Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Olasılık kuramı tekrarı. Kesikli ve sürekli olasılık dağılımları, beklenen değer, varyans ve daha yüksek momentler, moment ve olasılık üreten fonksiyonlar. |
|
2) |
Tahmin yöntemleri, istatistik kararlar, öncül ve sonsal dağılımlar, eşlenik öncül dağılımlar, rassal toplamlar. |
|
3) |
Bayes tahmin edicileri, hasar fonksiyonları, maksimum olabilirlik ve moment eşleştirme fonksiyonları. |
|
4) |
Nokta tahmin edicilerin özellikleri. Yansız, tutarlı ve etkin tahmin ediciler. Yeterlilik, Cramer Rao teoremi. Maksimum olabilirlik tahmin edicilerin özellikleri. |
|
5) |
Örneklem dağılımları, güvenlik aralıkları, ortalama ve varyansın yansız tahmin edicileri, Fisher bilgi matrisi. |
|
6) |
Hipotez testleri. Uniform en güçlü testelr. Tek ve çift yönlü testler. Olabilirlik oran testleri. |
|
7) |
İki ortalama farkın ölçümü, F dağılımı, Bayes sınama yöntemleri. |
|
8) |
Nitel verileri ve parametrik olmayan yöntemler. Uyumluluk testleri, bağımsızlık ve homojenlik testleri,sağlam kestirim, işaret ve rank testleri.
|
|
9) |
Parametrik olmayan testlere devam. Sıralı istatistikler. |
|
10) |
Lineer modeller, en küçük kareler yöntemi, tek ve çoklu değişkenli lineer regresyon. |
|
11) |
Lineer regresyona devam.Değişken ekleme ve değişken çıkarma yöntemi. Bir örnek çözüm. |
|
12) |
Varyans analizi. |
|
13) |
Simülasyon, bazı dağılımların simülasyonla elde edilmesi, Markov zincirleri, Markov zinciri Monte Carlo yöntemi. |
|
14) |
İstatistik karar verme problemleri. |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Matematik ile ilgili kavramları özümseyebilme ve bu kavramları ilişkilendirebilme. |
|
2) |
Temel matematiksel beceriler (problem çözme, akıl yürütme, ilişkilendirme, genelleme) ve bu becerilere dayalı yetenekler edinebilme. (Rasyonel düşünme tekniği kazandırabilme) |
|
3) |
Eleştirel ve yaratıcı düşünmenin ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve tekniklerle etkinlikler düzenleyebilme. |
|
4) |
Çalışma hayatı ve sosyal yaşam ile ilgili konularda bireysel ve takım çalışmaları yapabilme. |
3 |
5) |
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve konulara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. |
4 |
6) |
Matematiksel bilgi birikimlerini teknolojide kullanabilme. |
3 |
7) |
Gerçek dünya problemlerinde Matematiksel prensipleri uygulayabilme. |
4 |
8) |
Farklı disiplinlerin yaklaşım ve bilgilerini Matematikte kullanabilme. |
5 |
9) |
Matematik alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgulayabilme, çözüm yöntemi geliştirebilme, çözebilme, sonuçları değerlendirebilme ve gerektiğinde uygulayabilme. |
3 |
10) |
Soyut düşünce yapısına hakim olarak, somut olaylara bağlayabilme ve çözümleri taşıyabilme, deney tasarlayıp veri toplayarak bilimsel yöntemlerle sonuçları inceleme ve yorumlama. |
4 |
11) |
Yalnız veya bir ekibin elemanı olarak araştırma yapmak, bir projenin ilgili her adımında etkili olmak, karar verme süreçlerine katılmak, zamanı etkili kullanarak proje planlamak ve yürütmek |
4 |
12) |
Kendisini geliştirmek ve matematiğin kullanıldığı alanlarda modelleme yapabilecek seviyede gerekli bilgi birikimini elde etmek. |
4 |