MATEMATİK (TÜRKÇE, DOKTORA)
Doktora TYYÇ: 8. Düzey QF-EHEA: 3. Düzey EQF-LLL: 8. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
MAT6007 Kodlama Teorisi Güz
Bahar
3 0 3 8
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Turkish
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. SÜREYYA AKYÜZ
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Hata düzeltme kodlarının temellerini ve hata kontrol sistemlerinin tasarımında nasıl uygulanabildiğini öğrenmek.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Herhangi bir kodun temel parametrelerini elde eder.

Yinelemeli kod çözme tekniklerini ve bunların turbo kodlar ve LDPC kodlara uygulamasını tanımlar.

Lineer bir kodun üreteç ve eşlik denetim matrislerini elde eder.

Dersin İçeriği

1. hafta: Hata düzeltme kodlarına giriş
2. hafta: Sonlu cisimler
3. hafta: Sonlu cisimler üzerinde vektör uzayları
4. hafta: Lineer blok kodlar
5. hafta: Hamming kodlar, Reed-Muller kodlar, Golay kod
6. hafta: Döngüsel kodlar
7. hafta: İkili BCH kodlar
8. hafta: Konvolüsyon kodları
9. hafta: Konvolüsyon kodlar, Viterbi algoritması
10. hafta: Vize Haftası
11. hafta: Turbo kodlar
12. hafta: Tubo kodlar, yinelemeli kod çözücü
13. hafta: LDPC kodlar
14. hafta: LDPC kodlar için kod çözücü
15. hafta: Genel tekrar
16. hafta: Final Haftası

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Hata düzeltme kodlarına giriş
2) Sonlu cisimler
3) Sonlu cisimler üzerinde vektör uzayları
4) Lineer blok kodlar
5) Hamming kodlar, Reed-Muller kodlar, Golay kod
6) Döngüsel kodlar
7) İkili BCH kodlar
8) Konvolüsyon kodları
9) Konvolüsyon kodlar, Viterbi algoritması
10) Turbo kodlar
12) Tubo kodlar, yinelemeli kod çözücü
13) LDPC kodlar
14) LDPC kodlar için kod çözücü

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: [1] Error Control Coding, Shu Lin, Daniel J. Costello, Jr.
Diğer Kaynaklar: [1] Theory and practice of Error Control Codes, Richard E. Blahut
[2] Sweeney, P., Error Control Coding: From Theory to Practice, J. Wiley
[3] Gallagher, Information theory and reliable communication, J. Wiley

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 0
Ödev 5 % 15
Projeler 1 % 15
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 45
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 55
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 3 42
Sunum / Seminer 1 1 1
Proje 2 12 24
Ödevler 5 10 50
Ara Sınavlar 1 20 20
Final 1 21 21
Toplam İş Yükü 200

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Matematik ile ilgili kavramları özümseyebilme ve bu kavramları ilişkilendirebilme. 4
2) Temel matematiksel beceriler (problem çözme, akıl yürütme, ilişkilendirme, genelleme) ve bu becerilere dayalı yetenekler edinebilme. (Rasyonel düşünme tekniği kazandırabilme) 4
3) Eleştirel ve yaratıcı düşünmenin ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve tekniklerle etkinlikler düzenleyebilme. 4
4) Çalışma hayatı ve sosyal yaşam ile ilgili konularda bireysel ve takım çalışmaları yapabilme.
5) Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve konulara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. 4
6) Matematiksel bilgi birikimlerini teknolojide kullanabilme. 5
7) Gerçek dünya problemlerinde Matematiksel prensipleri uygulayabilme. 5
8) Farklı disiplinlerin yaklaşım ve bilgilerini Matematikte kullanabilme. 5
9) Matematik alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgulayabilme, çözüm yöntemi geliştirebilme, çözebilme, sonuçları değerlendirebilme ve gerektiğinde uygulayabilme. 5
10) Soyut düşünce yapısına hakim olarak, somut olaylara bağlayabilme ve çözümleri taşıyabilme, deney tasarlayıp veri toplayarak bilimsel yöntemlerle sonuçları inceleme ve yorumlama. 5
11) Yalnız veya bir ekibin elemanı olarak araştırma yapmak, bir projenin ilgili her adımında etkili olmak, karar verme süreçlerine katılmak, zamanı etkili kullanarak proje planlamak ve yürütmek 4
12) Kendisini geliştirmek ve matematiğin kullanıldığı alanlarda modelleme yapabilecek seviyede gerekli bilgi birikimini elde etmek. 4