MATEMATİK (TÜRKÇE, DOKTORA) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
MAT6004 | İleri Topoloji II | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 8 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Turkish |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. ATABEY KAYGUN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı Genel Topoloji bilgisini geliştirmek amaçlanmıştır. Bu konuda araştırma yeteneği kazandırmaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1 Matematiğin ve özellikle topolojideki bazı genişlemelerin önemini anlayabilme 2 Makale inceleme becerisini geliştirme 3 Problemlerin çözümlerini bulmadaki tartışmalar ile sonucu şekillendirme. 4 Matematiksel düşünceyi geliştirebilme |
Tam uzaylar, Tamlık ve kompaktlık, Daraltma dönüşüleri, Tamlaştırma ve Baire uzayları, fonksiyon uzayları, nokta açık topolojisi, düzgün yakınsaklik topolojisi, Ascoli teoremi, Düzgün uzaylar, Lokal sonluluk, parakompaktlık, Lightly kompakt uzaylar ve dualleri |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Tam Uzaylar | |
2) | Baire'in sınıflandırma teoremi. Tamlık ve kompaktlık | |
3) | tamlık ve tıkızlık (kompaktlık) | |
4) | Daraltma dönüşüleri | |
5) | Tamlaştırma ve Baire uzayları | |
6) | Fonksiyon uzayları | |
7) | Nokta açık topoloji | |
8) | Düzgün yakınsaklik topolojisi | |
9) | Ascoli teoremi | |
10) | Düzgün Uzaylar | |
11) | Düzgün Uzaylar | |
12) | Lokal sonluluk, parakompaktlık | |
13) | Lokal sonluluk, parakompaktlık | |
14) | Lightly kompakt uzaylar ve dualleri |
Ders Notları / Kitaplar: | Prof. Dr. Gulhan ASLIM, “ Genel Topoloji”, Ege Uni. Fen Fakultesi Yayinlari, (1998) Lipschutz, S., “ General Topology”, Schaum. Pub. Co. New york, (1964). Munkres, J. P., “ Topology a First Course”, Prentice Hall. Inc., (1975). Willard, S. “General Topology”, Addision-Wesley Publishing Company, 1970. Engelking, R. "General Topology" Heldermann Verlag, Berlin 1989. |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Sunum | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 6 | 84 |
Sunum / Seminer | 1 | 30 | 30 |
Ara Sınavlar | 1 | 22 | 22 |
Final | 1 | 22 | 22 |
Toplam İş Yükü | 200 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematik ile ilgili kavramları özümseyebilme ve bu kavramları ilişkilendirebilme. | 4 |
2) | Temel matematiksel beceriler (problem çözme, akıl yürütme, ilişkilendirme, genelleme) ve bu becerilere dayalı yetenekler edinebilme. (Rasyonel düşünme tekniği kazandırabilme) | 4 |
3) | Eleştirel ve yaratıcı düşünmenin ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve tekniklerle etkinlikler düzenleyebilme. | 4 |
4) | Çalışma hayatı ve sosyal yaşam ile ilgili konularda bireysel ve takım çalışmaları yapabilme. | 4 |
5) | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve konulara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. | 4 |
6) | Matematiksel bilgi birikimlerini teknolojide kullanabilme. | 4 |
7) | Gerçek dünya problemlerinde Matematiksel prensipleri uygulayabilme. | 4 |
8) | Farklı disiplinlerin yaklaşım ve bilgilerini Matematikte kullanabilme. | 4 |
9) | Matematik alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgulayabilme, çözüm yöntemi geliştirebilme, çözebilme, sonuçları değerlendirebilme ve gerektiğinde uygulayabilme. | 5 |
10) | Soyut düşünce yapısına hakim olarak, somut olaylara bağlayabilme ve çözümleri taşıyabilme, deney tasarlayıp veri toplayarak bilimsel yöntemlerle sonuçları inceleme ve yorumlama. | 3 |
11) | Yalnız veya bir ekibin elemanı olarak araştırma yapmak, bir projenin ilgili her adımında etkili olmak, karar verme süreçlerine katılmak, zamanı etkili kullanarak proje planlamak ve yürütmek | 4 |
12) | Kendisini geliştirmek ve matematiğin kullanıldığı alanlarda modelleme yapabilecek seviyede gerekli bilgi birikimini elde etmek. | 4 |