Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Kompleks sayılar ve kompleks fonksiyonlarda temel kavramlar |
|
2) |
Sayı cisimleri, topolojik kavramlar |
|
3) |
Yakınsak diziler ve seriler, sürekli fonksiyonlar |
|
4) |
Analitiklik ve konformluk |
|
5) |
Yakınsaklık çeşitleri (noktasal, düzgün, lokal düzgün ve kompakt yakınsaklık) |
|
6) |
Kuvvet serilerinin analitikliği ve cebirsel yapıları |
|
7) |
Cauchy Teorisi |
|
8) |
Cauchy Teorisinin uygulamaları |
|
9) |
Konform dönüşümler |
|
10) |
Harmonik fonksiyonların uygulamaları |
|
11) |
Laurent ve Fourier serileri |
|
12) |
Laurent serilerinin uygulamaları |
|
13) |
Rezidü Hesabı |
|
14) |
Rezidü hesabı |
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Başarır, Metin; “Kompleks Değişkenli Fonksiyonlar Teorisi”, Sakarya Kitabevi, 2002, Sakarya. |
Diğer Kaynaklar: |
Başkan, Turgut; “Kompleks Fonksiyonlar Teorisi”,Uludağ Üni.Yay., 1996, Bursa.
Paliouras, John D.; “Complex variables for scientist and engineers”, Macmillan, 1990, New York.
Bak, Joseph, Donald J.Newman; Complex Analysis, Springer-Verlag, 1982. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Matematik ile ilgili kavramları özümseyebilme ve bu kavramları ilişkilendirebilme. |
5 |
2) |
Temel matematiksel beceriler (problem çözme, akıl yürütme, ilişkilendirme, genelleme) ve bu becerilere dayalı yetenekler edinebilme. (Rasyonel düşünme tekniği kazandırabilme) |
5 |
3) |
Eleştirel ve yaratıcı düşünmenin ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve tekniklerle etkinlikler düzenleyebilme. |
5 |
4) |
Çalışma hayatı ve sosyal yaşam ile ilgili konularda bireysel ve takım çalışmaları yapabilme. |
3 |
5) |
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve konulara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. |
4 |
6) |
Matematiksel bilgi birikimlerini teknolojide kullanabilme. |
|
7) |
Gerçek dünya problemlerinde Matematiksel prensipleri uygulayabilme. |
4 |
8) |
Farklı disiplinlerin yaklaşım ve bilgilerini Matematikte kullanabilme. |
|
9) |
Matematik alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgulayabilme, çözüm yöntemi geliştirebilme, çözebilme, sonuçları değerlendirebilme ve gerektiğinde uygulayabilme. |
5 |
10) |
Soyut düşünce yapısına hakim olarak, somut olaylara bağlayabilme ve çözümleri taşıyabilme, deney tasarlayıp veri toplayarak bilimsel yöntemlerle sonuçları inceleme ve yorumlama. |
|
11) |
Yalnız veya bir ekibin elemanı olarak araştırma yapmak, bir projenin ilgili her adımında etkili olmak, karar verme süreçlerine katılmak, zamanı etkili kullanarak proje planlamak ve yürütmek |
4 |
12) |
Kendisini geliştirmek ve matematiğin kullanıldığı alanlarda modelleme yapabilecek seviyede gerekli bilgi birikimini elde etmek. |
4 |