuş cismin alanı, Elektrik yerdeğiştirme D kavramı, lineer dielektrikler, Manetostatik. Lorentz ve Biot-Sawart yasaları, Magnetik alanın diverjans ve rotasyoneli, elektrik ve magnetik alanların benzerlik ve farklılıkları, Vektör potansiyel , Madde içinde magnetik alanlar, Magnetizasyon ve magnetizasyonu olan cismin oluşturduğu alan, Magnetik malzemeler, lineer ve lineer olmayan ortamlar, Elektrodinamik, Elektromagnetik indüksiyon, Maxwell denklemleri öğretilecek. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Vektör analizi ve temel klasik alanlar kavramları. |
|
2) |
Elektrostatik |
|
3) |
Elektrostatikte iş ve enerji, iletkenler. |
|
4) |
Laplace denkleminin çözümleri ve görüntü yük yöntemi |
|
5) |
Değişkenlere ayırma ve multipol açılımı |
|
6) |
Madde içinde elektrik alanlar. Elektrik polarizasyon ve polarize olmuş cismin alanı. |
|
7) |
Elektrik yerdeğiştirme D kavramı, lineer dielektrikler. |
|
8) |
Manetostatik. Lorentz be Biot-Sawart yasaları. |
|
9) |
Magnetik alanın diverjans ve rotasyoneli, elektrik ve magnetik alanların benzerlik ve farklılıkları. Vektör potansiyel. |
|
10) |
Madde içinde magnetik alanlar. Magnetizasyon ve magnetizasyonu olan cismin oluşturduğu alan. |
|
11) |
H alanı. Magnetik malzemeler, lineer ve lineer olmayan ortamlar. |
|
12) |
Elektrodinamik. Elektromotor kuvvet. |
|
13) |
Elektromagnetik indüksiyon. |
|
14) |
Maxwell denklemleri |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Matematik ile ilgili kavramları özümseyebilme ve bu kavramları ilişkilendirebilme. |
|
2) |
Temel matematiksel beceriler (problem çözme, akıl yürütme, ilişkilendirme, genelleme) ve bu becerilere dayalı yetenekler edinebilme. (Rasyonel düşünme tekniği kazandırabilme) |
|
3) |
Eleştirel ve yaratıcı düşünmenin ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve tekniklerle etkinlikler düzenleyebilme. |
|
4) |
Çalışma hayatı ve sosyal yaşam ile ilgili konularda bireysel ve takım çalışmaları yapabilme. |
|
5) |
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve konulara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. |
|
6) |
Matematiksel bilgi birikimlerini teknolojide kullanabilme. |
|
7) |
Gerçek dünya problemlerinde Matematiksel prensipleri uygulayabilme. |
|
8) |
Farklı disiplinlerin yaklaşım ve bilgilerini Matematikte kullanabilme. |
|
9) |
Matematik alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgulayabilme, çözüm yöntemi geliştirebilme, çözebilme, sonuçları değerlendirebilme ve gerektiğinde uygulayabilme. |
|
10) |
Gerçek dünya problemlerinde Matematiksel prensipleri uygulayabilme. |
|
11) |
Yalnız veya bir ekibin elemanı olarak araştırma yapmak, bir projenin ilgili her adımında etkili olmak, karar verme süreçlerine katılmak, zamanı etkili kullanarak proje planlamak ve yürütmek. |
|
12) |
Kendisini geliştirmek ve matematiğin kullanıldığı alanlarda modelleme yapabilecek seviyede gerekli bilgi birikimini elde etmek. |
|