Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Temel kavramlar, noktasal kümeler hakkında önemli teoremler |
|
2) |
Sayılabilirlik |
|
3) |
Ölçü teorisi |
|
4) |
Ölçü teorisi (devam edildi) |
|
5) |
Ölçüsü sıfır olan kümeler |
|
6) |
Lusin, Egoroff ve Lebesgue teoremleri. |
|
7) |
Ölçülemeyen kümeler. |
|
8) |
Ölçülebilir fonksiyonlar |
|
9) |
Ölçülebilir fonksiyonlara devam edildi. |
|
10) |
Riemann integrali, Lebesgue teorisinin uygulamaları. |
|
11) |
Riemann integrali, Lebesgue teorisinin uygulamaları. |
|
12) |
Ölçü ve integralin genel teorileri |
|
13) |
Ölçü ve integralin genel teorileri |
|
14) |
Ölçü ve integralin genel teorileri (devam edildi) |
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Gerald B. Folland, Real Analysis: Modern Techniques and Their Applications, 1999, Wiley Publications. |
Diğer Kaynaklar: |
H. L. Royden, Real Analysis, 1988, Prentice-Hall, Inc.
So Bon Chae, Lebesgue integration, 1998, Springer Verlag.
A. N. Kolmogorov, S. V. Fomin, Introductory Real Analysis 2000, Dover Publications.
Paul R. Halmos, Measure Theory, 1978, Springer Verlag.
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Matematik ile ilgili kavramları özümseyebilme ve bu kavramları ilişkilendirebilme. |
5 |
2) |
Temel matematiksel beceriler (problem çözme, akıl yürütme, ilişkilendirme, genelleme) ve bu becerilere dayalı yetenekler edinebilme. (Rasyonel düşünme tekniği kazandırabilme) |
5 |
3) |
Eleştirel ve yaratıcı düşünmenin ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve tekniklerle etkinlikler düzenleyebilme. |
5 |
4) |
Çalışma hayatı ve sosyal yaşam ile ilgili konularda bireysel ve takım çalışmaları yapabilme. |
4 |
5) |
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve konulara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. |
4 |
6) |
Matematiksel bilgi birikimlerini teknolojide kullanabilme. |
4 |
7) |
Gerçek dünya problemlerinde Matematiksel prensipleri uygulayabilme. |
4 |
8) |
Farklı disiplinlerin yaklaşım ve bilgilerini Matematikte kullanabilme. |
4 |
9) |
Matematik alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgulayabilme, çözüm yöntemi geliştirebilme, çözebilme, sonuçları değerlendirebilme ve gerektiğinde uygulayabilme. |
4 |
10) |
Soyut düşünce yapısına hakim olarak, somut olaylara bağlayabilme ve çözümleri taşıyabilme, deney tasarlayıp veri toplayarak bilimsel yöntemlerle sonuçları inceleme ve yorumlama. |
4 |
11) |
Yalnız veya bir ekibin elemanı olarak araştırma yapmak, bir projenin ilgili her adımında etkili olmak, karar verme süreçlerine katılmak, zamanı etkili kullanarak proje planlamak ve yürütmek |
4 |
12) |
Kendisini geliştirmek ve matematiğin kullanıldığı alanlarda modelleme yapabilecek seviyede gerekli bilgi birikimini elde etmek. |
5 |