UYGULAMALI MATEMATİK (TÜRKÇE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
FİZ5035 | Klasik Mekanik I | Bahar | 3 | 0 | 3 | 12 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Turkish |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. MUHAMMED AÇIKGÖZ |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok. |
Dersin Amacı: | Klasik mekaniğin kuramlarının anlatılması ve matematiğin mekanik problemlerin çözümünde verimli bir araç olarak kullanılabilmesi. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Mekanik konusunu skaler büyüklüklerle ve en genel koordinat takımında ele alıp inceleme Klasik fiziği Newton yasaları yerine çok daha genel olan Hamiton Prensibi ile yeniden formüle etme Lagrange formülasyonunu değişik fiziksel problemlere uygulama tekniklerini kullanma |
Bu derste Klasik mekaniğin kuramları anlatılacak ve matematiğin mekanik problemlerin çözümünde verimli bir araç olarak kullanılanılması öğretilecektir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Mekaniğin Temel Prensipleri | |
2) | Lagrange Formülasyonu | |
3) | Varvasyon Prensibi ve Lagrange Hareket Denklemleri | |
4) | Varvasyon Prensibi ve Lagrange Hareket Denklemleri | |
5) | Merkezi Kuvvet Problemi | |
6) | Merkezi Kuvvet Problemi | |
7) | Rijid Cisimlerin Kinematiği | |
8) | Rijid Cisimlerin Kinematiği | |
9) | tekrar | |
10) | Rijid Cisimlerin Dinamiği | |
11) | Rijid Cisimlerin Dinamiği | |
12) | Küçük Salınımlar | |
13) | Küçük Salınımlar | |
14) | Tekrar |
Ders Notları / Kitaplar: | H. Goldstein, Classical Mechanics (Addison-Wesley, 1980) |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 5 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 4 | 56 |
Ödevler | 5 | 10 | 50 |
Ara Sınavlar | 1 | 22 | 22 |
Final | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 200 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematik ile ilgili kavramları özümseyebilme ve bu kavramları ilişkilendirebilme. | |
2) | Temel matematiksel beceriler (problem çözme, akıl yürütme, ilişkilendirme, genelleme) ve bu becerilere dayalı yetenekler edinebilme. (Rasyonel düşünme tekniği kazandırabilme) | |
3) | Eleştirel ve yaratıcı düşünmenin ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve tekniklerle etkinlikler düzenleyebilme. | |
4) | Çalışma hayatı ve sosyal yaşam ile ilgili konularda bireysel ve takım çalışmaları yapabilme. | |
5) | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve konulara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. | |
6) | Matematiksel bilgi birikimlerini teknolojide kullanabilme. | |
7) | Gerçek dünya problemlerinde Matematiksel prensipleri uygulayabilme. | |
8) | Farklı disiplinlerin yaklaşım ve bilgilerini Matematikte kullanabilme. | |
9) | Matematik alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgulayabilme, çözüm yöntemi geliştirebilme, çözebilme, sonuçları değerlendirebilme ve gerektiğinde uygulayabilme. | |
10) | Gerçek dünya problemlerinde Matematiksel prensipleri uygulayabilme. | |
11) | Yalnız veya bir ekibin elemanı olarak araştırma yapmak, bir projenin ilgili her adımında etkili olmak, karar verme süreçlerine katılmak, zamanı etkili kullanarak proje planlamak ve yürütmek. | |
12) | Kendisini geliştirmek ve matematiğin kullanıldığı alanlarda modelleme yapabilecek seviyede gerekli bilgi birikimini elde etmek. |