MATEMATİK (TÜRKÇE, DOKTORA) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
MAT6023 | İleri Diferansiyel Geometri I | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 8 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. ERTUĞRUL ÖZDAMAR |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu derste öncelikle, Kahler manifoldlar için temel konular verilecektir. Bunlar, diferansiyel geometri (vektör demetleri ve bağlantıları, eğrilik ve holonomi) ve küresel analiz konularını içermektedir. Ek olarak bu ders, Kompleks manifoldlar üzerinde diferansiyel formlar, vektör alanları ve formlara Laplace ve Hodge operatörleri ile ilgili temel bilgileri içermektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler o Vektör demeti, koneksiyon,eğrilik ve holonomi kavramlarını bilir ve bunlara ilişkin temel hesaplamaları yapabilir. o Kompleks manifoldlar üzerindeki vektör alanları ve formlara ilişkin işlemleri kurgulayıp yapabilir. o Global analizin temel teoremlerini uygulayabilir. o Diferensiyel formlar ve bunlar üzerinde Laplace ve Hodge operatörlerini gerektiği gibi kullanabilir. |
Vektör demetleri ve koneksiyonlar Eğrilik ve holonomi Global analiz Diferensiyel formlar ve bunlar üzerinde Laplace ve Hodge operatorleri Compleks manifoldlar üzerindeki vector alanları ve formlar üzerinde Laplace ve Hodge operatorleri |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Vektör demetleri ve koneksiyonlar | |
2) | Vektör demetleri ve koneksiyonlar | |
3) | Vektör demetleri ve koneksiyonlar | |
4) | Eğrilik ve holonomi | |
5) | Eğrilik ve holonomi | |
6) | Eğrilik ve holonomi | |
7) | Global analiz | |
8) | Global analiz | |
9) | Global analiz | |
10) | Diferensiyel formlar ve bunlar üzerinde Laplace ve Hodge operatorleri | |
11) | Diferensiyel formlar ve bunlar üzerinde Laplace ve Hodge operatorleri | |
12) | Diferensiyel formlar ve bunlar üzerinde Laplace ve Hodge operatorleri | |
13) | Diferensiyel formlar ve bunlar üzerinde Laplace ve Hodge operatorleri | |
14) | Kompleks manifoldlar üzerindeki vektör alanları ve formlar üzerinde Laplace ve Hodge operatorleri |
Ders Notları / Kitaplar: | Lectures on Kahler Manifolds,3-03719-025-6,W. Ballmann, 2006 |
Diğer Kaynaklar: | . |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Ödev | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 35 |
Final | 1 | % 45 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 55 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 45 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 3 | 30 | 90 |
Ödevler | 1 | 20 | 20 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 192 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematik ile ilgili kavramları özümseyebilme ve bu kavramları ilişkilendirebilme. | 5 |
2) | Temel matematiksel beceriler (problem çözme, akıl yürütme, ilişkilendirme, genelleme) ve bu becerilere dayalı yetenekler edinebilme. (Rasyonel düşünme tekniği kazandırabilme) | 5 |
3) | Eleştirel ve yaratıcı düşünmenin ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve tekniklerle etkinlikler düzenleyebilme. | 5 |
4) | Çalışma hayatı ve sosyal yaşam ile ilgili konularda bireysel ve takım çalışmaları yapabilme. | |
5) | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve konulara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. | 5 |
6) | Matematiksel bilgi birikimlerini teknolojide kullanabilme. | 3 |
7) | Gerçek dünya problemlerinde Matematiksel prensipleri uygulayabilme. | 3 |
8) | Farklı disiplinlerin yaklaşım ve bilgilerini Matematikte kullanabilme. | 3 |
9) | Matematik alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgulayabilme, çözüm yöntemi geliştirebilme, çözebilme, sonuçları değerlendirebilme ve gerektiğinde uygulayabilme. | 5 |
10) | Soyut düşünce yapısına hakim olarak, somut olaylara bağlayabilme ve çözümleri taşıyabilme, deney tasarlayıp veri toplayarak bilimsel yöntemlerle sonuçları inceleme ve yorumlama. | 4 |
11) | Yalnız veya bir ekibin elemanı olarak araştırma yapmak, bir projenin ilgili her adımında etkili olmak, karar verme süreçlerine katılmak, zamanı etkili kullanarak proje planlamak ve yürütmek | 3 |
12) | Kendisini geliştirmek ve matematiğin kullanıldığı alanlarda modelleme yapabilecek seviyede gerekli bilgi birikimini elde etmek. | 3 |